Jozef prišiel do Francúzska makať na stavbu. Dnes tam pečie cookies, ktoré za pol roka totálne dobyli TikTok

  • Jozef Kozík sa so svojimi výrobkami presadil v zahraničí
  • Pri pohľade na ich sušienky sa ti budú zbiehať slinky
cookies jojos dough
Instagram: Jojo's Dough
  • Jozef Kozík sa so svojimi výrobkami presadil v zahraničí
  • Pri pohľade na ich sušienky sa ti budú zbiehať slinky

Každý, kto sa rozhodol zrealizovať svoj podnikateľský plán, by nám dal pravdepodobne za pravdu, ak by sme povedali, že celý proces nie je prechádzkou ružovou záhradou. Jozef Kozík, ktorý si hovorí Jojo, mal však začiatky ešte o niečo ťažšie, nakoľko sa rozhodol podnikať vo Francúzsku. Jeho luxusné cookies však začali v krajine galského kohúta lámať zhliadnutia na sociálnych sieťach a dnes ich musí vyrobiť stovky denne.

Začal s prácou na stavbe

„Ešte ako malý chlapec som sníval o tom, že budem žiť v zahraničí, ale v predstavách som mal skôr anglicky hovoriacu krajinu. Keď som mal 11 rokov, môj otec odišiel pracovať do Francúzska na stavbu a my sme hneď v ten rok šli za ním na dovolenku. V ten moment, keď som prvýkrát prišiel do Francúzska, som sa hneď zamiloval. Do krajiny aj ich jazyka,“ uvádza pre Startitup Jojo, ktorý pochádza z Považskej Bystrice.

Nakoľko si krajinu obľúbil, navštevoval ju pravidelne. Už to však neboli dovolenkové, ale pracovné pobyty, nakoľko si chodil do Francúzska počas prázdnin privyrobiť. Po skončení školy boli jeho plány poznačené minulou skúsenosťou a nasledujúci postup bol úplne jasný – práca vo Francúzsku.

V roku 2013 odišiel žiť do filmového mesta Cannes. „Samozrejme, hneď začal robiť s otcom na stavbe. Po troch rokoch som sa ale rozhodol podobný druh práce ukončiť. Zistil som totiž, že nedokážem vôbec hovoriť po Francúzsky. Jediné slová, ktoré som ovládal boli Bonjour alebo Merci,“ opisuje začiatky Jojo.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jojo’s Dough (@jojos.dough)

Nudná práca mu uberala energiu

Rozhodol sa teda, že kvalitnejšej komunikácii sa naučí na poste čašníka. Ako sám uvádza, jeho pracovný pohovor v reštaurácii bol pomerne vtipný. Pokúšal sa totiž kombinovať angličtinu so vsúvaním francúzskych slovíčok. Aj napriek chaotickým začiatkom ho prijali a Jojo sa tak zdokonalil v domácom jazyku.

Po troch rokoch som sa ale rozhodol opustiť gastro priemysel a otvoril som si s otcom francúzsku stavebnú firmu, Mám ju dodnes, no v najbližšom čase ju plánujem zavrieť. Medzičasom som si našiel anglickú priateľku žijúcu vo Francúzsku. Tam príbeh Jojo’s Dough začína,“ opisuje Jozef.

Spolu s priateľkou Josie sa totiž túžili odpútať od nudného života a prác, ktoré im uberali energiu. Sám Jojo tiež vysvetľuje, že od samého začiatku túžil podnikať a nemať nad sebou šéfa, ktorý mu rozkazuje. Nakoľko sa obaja súťažne venujú fitness aj kulturistike, rozhodli sa že sa zamerajú práve na túto oblasť.

„Nakoniec sme mali nápad vytvoriť Fitness cookies. Všimli sme si, že pre nás športovcov v kaviarňach alebo reštauráciách nijaká mlska nie je. Začali sme tak doma piecť Fitness cookies. Následne sme si povedali, že budeme ponúkať aj klasické a vegánske cookiesky,“ dodáva jedným dychom Jojo.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jojo’s Dough (@jojos.dough)

Hviezdy Tik Toku

Predaj sušienok je však stále v plienkach. Zákazníkom ich totiž začali predávať 9. novembra.2020. S predajom začali skutočne netradičným spôsobom. Slávu im totiž priniesol Instagram a Tik Tok.

„Zo začiatku sme mali nejaké virálne videá, ktoré mali cez milión pozeraní na Tik Toku. Práve týmto spôsobom nám pribúdali objednávky. Dnes máme na Tik Toku už 73-tisíc odberateľov a sme najviac sledovaná cookies firma na Tik Toku vo Francúzsku. Ako ja hovorím všetkým známym, Tik Tok je najlepšia platforma rokov 2020 a 2021. Bohužiaľ, jej dosah je stále podceňovaný. Príde ale čas, keď to ľudia pochopia,“ hovorí Jojo zo svojej skúsenosti.

Spočiatku denne predali okolo 50-100 cookies. Aktuálne zažívajú dni, kedy sa objednávky vyšplhajú na 1000 kusov denne. Zásielky posielajú do celého Francúzska, konkrétne špeciálnou kuriérskou službou na jedlo, ktorá tovar doručuje do 24 hodín.

Aktuálne však fungujú iba prostredníctvom e-shopu. Ich ďalší ciel je však úplne jasný – Cookie Shop v Cannes. Jojo však nezabúda ani na domovinu. Uvádza, že v budúcnosti by si rád pobočky otvoril aj na Slovensku, konkrétne v Bratislave, Trenčíne či v Žiline.

Primárnym cieľom však stále zostáva otvorenie pobočiek vo Francúzsku na riviére či v Paríži.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jojo’s Dough (@jojos.dough)

Výnimočné a jemné…

Aj napriek tomu, že biznis už majú pomerne rozbehnutý, začiatky ľahké neboli. „Je ťažšie otvoriť si firmu vo Francúzsku, než na Slovensku. V prvom rade je zložité založiť firmu keď nie ste Francúz. Banky vám totiž nechcú otvoriť účet a všetko trvá pomerne dlho.

Už len otvorenie klasického bankového účtu je komplikovanejšie. Musíte prísť na viackrát do banky, mať trvalý pobyt vo Francúzsku aj pracovnú zmluvu. To isté, keď si chcete zobrať paušál na telefón,“ opisuje zložité procesy Jojo.

Aj napriek zdĺhavým procesom sa však biznis čoraz viac rozrastá. Jojo tvrdí, že najväčší úspech žnú Cookies Gourmand. Rovnako obľúbenými sú však aj tie s príchuťou Lotus, White crunch či Raffaello.

„Naše cookiesky sú výnimočné tým, že sú zvnútra jemné. Nie sú teda ako všetky továrenské cookies. Tie naše sú vyrábané doma z kvalitných ingrediencií a sú oveľa väčšie v porovnaní s konkurenciou,“ uzatvára Jojo.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jojo’s Dough (@jojos.dough)

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Jojo’s Dough (@jojos.dough)

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech