Jedna z najúspešnejších slovenských značiek organickej kozmetiky. S ručne vyrábanými eko mydlami prerazili aj do sveta

Jakub Jablonický / 13. júna 2017 / Eko

Soaphoria žne úspechy vďaka poctivosti a šetrnosti ku prírode.

Príbeh Soaphorie už 3 roky píšu sestry Rita a Bianka Bodnárové. S nápadom vyrábať kozmetiku prišli počas dovolenky v Chorvátsku, odkiaľ si doniesli kúsok ručne vyrobeného mydla.

„Myšlienka vytvorenia značky Soaphoria bola inšpirovaná dovolenkou v Chorvátsku, odkiaľ sme si okrem nádherných spomienok priniesli aj kúsok ručne vyrobeného mydla. Fascinovala nás forma, akou dokázali miestne manufaktúry pretvoriť krásu prírody, bohatstvo jej liečivých účinkov a rozmanitosť jej vôní do rôznych kozmetických výrobkov,“ tvrdia zakladateľky na svojej stránke.

Dnes má Soaphoria vo svojej výrobni vo Veľkých Kapušanoch približne 30 ľudí. Rita má na starosti výskum a vývoj nových výrobkov, zatiaľ čo za obchodnú a funkčnú stránku zodpovedá Bianka. A keďže si už v detstve vypestovali lásku k prírode, svoj biznis postavili na eko princípoch a ich udržiavanie je pre ne prioritou.

Medzi produktami Soaphoria nájdeš ručne vyrábané mydlá, telové jogurty, pleťové krémy, tuhé šampóny a mnoho ďalších výrobkov. Pri všetkých používajú iba kvalitné suroviny z ekologických hospodárstiev, čo najmenšie množstvo „chémie“ a žiadne syntetické farbivá a konzervačné látky.

Soaphoria motivuje svojich zákazníkov aj k recyklácii sklenených obalov. Ak obaly vrátia, dostanú zľavu na ďalší nákup. Okrem toho všetky výrobky testujú na ľudských dobrovoľníkoch, nie na zvieratách. Na zvieratách nie sú testované ani ingrediencie, ktoré používajú.

 „Netestované na zvieratách by nemal byť len slogan. Mal by predstavovať aj kroky implementované do správnej výrobnej praxe, od výberu dodávateľov ich ponúkaných surovín a aktívnych látok, balenie, uskladnenie až po testovanie hotových produktových konceptov pred ich uvádzaním na trh. Na etiketách našich produktov nájdete malé logo naznačujúce, že sme pyšní, že naše výrobky a suroviny neboli testované na zvieratách,“ tvrdí Soaphoria na svojej stránke.

Soaphoria aktívne vyhľadáva ingrediencie rastlinného pôvodu. Výsledkom je, že ich výrobky sú 100% vegetariánske a 90% surovín je neživočíšneho pôvodu. Zvyšných desať percent tvorí med, jogurt a vajcia z etických hospodárstiev.

“Pracujeme neustále na tom, aby sme zabezpečili, aby každá surovina používaná pri výrobe pochádzala iba z ekologického hospodárstva a od dodávateľov, ktorí majú etické správanie a zdieľajú podobné hodnoty ako Soaphoria,” tvrdí Soaphoria na svojej stránke.

Sopahoria dokazuje, že kozmetika sa dá robiť aj šetrne ku prírode. Všetko nasvedčuje tomu, že nie sú iba ďalšou značkou, ktorá sa snaží zviesť na populárnej „zelenej vlne“. Svoj autentický záujem o životné prostredie pretavili do biznisu, a ľudia tento typ produktov očividne vyhľadávajú.

Dôkazom sú neustále rastúce tržby, rozširujúca sa ponuka, ktorú dnes tvorí viac ako 430 produktov a 4 kamenné predajne v Bratislave, Košiciach, Nitre a Prahe. Okrem Slovenska a Česka si ich kozmetika našla cestu aj do zvyšku sveta a zákazníkov majú napríklad aj v Palestíne.

My Soaphorii držíme palce aj do budúcnosti a dúfame, že jej príklad budú nasledovať aj ďalší. Podnikov založených na autentických hodnotách nie je nikdy dosť.

Pridať komentár (0)