Prestanú jesť Slováci „menučka“? Ochutnali sme alternatívu, vďaka ktorej ušetria stovky eur

  • Podľa štatistík je 5 % svetovej populácie vegetariánov a 3 % vegánov
  • Ženy sú pritom častejšie vegetariánky (6 %) než muži (4 %)
  • Kaufland sa rozhodol prísť na trh so značkou K-take it veggie, ponúka predpripravené potraviny, rastlinné nátierky, mliečne alternatívy aj sladkosti
  • V posledných rokoch vzrástol záujem o vegánstvo o 987 %
collage (1)
Pixabay.com/Unsplash.com
  • Podľa štatistík je 5 % svetovej populácie vegetariánov a 3 % vegánov
  • Ženy sú pritom častejšie vegetariánky (6 %) než muži (4 %)
  • Kaufland sa rozhodol prísť na trh so značkou K-take it veggie, ponúka predpripravené potraviny, rastlinné nátierky, mliečne alternatívy aj sladkosti
  • V posledných rokoch vzrástol záujem o vegánstvo o 987 %

Podľa prieskumu svetových diét konzumuje všetky druhy mäsa 73 % populácie, 14 % jeho konzumáciu obmedzuje a je ho iba príležitostne, 5 % sú vegetariáni, 3 % vegáni a rovnako 3 % pescatariáni, teda tí, čo z mäsa konzumujú iba ryby. Podľa informácií Vegansociety v posledných rokoch vzrástol záujem o vegánstvo o 987 % a tak sa minulý rok stalo najpopulárnejším stravovacím trendom.

Aj napriek rastúcej popularite, na Slovensku nájdeš stále pomerne málo vegetariánskych či vegánskych reštaurácií a v mnohých tradičných podnikoch sa ešte nenaučili variť aj bezmäsité alternatívy. Napríklad v Bratislave sa nachádza zhruba desiatka vegetariánskych a vegánskych reštaurácií, z toho dve majú v meste viac ako jednu pobočku.

Veľakrát sa stane, že v bežných podnikoch je jedinou možnosťou z obedového menu pre vegetariánov vyprážaný syr, ktorý sa ale nedá jesť donekonečna, nie je najzdravšou alternatívou a pre vegánov je úplne tabu. Veľa ľudí uprednostňujúcich bezmäsité jedlá si preto radšej stravu nosí do práce z domu. V dnešnej rýchlej ulietanej dobe však nemáme vždy čas na to stáť pri sporáku a vymýšľať si zdravé obedy na každý deň.

zdroj: Archív: Startitup

Sieť Kaufland prišla pred troma rokmi na slovenský trh s jednoduchým riešením. Nová značka K-take it veggie ponúka vegetariánom aj vegánom bezmäsité hotové jedlá, ktoré si stačí zohriať v mikrovlnke, alebo narýchlo upiecť na panvici. Vybrať si môžeš z veggie pizze, špagiet bolognese, tofu v hubovej omáčke, lasagní, chilli sin carne či cícerových fašírok. Ak máš predsa len pár minút na prípravu, k dispozícii je aj tofu a dochucovadlo na báze sóje a slnečnicového oleja. Gumené cukríky vyrobené z kolagénu tvoreného agarom si môže vychutnať každý vegetarián aj vegán.

Mliečne výrobky nahradíš jogurtami, mliekami či smotanou zo sóje, ryže aj ovsa. Na ráno sú ideálne rastlinné nátierky s príchuťami ako baklažán, ananás, karí, paradajka či bazalka. Navyše mnohé potraviny z radu Take it veggie majú označenie BIO kvality.

zdroj: Take it veggie (Archív: Startitup)

Zo značky K-Take it veggie sme ochutnali niekoľko produktov vrátane nátierok, rastlinných mliek, hotových jedál aj sladkostí. Fazuľová nátierka nám nápadne pripomínala paštétu, a to vôbec nebolo zlé. Pochutili sme si aj na hummuse. Treba oceniť, že v Kauflande receptúru upravili tak, aby zákazníkom vyhovovala čo najviac. Veľa rôznych značiek hummusov je totiž charakteristických mierne kyslastou chuťou, čo nemusí každému vyhovovať, po nej však v tomto humuse nebolo ani stopy. Nátierky boli určite príjemným prekvapením a ak ich budeš striedať napríklad s rastlinnými jogurtami, o raňajky máš postarané na celý týždeň.

Od jedál do mikrovlnky sme toho neočakávali veľa. Opticky nevyzerajú až tak príťažlivo, no chuťovo sa im nič výrazné vytknúť nedá. Z mikrovlnkových alternatív ide o jednu z nadpriemerných možností a veľká diverzita produktov z nich robí ideálnu voľbu na obedy počas pracovného týždňa. Najviac sme si pochutili na lasagniach s omáčkou bolognese na tofu základe. Konzistencia cestovín síce nebola úplne ideálna, no s omáčkou sa Kaufland vyhral takmer do dokonalosti.

zdroj: Take it veggie (Archív: Startitup)

Oceňujeme a cícerové fašírky balené ako falafel, koreninami naozaj pripomínajú arabskú špecialitu a hotové ich máš za pár minút. Jedinou nevýhodou je fakt, že sa nedajú samé o sebe jesť ako plnohodnotné jedlo. K porcii odporúčame pridať napríklad jogurtový dresing a ako prílohu ryžu či arabský chlieb.

Rastlinné mlieka a jogurty sú už samozrejmosťou pre všetky „veggie“ značky, a tak v tomto prípade Kaufland veľmi nemal čo pokaziť. Ide o klasické rastlinné mlieka, ktoré môžeš pridávať do rôznych receptov, kávy, či iba tak z chuti vypiť ako zdravý zdroj bielkovín.

zdroj: Take it veggie (Archív: Startitup)

Najväčším sklamaním boli pre nás gumené cukríky, sladkosti hýriace farbami lákajú na ochutnanie, no naše očakávanie úplne nesplnili. Konzistencia je oveľa mäkšia než ako to býva pri klasických želé cukríkoch, čo nemusí byť vyslovene zlé, no lepia sa na zuby. Pre naše chuťové poháriky boli tiež príliš sladké, no to je jedna z vecí, ktorá môže iným naopak zachutiť.

zdroj: Take it veggie (Archív: Startitup)

Celkovo ide o dobrú značku vhodnú pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o to, čo jedia. K-take it veggie je etická, chutná aj kvalitná a na výber ponúka naozaj veľké množstvo produktov dostupných vo všetkých predajniach Kaufland.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá