Katarína Klinková: Človek si musí vedieť vyhrnúť rukávy a zamakať

  • Založila úspešnú agentúru Deal Factory a so skúsenosťami z predaja pomohla vybudovať projekty ako Staffino, Culcharge. Predávať chce každý, no Katarína Klinková je jedna z mála osôb na Slovensku, ktorá naozaj vie, ako na to. Vďaka svojim predajným skills bude tento rok hodnotiť projekty prihlásené do slovenského kola súťaže Chivas VENTURE.
16216088_10155000387189901_1569107670_n
  • Založila úspešnú agentúru Deal Factory a so skúsenosťami z predaja pomohla vybudovať projekty ako Staffino, Culcharge. Predávať chce každý, no Katarína Klinková je jedna z mála osôb na Slovensku, ktorá naozaj vie, ako na to. Vďaka svojim predajným skills bude tento rok hodnotiť projekty prihlásené do slovenského kola súťaže Chivas VENTURE.

Ako by si popísala tvoj vlastný predmet podnikania jednou vetou?

V Deal Factory pomáhame firmám predávať viac. Pre našich klientov pripravujeme predajné stratégie, audity predajných tímov, predajné školenia alebo kompletný outsourcing predajných tímov.

Čo stálo za rozhodnutím venovať sa práve tejto sfére?

Vo svete technológií a inovácií je veľa šikovných ľudí. Ľudia z rôznych oblastí avšak predajcov je málo. Málokoho predaj baví tak ako nás. Predaj má na Slovensku zlú reputáciu, tak sa ju snažíme zmeniť. Nájsť dobrého predajcu je veľký problém a my sme sa rozhodli ho za našich klientov vyriešiť.

Keď sa zamyslíš nad svojimi začiatkami, aká vedomosť, ktorú máš teraz, by sa ti vtedy zišla?

Trochu klišé, ale predsa pravdivé. Nech sa neboja vychádzať zo svojej komfortnej zóny. Síce to je často nepríjemné, ale je to znak toho, že sa človek učí a posúva dopredu.

Aká osobnosť ťa v podnikaní, respektíve v kariére najviac pozitívne ovplyvnila a prečo?

Jednoznačne môj priateľ a moji rodičia, ktorí ma neustále motivujú ísť za svojim snom, nebáť sa, veriť si a makať na sebe.

Zdroj: archív Kataríny Klinkovej

Zažila si počas svojej kariéry neúspech, ktorý ťa posunul ďalej? Ak áno, aký?

Jasné, veľa bolo takých. Naučila som sa, že pracovať po nociach nie je nutné, aby človek niečo dosiahol. Samozrejme musí vedieť vyhrnúť rukávy a zamakať, ale nemusí byť otrokom svojej firmy. Hodina športu je niekedy dôležitejšia ako hodina v práci navyše.

Čerpala si inšpiráciu aj zo zahraničia? Ak áno, odkiaľ (príp. od ktorých konkrétnych projektov alebo ľudí)?

Samozrejme, aj stále čerpám. V oblasti marketingu a obchodu sledujem Garyho Vaynerchuka a Steliho Efti. Ich videá, knihy, blogy sú vynikajúce.

Čo by si poradila ľuďom, ktorí sa nevedia rozhodnúť, či rozšíriť svoj biznis aj do zahraničia?

Záleží na tom, čo chcú a plánujú so svojim projektom a životom urobiť. Ak chcete podnikať zo zahraničia mali by ste tam ísť a osobne na projekte makať. Minimálne na začiatku. Ak nie ste pripravení sa presťahovať a žiť v inej krajine, tak to asi nedáte.

Prečo si sa rozhodla stať sa porotcom Chivas VENTURE a na čo budeš ako porotkyňa pri hodnotení prihliadať?

Rada odovzdám skúsenosti a vedomosti ľuďom, ktorým môžu pomôcť. Aj mne pomohlo a poradilo veľa ľudí v mojich začiatkoch. Mala som pri sebe super mentorov a šikovných ľudí, ktorí mi pomohli pochopiť veci rýchlejšie. Prihliadať budem hlavne na predajné aspekty projektov. Tým rozumiem najlepšie a sú pre firmy a ich ďalšiu existenciu kľúčové.

Prihlás sa so svojím biznisom do slovenského kola Chivas VENTURE a nechaj si poradiť od tých najlepších.

 

Tento článok vznikol v spolupráci s Chivas VENTURE

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech