Jeho startupový nápad považovali za šialený a nepraktický. Dnes prerazil hranicu 10-tich miliárd a búra všetky očakávania

  • Zakladateľ startupu je dnes takmer miliardárom
  • V tomto spočíva jeho úspech
Figma
Instagram/dylanjfield
  • Zakladateľ startupu je dnes takmer miliardárom
  • V tomto spočíva jeho úspech

Dylan Field je generálnym riaditeľom jeho startupu Figma. Ide o dizajnový softvér, ktorý ohodnotili na 10 miliárd dolárov, informuje Business Insider.

Pôvodne vymyslel virtuálne plátno, na ktorom môžu napríklad dizajnéri vytvárať vizuály v reálnom čase. Neskôr oznámili trhu novinku, ktorú nazvali FigJam. Fungovať má v podstate ako kancelárska nástenka, na ktorú si môžeš pripínať všetky dôležité veci a poznámky.

Dokonalé miesto na brainstorming

Na FigJam si vieš vytvárať diagramy, pripínať nápady, prepojiť nejakú jej časť s inými ľuďmi a podobne. Zakladateľ startupu naznačuje, že cieľom bolo vytvoriť ideálny priestor na brainstorming – miesto, kde všetko funguje a nezasekneš sa na pixeloch. Niečo ako školská tabuľa, približujú na oficiálnej stránke.

Spoločnosť Figma zbierala prvých šesť mesiacov po vývoji len podnety a dáta od ich zákazníkov, ktorými boli napríklad Discord či Netflix. Až po pol roku sprístupnili testovaciu beta verziu aj verejnosti. Zakladateľ Field vtedy povedal, že predpokladá, že je apka dokončená na 25 %.

„Stačí, že toho urobíte dosť. Ten konečný produkt z vás už vytiahne časom trh,“ povedal pre Forbes Dylan Field. Je to tak, od spustenia pridali napríklad možnosť audio chatu či stopiek, ktorých sa používatelia dožadovali.

Z neho je takmer miliardár

Figma sa na trhu objavila v roku 2016, pričom ich v tom čase označovali za šialencov, nápad ostatným neprišiel praktický, píšu na svojom webe. Odvtedy získala milióny používateľov a každým rokom raketovo rastie. Tento rok v júni získala spoločnosť od investorov 200 miliónov dolárov, čím sa hodnota samotnej Figmy zvýšila na 10 miliárd dolárov.

Forbes odhaduje, že Dylan Field a spoluzakladateľ Evan Wallace vlastnia približne 10 %, čo z nich robí takmer miliardárov.

Ich misia je podľa vlastných slov jednoduchá. Musia urobiť to, čo urobil Google Docs pre spracovanie textu. Chcú zastrešiť celú oblasť: „Celá ekonomika prechádza od fyzického k digitálnemu a dizajn je najnovšou kapitolou,“ hovorí Field.

Hneď všetkých zaujal

Fieldov úspech je dnes obrovský a črtal sa tak aj v začiatkoch. Najprv všetkých zaujal predstavou niečoho podobného, ako je Photoshop od Adobe. Rozdiel však chcel v tom, že by nešlo o aplikáciu, ale o stránku, ktorá by sa dala normálne vyhľadať prostredníctvom bežného internetového vyhľadávača.

Svojou víziou zaujal veľké mená a získal tak v roku 2013 4 milióny dolárov len na rozbeh. Odmietol ho vtedy však v tom čase generálny riaditeľ prehľadávača Mozilla John Lily, ktorý bol zároveň investorom. Odmietnutie Fielda neodradilo, naopak, dožadoval sa feedbacku.

Keď mu povedal, kto mu poradí lepšie, neváhal a išiel. „Dylan má úžasnú kvalitu, že hľadá mentorov a pravdu,“ povedal bývalý generálny riaditeľ, ktorý v roku 2015 nakoniec aj sám investoval. „Nikdy ho neodradilo, keď si ľudia mysleli, že nerobí správne. Chcel len informácie.“

Všetko vieš skúsiť aj zadarmo

Field spomína aj na to, čo mu vtedy jeho mentor povedal – pýtať sa je skvelé, nie však za cenu, že nebudeš viac veriť vlastným inštinktom.

Práve kvôli vlastnému presvedčeniu nechal jeho výmysly dlho nespoplatnené a s produktom sa hral. V Microsofte ho však varovali, že sa Figme nepodarí rýchlo adaptovať na trhu, pretože, ak je niečo zadarmo, automaticky to spúšťa pochybnosti, že to nie je dobré.

V súčasnosti preto existujú aj o niečo vylepšené, spoplatnené verzie, aj keď mnohí stále využívajú možnosti, ktoré sú zdarma.

Nechcú predbiehať, nepredpokladajú nič

Dnes majú v rukách čerstvé financie, od investorov získali 200 miliónov dolárov. Pred sebou majú dôležité rozhodnutia, musia zamieriť na medzinárodný trh. Už dnes je 80 % ich používateľov mimo Spojených štátov a získali aj medzinárodných sponzorov.

Premyslieť musia aj to, ako budú pokračovať, ak sa chcú stať skutočne komplexným riešením. Oba ich produkty sú stále vo vývoji, s ďalekým pohľadom do budúcnosti sa preto neponáhľajú.

Stále raketovo rastú a Field hovorí, že používatelia by chceli aspoň milión ďalších zmien. On však musí zistiť, ako všetko vyriešiť tak, aby mu to projekt nerozhodilo a bol stále prehľadný.

Figma denne sleduje diskusie používateľov, či na sociálnych sieťach alebo na ich vlastnej podpore. „Nie všetci používatelia sú úplne spokojní, a to mi dáva náboj na to, aby som zistil, čo sa deje,“ hovorí Field. Najviac ho však motivujú tí, ktorí spokojní sú.

Zdroje: Business Insider, FigJam, Forbes, Figma

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie