Karl Lagerfeld sa nevenoval iba móde. Slabosť mal aj na autá

  • O prínose Karla Lagerfelda do sveta módy vie každý. Nie každý však vie, že Lagerfeld mal takisto aj blízko k autám
  • Nie tak, že by ich zbieral, ale navrhoval
  • Takisto stál pri zrode divízie BMW Individual
7-forum.com
  • O prínose Karla Lagerfelda do sveta módy vie každý. Nie každý však vie, že Lagerfeld mal takisto aj blízko k autám
  • Nie tak, že by ich zbieral, ale navrhoval
  • Takisto stál pri zrode divízie BMW Individual

V utorok (19.02.2019) zasiahla módny svet smutná správa. Nemecký návrhár a fotograf Karl Lagerfeld opustil náš svet. Preslávil sa hlavne ako riaditeľ značky Chanel, pričom na tejto pozícií bol nepretržite od roku 1983. Aj vďaka tomu objavil mnoho topmodeliek, ktoré mu zapózovali, keď fotil kalendár pre spoločnosť zaoberajúcou sa výrobou pneumatík – Pirelli. Toto ale nebol jeho jediný miľník v automobilovom priemysle, aj keď na rozdiel od jeho kolegu z brandže, Ralpha Laurena sa z neho nestal automobilový zberateľ.

Karl Lagerfeld sa do automobilizmu zapísal oveľa viac, než jeho kolega, ktorý vlastnil jedno zo štyroch vyrobených Bugatti Type 57 Atlantic. Lagerfeld stál pri zrode divízie BMW Individual, keď si v roku 1992 objednal radu 7 generácie E32. Auto malo samozrejme špecifické priania. Menu Lagerfeld predsa nemôžete povedať nie a tak ho tvorcovia pozvali k sebe. V tom čase ani nevedeli, že odštartujú takmer desaťročnú spoluprácu. Vzniklo tak individualizačné oddelenie, ktoré je už v dnešných časoch samozrejmosťou.

Prvým počinom známeho návrhára bolo BMW radu 7 generácie E32, ako sme spomenuli vyššie. Išlo konkrétnejšie o 750iL, ktorá mala pod kapotou 5,0-litrový dvanásťvalec s výkonom 299 koní. Na motor sa ani len nesiahlo a Lagerfeld sa rozhodol o prekopanie celého inteiréru a karosérie. Lakovanie bolo dvojfarebné, boky boli nastriekané do čiernej farby a stred do šedej. Prelínanie bolo oddelené modrou líniou, ktoré sa doteraz objavuje na kolesách BMW M5.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: onlycarsandcars

Luxus v interiéri

Interiér sa odel do bielej kože. Samozrejmosťou boli aj drevenné dekory, čiže v aute ste mohli počítať s najvyššou možnou výbavou. Do vnútorného priestoru sa nasťahovala aj chladnička na šampanské, duálna klimatizácia či kryštálové flauty. Tieto dnes “štandardné” prvky pri luxusných limizínach pred tridsiatimi rokmi boli únikom do ríše snov a fantázie. Zrejme aj preto vrcholová verzia rady 7 stála dvojnásobok ceny BMW 730i.

Posuňme sa o krôčik a generáciu vyššie. Opäť raz k modelu 750iL, no tento raz ku generácii E38. Lagerfeld na tomto vozidle znova použil dvojfarebný odtieň laku, no pre zmenu spojil červenú a striebornú. Do vnútra vozidla použil kožu Nappa v žltom, respektíve vanilkovom odtieni.

Najlepšiu vizitku, akú mohol Lagerfeld na automobilovom poli nechať bol jeho tretí počin. Tu sa pustil do vzácnej luxusnej verzie BMW L7 takisto generácie E38. Samotný model je akousi raritou, kedže bolo vyrobených iba 899 kusov. Oproti klasickej “longovici” bolo toto auto natiahnuté o ďalších 25 centimetrov, čiže vo “finále” malo 5,37 metra.

Tak ako 750iL Individual aj L7 mala pod kapotou V12. Jeho objem narástol na 5,4-litra a výkon na 326 koní. Lagerfeld pri BMW neskončil. Neskôr mal spoluprácu s VW, Oplom či Rolls-Roycom. Lagerfeld žil v oblakoch. V inej dimenzii. Minimálne pri BMW si servítku pred ústa nedával a svojimi požiadavkami inšpiroval celú automobilku k inému rozmýšlaniu, ktoré dnes prináša peniaze naviac.

Zdroj: Startstop.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK