Instagram zaplavili falošné súťaže, podvodníci zneužívajú značky Zara, H&M či dokonca Nike

  • Na Instagrame sú desiatky falošných účtov známych značiek, ktoré zbierajú followerov tak, že ich lákajú na súťaž
  • Zneužívajú známe značky ako Zara, Nike či H&M
 srcset
Startitup
  • Na Instagrame sú desiatky falošných účtov známych značiek, ktoré zbierajú followerov tak, že ich lákajú na súťaž
  • Zneužívajú známe značky ako Zara, Nike či H&M

Instagram doslova zaplavili desiatky súťaží o poukážky na nákup oblečenia či topánok. Ak máš Instagram, je priam nemožné na takúto súťaž nenatrafiť. Navonok sa tvária ako stránky módnych značiek a všetky sú v slovenčine.

Len pri značke Bershka sme napočítali deväť falošných profilov, ktoré lákali na výhru v podobe poukážky na nákup na 50, 65, ale aj 75 eur. Iné zase ponúkajú prvým 10 000 fanúšikom odmeny. Podmienky sú vždy rovnaké, zdieľať profil v Instagram stories a označiť ďalších piatich ľudí, ktorým by si výhru doprial.

zdroj: FOTO: Startitup

Väčšina falošných profilov sa ani neobťažovala pridať príspevky či fotografie. Postupne sme našli falošné súťaže značiek Zara, H&M, Pull&Bear, Nike, Tommy Hilfiger či poľských reťazcov Reserved a Mohito. Sú ich desiatky, ak nie stovky. Všetky ponúkajú odmenu pre prvých 10 000 followerov a ani jedna nie je pravá. Skutočné profily týchto značiek majú na Instagrame verifikačný odznak.

Rýchle peniaze

Podobné súťaže určite vznikajú za účelom následného využitia profilu – buď daný profil premenujú a predajú, resp. zlúčia s nejakým iným instagramom, alebo ho premenujú a následne využívajú vo svoj prospech, pre svoje osobné účely. Rýchly spôsob ako získať followerov,“ vysvetľuje Viktória, social media manažérka Startitup.sk.

Za jeden účet, ktorý má na Instagrame 10 000 reálnych followerov, sa na trhu platí okolo 200-300 eur. Kupujúci si jednoducho zmení názov profilu a nemusí začínať od nuly.

Jediné, čo na takýchto podvodníkov platí, je nezúčastňovať sa žiadnych súťaží a falošný profil ihneď nahlásiť samotnému Instagramu.

Najnovšie video