Každý štvrtý Slovák si myslí, že používanie kozmetiky je trápne. Muži si ledva umývajú tvár vodou

  • Starostlivosť o pleť nie je v modernej spoločnosti len pre ženy
  • Štvrtina Slovákov napriek tomu považuje kozmetické produkty za zbytočné a trápne
  • Zdravá pleť pôsobí atraktívne. Hodnota trhu s kozmetikou pre mužov bude v budúcnosti len stúpať
dm ilustrak
Instagram/slaytiiina a unsplash/Supply
  • Starostlivosť o pleť nie je v modernej spoločnosti len pre ženy
  • Štvrtina Slovákov napriek tomu považuje kozmetické produkty za zbytočné a trápne
  • Zdravá pleť pôsobí atraktívne. Hodnota trhu s kozmetikou pre mužov bude v budúcnosti len stúpať

Trend zdravej pleti a všeobecne starostlivosti o telo už nie je len výsadou žien. Čoraz viac mužov si uvedomuje, že kozmetické produkty potrebujú aj oni a neboja sa ich používať.

Neopodstatnené predsudky voči tým, ktorí kozmetiku používajú, ale stále existujú – podľa nášho instagramového prieskumu považuje každý štvrtý Slovák používanie kozmetiky za trápne. Trh a moderná spoločnosť však nepustia a všetko nasvedčuje tomu, že budúcnosť praje práve tým, ktorí sa starostlivosti o seba neboja.

zdroj: Startitup – V instagramovom prieskume sa nám potvrdilo, že sa Slováci kozmetiky stále stránia.

Pekná pleť len pre metrosexuálov?

Pozrime sa napríklad na starostlivosť o tvár. Akné je problém, ktorý sa týka aj muža aj ženy a nevyrieši ho len jednoduchý krém. Na trhu pritom existujú desiatky produktov, väčšinu z nich však nájdeme len v dámskych kúpeľniach. U muža by však bol problém nájsť hocičo.

Archaické názory vnímajú kozmetiku výlučne ako produkt určený pre ženy a vykresľuje mužov, ktorí po nej siahnu, ako slabých a zženštilých. V otvorenej a modernej spoločnosti však takýto názor nemá čo hľadať – aj napriek tomu sa ním však stále riadi vysoké percento mužov.

Ukazujú to aj dáta – medzi ženami a mužmi je stále mimoriadne veľký rozdiel v množstve používaných kozmetických produktov a aj v ročných výdavkoch na kozmetiku.

Akú kozmetiku nakupujú muži?

Klasikou u mužov sú prípravky na sprchovanie, holenie a úpravu vlasov či dezodoranty a antiperspiranty – toto majú muži pomerne dobre zvládnuté. Pri starostlivosti o pleť či pokožku však muži za ženami stále zaostávajú.

Medzi najčastejšie neriešené problémy mužov patria vrásky, vačky pod očami, akné, vyrážky či vypadávanie vlasov. To všetko sú problémy, ktoré dnes kozmetika dokáže vyriešiť.

Vyjadri svoj názor v ankete:

Používaš kozmetiku?

Muži tomu nerozumejú

Až 33 % mužov si neumýva tvár každý deň ani len vodou a 40 % mužov ešte nikdy nevyskúšalo produkty vyvinuté špeciálne pre ich pohlavie. Keď sa už dostanú ku kroku navyše alebo siahnu po extra produkte, väčšinou je to umytie tváre mydlom alebo požičanie si krému od svojej polovičky, čo nie je ideálne.

Mužská pleť je napríklad v priemere o 20 % hrubšia, preto je dôležité používať produkty určené pre mužov, ktoré majú iné zloženie. 

Pre mužov je svet kozmetických prípravkov bludiskom – na rozdiel od nežnejšieho pohlavia k tomu neboli od malička vedení a mnohokrát sa tak všetko musia naučiť sami. Na to však treba vyvinúť snahu – to však mnohých odrádza, keďže časť spoločnosti používanie kozmetiky u mužov stále nezmyselne odsudzuje.

zdroj: Startitup – Aké kozmetické produkty si kupujú naši respondenti?

Pekná pleť je dnes trend

Trend využívania kozmetických produktov medzi mužmi postupne rastie, a to najmä vďaka tomu, že sa zo skincare stal akýsi trend.

Návody na starostlivosť o pleť či telo, v ktorých figurujú aj muži, pravidelne vidno na sociálnych sieťach a do takýchto reklám investujú aj najväčšie značky. Sociálny status dnes tak vo finále neznamená len oblečenie, auto či suma na výplatnej páske. Odzrkadľuje ho aj zdravá pokožka a upravené vlasy.

Dostať sa ku kozmetike určenej pre mužov pritom vôbec nie je náročné – dm drogerie markt má napríklad podstránku, kde má uvedené produkty určené výhradne pre mužov. Ľahko sa v nich dá orientovať a rôzne kategórie produktov sa dajú prehľadne filtrovať.

Vybrať sa dá aj podľa preferovanej cenovej kategórie a typu výrobkov so všetkými potrebnými informáciami priamo na stránke, bez nutnosti čítania zloženia a výberu osobne v predajni.

Trh s kozmetikou pre mužov rastie po celom svete

Starostlivosť o seba je v súčasnosti in, bez ohľadu na pohlavie. Mnoho značiek pridáva čoraz viac špecifických produktov určených pre mužov, samé totiž vnímajú nedostatočnú starostlivosť, ktorú si muži doprajú.

Pekná pleť dodáva mužom sebavedomie a ľuďom, či už v osobnom alebo pracovnom živote, tiež imponuje hlavne voňavý muž, ktorý sa o seba stará.

Zdroje: Tiege, Openformula, Sumup

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech