Birchbox otriasol kozmetickým priemyslom

Katarína Valkyová / 28. apríla 2014 / Lifehacking

Birchbox, populárny kozmetický e-shop, minulý týždeň oznámil zdroj nových financií vo výške 70 miliónov dolárov.

 

Čo je Birchbox?

Birchbox je maloobchodný kozmetický e-shop, ktorý ponúka svojim zákazníkom veľké množstvo kozmetických prípravkov, tak pre mužov ako aj pre ženy. Spoločnosť vznikla v septembri 2010 a má centrálu v New Yorku. Rok 2012 bol pre Birchbox v mnohých ohľadoch špecifický. Nielenže do ponuky zaradili mužskú kozmetiku, ale rozšírili svoju podnikateľskú činnosť do Francúzska, Veľkej Británie a Španielska.

 

Prečo sa Birchbox rozhodol pre ďalšie financovanie?

Všetko začalo počas minuloročného leta, keď sa Brichbox rozhodol vylepšiť prístup zákazníkov k online nákupu kozmetiky. „Stále cítime, že naše podnikanie je len v začiatkoch, ale toto je moment, keď sú pre nás investície nevyhnutné“, povedala pre Mashable spoluzakladateľka Katia Beauchamp. Do Birchboxu v tomto roku investuje spoločnosť Viking Global Investors neuveriteľných 70 miliónov dolárov, čím hodnota spoločnosti vzrastie na 485 miliónov dolárov.

Veľká časť sumy pôjde do kamenného maloobchodu, do nových zamestnancov, technológií, a nakoniec aj do podpory predaja na zvýšenie povedomia u zákazníkov v Európe ako aj Severnej Amerike. Podpora predaja sa bude realizovať najmä cez printové média, televíziu a samozrejme internet.

 

 

Aké produkty ponúka e-shop Birchboxu?

E-shop ponúka produkty na telo, vône, kuchynské a bytové doplnky, bižutériu, šatky, kozmetické tašky, hodinky a mnoho ďalších vecí od takmer 450 rôznych značiek. Medzi nimi sú napríklad Avéne, Bvlgari, Cartier, DKNY alebo L´Occitane. Okrem toho na stránke nájdete aj magazín, blogy alebo videá s rôznymi radami.  

Veľkou špecialitou tejto spoločnosti je „Women´s and Men´s box“. O čo ide?

Je to jednoduchý balíček, ktorý vám spoločnosť pravidelne zasiela. Na stránke sa zaregistrujete, vyplníte dotazník s preferenciou, čo v balíčku chcete, a každý mesiac čakáte, čo vám príde. To celé za 10 dolárov. Vďaka tomuto balíčku máte možnosť vyskúšať značky, ktoré nepoznáte alebo sú pre vás cenovo nedostupné. V rámci celého kozmetického priemyslu takúto službu neponúka nikto.

 

Existuje niečo podobné aj na Slovensku?

Na Slovensku existujú len e-shopy na predaj kozmetiky za výrazne nižšie ceny ako v kmeňových obchodoch. Najznámejším je e–shop www.parfums.sk, ktorý ponúka cez 200 kozmetických značiek.

 

Zdroj: mashable.com, birchbox.com, coolhunting.com

Pridať komentár (0)