Je pre teba elektromobil to pravé? Slováci majú možnosť jazdiť na špičkovom Porsche Taycan za pár eur mesačne

  • Autá už o pár rokov pravdepodobne kupovať nebudeme
  • Oveľa väčší zmysel dáva platba mesačného poplatku, kedy sa nestaráš o servis ani poistku
  • Ak ťa auto prestane baviť, jednoducho ho vrátiš, prípadne si namiesto neho požičiaš iné
  • Na Slovensku si takto môžeš vyskúťať aj to, aký je život s elektromobilom
Tesla.com, Audi.com
  • Autá už o pár rokov pravdepodobne kupovať nebudeme
  • Oveľa väčší zmysel dáva platba mesačného poplatku, kedy sa nestaráš o servis ani poistku
  • Ak ťa auto prestane baviť, jednoducho ho vrátiš, prípadne si namiesto neho požičiaš iné
  • Na Slovensku si takto môžeš vyskúťať aj to, aký je život s elektromobilom

Na začiatku je dlhé zavažovanie, čítanie testov, porovnávanie a skúmanie technických parametrov či výbavy rôznych modelov na trhu.

Nasleduje pocit, kedy si z navoňaného showroomu odvezieš nové auto a v živote milovníka štyroch kolies sa mu nevyrovná takmer nič. Lenže tu povinnosti v súvislosti s kúpou nového auta ešte len začínajú. 

Nové auto potrebuje prihlásenie na polícii a ty ako majiteľ musíš zohnať tabuľky s evidenčným číslom, čo najvýhodnejšiu poistku, zaplatiť diaľničnú známku, dokúpiť zimné gumy a ešte mnoho vecí navyše. 

Nové auto sa vlastniť neoplatí, po roku stratí tretinu hodnoty. Máme hračkárstvo pre veľkých chlapov

Potrebuješ sa tiež naučiť žiť s pocitom, že tvoja investícia v rádoch desiatok tisíc eur okamžite stratí až tretinu svojej hodnoty, hoci si sa pravdepodobne zaviazal k leasingu a splátkam na dlhé roky dopredu. A to len preto, aby výrobca o pár rokov uviedol faceliftovaný, či rovno od základov prepracovaný model a sused si už o pár mesiacov kúpil niečo krajšie, pohodlnejšie a výkonnejšie. 

Vlastníctvu auta už naozaj odzvonilo. Aj na Slovensku

Všade počúvame, že dôležitosť auta ako statusového symbolu na Slovensku klesá a Slováci skôr investujú do seba, bývania či zážitkov. Veď ani 20- či 30-tisíc eur za priemerné auto nižšej strednej triedy nie je práve málo a možnosť ich minúť inak rozhodne neurazí. 

Vďaka čoraz prísnejším ekologickým normám a tlaku na mestá bez áut navyše netušíš, či bude tvoj nový miláčik môcť o pár rokov vôjsť do centra bez poplatkov navyše, alebo či ho dokonca budeš mať kde zaparkovať pred vlastnou bytovkou. 

Parkovanie
zdroj: TASR – Jaroslav Novák

Riešenie je jasné. Auto nekupovať, ale si ho radšej na dobu, kedy ho potrebuješ, prenajať. Môže ísť o deň, mesiac či niekoľko rokov. K ničomu sa však nezaväzuješ a ak ta prestane baviť, jednoducho ho vrátiš. 

Malé auto s chudobnou výbavou? Dopraj si aj ty prémiovku alebo superšport

Každému je jasné, že pri kúpe auta musí zabudnúť na veľké oči a zmestiť sa do vlastných finančných limitov. V prípade krátkodobých prenájmov však môžeš mať aj luxusné autá len za sumy v rádoch stoviek eur.

Otvára sa ti tak možnosť trochu si „vyhodiť z kopýtka“ bez toho, aby si musel riešiť následný predaj a obrovské servisné náklady. 

Reč pritom nie je len o aute z požičovne na deň či dva, ale o skutočne pravidelnom vození sa, len s tým rozdielom, že do auta iba tankuješ a platíš zaň mesačný poplatok. 

BMW radu 5
zdroj: BMW.com

Takáto forma prenájmu podobná „operatívnemu lízingu“ je pochopiteľne lákavá najmä pre podnikateľov, ktorí si poplatok za auto môžu zahrnúť do mesačných nákladov oveľa jednoduchšie, než pri starostiach s bežným odpisovaním počas viac rokov.

Prenájom ale nepochybme budú čoraz častejšie využívať aj bežné fyzické osoby. 

Čo tak si vyskúšať napríklad elektromobil?

Elektromobily sú budúcnosť a ich kúpa láka čoraz viac ľudí. Znova však prichádzajú otázky: Budeš mať kde nabíjať? Je ich dojazd dostatočný? A čo robiť v prípade, že sa batérie v elektro aute opotrebujú?

Na Slovensko však teraz prichádza možnosť, ako si vlastníctvo elektromobilu môžeš vyskúšať, bez zbytočných záväzkov a rizika. Na týždeň, mesiac či na rok, to je len na tebe. 

V ponuke bratislavského AVIS Prestige teraz pribudla dvojica elektromobilov Mini Cooper SE a Audi e-tron

Trojdverová štýlovka ponúka štyri sedadlá, dojazd na úrovni 225 až 234 kilometrov a výkon na úrovni 135 kw (184 koní), čo na mestské presuny s nulovou spotrebou benzínu rozhodne postačí. 

Mini Cooper SE
zdroj: AVIS Prestige

Budeš ekologický, z križovatiek mimoriadne rýchly a ešte si aj vyskúšaš to najmodernejšie, čo svet automobilov dnes ponúka. 

Slováci milujú luxusné autá a vďaka tomuto biznisu si ich môžeš dopriať aj ty

Audi E-tron je, naopak, veľkým SUV, ktoré pojme celú rodinu aj s batožinou a zvládne akýkoľvek výlet či jazdu po celom Slovensku. 

V zálohe má pohon všetkých štyroch kolies quattro, prémiovú výbavu, virtuálny kokpit pred vodičom a overenú nemeckú kvalitu. 

zdroj: Audi.com

Opäť neplatíš prakticky nič navyše, v cene totiž získaš sezónne prezutie, všetky garančné prehliadky v servise a k elektromobilu ti pribalia aj nabíjaciu kartu.

Koľko také niečo stojí?

Audi e-tron a teda jazdu s jedným z najlepších elektromobilov súčasnosti si môžeš vyskúšať už od 82 eur na deň bez DPH. Týždenné jazdenie ťa vyjde na 555 eur a mesiac na 1 440 eur.

Menšie Mini má rovnaké ceny, limitom je pri krátkodobom prenájme 250 kilometrov na deň, pri dlhodobom je to až 4 000 kilometrov.  

Firma však zaradením dvojice elektromobilov do svojej ponukuy rozhodne nekončí, práve naopak.

Elektromobilita je ešte len na začiatku a my ti môžeme prezradiť, že už čoskoro príde aj tretí, a v tomto prípade naozaj exkluzívny kúsok. 

Čo by si povedal na možnosť požičať a povoziť sa napríklad na Porsche Taycan? Vraj už čoskoro…

zdroj: Porsche.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech