K1 Attack: Originálny superšport zo Slovenska

  • O značke Attack sa hovorí ako o ďalšej slovenskej automobilke. Jej príbeh je od vzniku po súčasnosť naozaj zaujímavý a v mnohom aj inšpiratívny. Veď si len skúste predstaviť, čo všetko by vás čakalo, ak by ste si chceli vytvoriť vlastné auto (nie však svojské kúsky z domácej garáže). O Attacku sme sa porozprávali s Petrom, majiteľom firmy B-racing, ktorá je v súčasnosti jediným výrobcom tohto automobilu.
  • O značke Attack sa hovorí ako o ďalšej slovenskej automobilke. Jej príbeh je od vzniku po súčasnosť naozaj zaujímavý a v mnohom aj inšpiratívny. Veď si len skúste predstaviť, čo všetko by vás čakalo, ak by ste si chceli vytvoriť vlastné auto (nie však svojské kúsky z domácej garáže). O Attacku sme sa porozprávali s Petrom, majiteľom firmy B-racing, ktorá je v súčasnosti jediným výrobcom tohto automobilu.

Vráťme sa teda v krátkosti na samotný začiatok. Ako vznikol prvý automobil Attack?

Prvý Attack bol vyrobený v roku 2000 spoločnosťou K-1 Styling & Tuning, na čele s Dickom Kvetňanským a dizajnérom Jurajom Mitrom. Jedná sa o ľahký dvojmiestny roadster, ktorý je dodávaný ako stavebnica. Po zakúpení darcovského auta, z ktorého sa použijú pohonné agregáty je možné zostaviť plnohodnotný športový automobil. Ako je zrejmé zo samotného názvu, vozidlo malo atakovať americký trh niečím novým, originálnym.

image_1437381572

Kde je táto značka dnes a čo všetko už dosiahla?

Naša spoločnosť začala na Attacku pracovať od začiatku jej založenia, teda od roku 2011. Relatívne rýchlo sa nám podarilo vrátiť originálny kit Attacku po niekoľkých rokoch nečinnosti späť na trh. Sú s tým spojené modernizácie, nové aplikácie, nové príslušenstvo.

 

Čo sa stalo s pôvodným kit-om Attacku, prečo zapadol prachom?

Bohužiaľ, ani Attacku sa nevyhol osud, aký postihol podobné kity. S rastúcim záujmom zákazníkov sa začal zvyšovať aj dopyt po predaji kompletne poskladaného auta. Logicky tak potom prišlo rozhodnutie pozastaviť predaj samotných kitov a predávať iba kompletne poskladané auto. Bohužiaľ, ale ekonomická kríza, ktorá nás zasiahla v roku 2008, predovšetkým v oblasti športových automobilov, nám neumožnila pokračovať v našich plánoch.

Skús nám v krátkosti predstaviť celú rodinu Attack, keďže už dávno sa nejedná o jediné auto.

V súčasnosti ponúkame niekoľko verzií kitu. Snažíme sa tak pokryť základné požiadavky zákazníkov – od jednoduchého a rýchleho zostavenia s nižšou finančnou náročnosťou, po zákazníkov so športovými ambíciami, alebo so zmyslom pre luxus. Od základného modelu postaveného na platforme Hondy Accord 4G sme rozšírili ponuku o motory radu „K“ z Civic 7G a Accord 7G. Zastúpená je aj varianta preplňovaného motora turbodúchadlom z Toyoty MR2. Pre ultimátny zameraných zákazníkov je tu okruhový špeciál Attack GTR. Všetky kity ponúkame aj v pravostrannej verzii.

Vedel by si uviesť nejakú krátku a výstižnú vetu, ktorou by sa dal Attack zhrnúť? Niečo ako do pár sekundového spotu v prestávke Superbowlu.

Jim Youngs (Šéfredaktor amerického magazínu Kit Car) o Attacku napísal:

„Neriadite ho, oblečiete si ho ako tričko a je vám jedno, či je čisté alebo prepotené, jednoducho vám sedí.“

Teraz trošku z biznis hľadiska. Attack určite nie je auto pre všetkých, ale sú jeho priaznivci len isté typy ľudí alebo sa vie votrieť do priazne aj širšej verejnosti?

Trúfam si povedať, že vďaka svojmu originálnemu a nadčasovému dizajnu dokáže zaujať mužov aj ženy, bez rozdielu veku. Pokiaľ sa bavíme o reálnych zákazníkoch, máš pravdu, že sa jedná o užšiu skupinu ľudí.

Čo hovoríš na podnikanie v strede Európy? Aké sú tvoje skúsenosti?

Aby sme uspeli, bolo nám jasné, že sa musíme viac orientovať na zákazníkov zo zámorských štátov. Bohužiaľ, situácia v Európe nie je, čo sa týka kit-carového priemyslu úplne optimálna. Či už sa bavíme o náročnejšej legislatíve, alebo o samotnej mentalite potenciálnych zákazníkov. Ľudia tu nie sú zvyknutí minúť väčšiu sumu peňazí a ešte vložiť do projektu svoje úsilie.

Niekoľko takých zákazníkov v Európe napriek tomu je, tí sa potom tešia zaslúženej pozornosti a obdivu, kedykoľvek sa objavia v cestnej premávke.

Kam by ste to s Attackom chceli v budúcnosti dotiahnuť?

Fanúšikovia nášho vozidla tvoria jednu veľkú rodinu, ktorá je rozptýlená po celom svete. Cieľ je jasný, veľa nových a spokojných členov.

Robíte pre svojich existujúcich zákazníkov aj niečo na viac, nejaký nadštandard? Potom ako si zákazník auto kúpi, je to všetko už len na ňom alebo sa snažíte tieto „vzťahy“ udržiavať?

Pokiaľ majú nápady, ktoré chcú ďalej konzultovať, majú našu plnú podporu. Osvedčilo sa nám, že naši zákazníci sú zároveň motiváciou pre svoje okolie, ktoré si chce následne náš kit kúpiť tiež. Po novom tiež premýšľame o možnosti prevezenia v Attacku GTR na uzavretom okruhu pre našich verných zákazníkov.

 

Trochu osobnejšie, aká bola tvoja cesta k rozhodnutiu, že podnikanie je pre teba to pravé? Prešiel si si aj fázou zamestnanca alebo si sa do toho pustil ihneď?

Som presvedčený o tom, že vo svojom živote by sme sa mali snažiť o to, aby sme si splnili sny. Po dokončení vysokej školy bolo rozhodnutie podnikať voľba, nad ktorou som dlho nepremýšľal.

 

Čo by si na záver odporučil mladým začínajúcim podnikateľom?

Aby verili predovšetkým sami sebe, vo svoj produkt, nenechali sa odradiť pesimistickým okolím. Úspech neprichádza okamžite, je zaslúžený.