Svoju čokoládu predal za viac ako 800-tisíc eur, stal sa najlepším remeselníkom krajiny. Čokoládový biznis boduje aj na Slovensku

  • Za jeden mesiac skonzumuje šéfkuchár Nicolas Cloiseau viac ako 7 kilogramov čokolády
  • U priemerného Slováka to je len 3,4 kilogramu
  • Degustácia tej najlepšej čokolády sveta je len časťou jeho obdivuhodnej práce
La Maison du Chocolat
  • Za jeden mesiac skonzumuje šéfkuchár Nicolas Cloiseau viac ako 7 kilogramov čokolády
  • U priemerného Slováka to je len 3,4 kilogramu
  • Degustácia tej najlepšej čokolády sveta je len časťou jeho obdivuhodnej práce

Nicolas je francúzsky čokolatiér pôsobiaci v luxusnej cukrárenskej sieti La Maison du Chocolat. Cestuje po celom svete a ochutnáva vzorky kľúčových ingrediencií, aby náročným zákazníkom vo Francúzsku priniesol crème de la crème zo sveta čokolády.

La Maison du Chocolat je francúzsky reťazec obchodov s čokoládou založený v Paríži. Je dcérskou spoločnosťou francúzskej agropodnikateľskej skupiny Groupe Savencia Saveurs & Spécialités. Založený bol v roku 1977.

Nicolas Cloiseau vytvára pre La Maison dvakrát do roka – na Veľkú noc a na vianočné sviatky – originálne sochy, ktoré sú ľudia ochotní si kúpiť za tisíce eur. Realizuje ich aj na objednávku, napríklad pre značku Saint Laurent minulý Halloween vytvoril sériu čokoládových lebiek, z ktorých si jednu dodnes uchováva vo svojej kancelárii.

Jeho doteraz najzložitejšou a najdrahšou cukrovinkou bol čokoládový náhrdelník v tvare hada pre klenotníka Boucherona. Jeho výroba trvala neuveriteľných 200 hodín. Hadovu hlavu a syčiaci jazyk podopieral 20-karátový žltý diamant. Tento kúsok sa predal sa za 1 milión dolárov (viac ako 875-tisíc eur).

Cloiseauovou charakteristickou technikou je takzvaná perforácia, a teda veľmi precízne dierkovanie. Vďaka nej dosiahol vytúžené vyznamenanie Meilleur Ouvrier de France, udeľované len tomu najlepšiemu remeselníkovi krajiny.

Tvrdí, že vždy myslel na slová jedného z porotcov, ktorý povedal, že ak by niekto dokázal použiť perforáciu na vytvorenie čokoládovej čipky, pravdepodobne by si zaslúžil ocenenie Meilleur. „Mal som to na pamäti a pokračoval som v dolaďovaní techniky,“ hovorí.

zdroj: La Maison du Chocolat
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: La Maison du Chocolat, Finstat , Illui Chocolaterie, Choco Maze, DP Chocolate, Forra, Chopollen, Hanzo, Finstat

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá