Keby všetko, čo denne používaš, vyzeralo ako naše cesty, nevypil by si si ani kávu

  • Až 5 300 km ciest na Slovensku je v havarijnom stave
  • Kreatívci z agentúry MUW Saatchi&Saatchi spolu s ČSOB pripravili Scestnú kolekciu
  • Tá ti názorne ukáže, ako neefektívne by sa žilo, keby si vlastnil predmety rovnako znehodnotené, ako slovenské cesty
COB SK raketaNI0_9811-1920×1080
FOTO: Martin Tomečko, Andrej Kupka
  • Až 5 300 km ciest na Slovensku je v havarijnom stave
  • Kreatívci z agentúry MUW Saatchi&Saatchi spolu s ČSOB pripravili Scestnú kolekciu
  • Tá ti názorne ukáže, ako neefektívne by sa žilo, keby si vlastnil predmety rovnako znehodnotené, ako slovenské cesty

Čo všetko môže ovplyvniť zlý stav slovenských vozoviek? Predovšetkým tvoje zdravie. Psychické, ale aj to fyzické. Na tento odveký problém sa rozhodla netradičným a veľmi inovatívnym spôsobom upozorniť ČSOB Poisťovňa. Spolu s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi vytvorila set každodenných predmetov inšpirovaných slovenskými cestami. Nazýva sa Scestná kolekcia.

Scestné ako samotné cesty

„Diery na cestách štvú každého z nás, ale tak sme si už na ne zvykli, že ich nepovažujeme za nič výnimočné. Ak však tie isté výtlky prenesieme na iné predmety, s ktorými sa denne stretávame, razom sa stávajú nepoužiteľnými, až scestnými,” vysvetľuje myšlienku kampane Jaroslav Vígh z MUW Saatchi & Saatchi.

Kolekcia obsahuje hrnček, raketu na stolný tenis, dáždnik, lyžicu a lopatku na zmetanie odpadu. To všetko sú predmety dennej potreby. Ak však nie sú v dokonalom stave, nedokážu ti správne poslúžiť a reálnym spôsobom môžu ublížiť tvojmu telu. Zmokneš, nenaješ sa ani nenapiješ, neupraceš si byt, ani sa nezahráš.

Každý jeden predmet má okrem veľmi výraznej diery aj konkrétny popis s indíciou, kde sa takýto výtlk nachádza.

„Kvalita slovenských ciest sa odzrkadľuje na nemalom počte poistných udalostí, ktorým by sa dalo predchádzať. Upozorniť na tento problém a pomôcť s jeho riešením tak nie je len v našom záujme, ale najmä v záujme našich klientov,“ dodáva šéfka komunikácie ČSOB Mária Horváthová.

Výtlky nehľadali dlho

V komunikácii Povinného zmluvného poistenia a Havarijného poistenia sa potrebovali výrazne odlíšiť od konkurencie. Tá je podľa ich slov v posledných rokoch až priveľmi tradičná a ničím nevybočuje zo štandardu.

Schválne, spomeniete si na nejakú výraznú reklamu poisťovne z posledného obdobia?,“ pýta sa Jaroslav Vígh zo spoločnosti MUW Saatchi&Saatchi. Ten spolu so svojím kreatívnym tímom stojí za celou kampaňou.

zdroj: FOTO: Martin Tomečko, Andrej Kupka

Prečo sa rozhodli poukázať na chybovosť slovenských ciest? Okrem toho, že ľudí upozornia na to, aké je poistenie na cestách dôležité, mohlo by sa im podariť poukázať na aktuálny zlý stav slovenských vozoviek a v ideálnom prípade aj dospieť ku konkrétnej zmene. 

Kvalita vozoviek sa odzrkadľuje aj na nemalom počte poistných udalostí. Potrebovali sme upozorniť na tento problém nielen preto, že je to v záujme poisťovne, ale predovšetkým v záujme šoférov. A či sa nám podarí aj zmeniť stav vozoviek? Nechajte sa prekvapiť,“ vysvetľuje pre Startitup Vígh.

Výtlky, ktoré preniesli na produkty, sú podľa jeho slov vybrané náhodne. Ich jedinou podmienkou bolo, aby svoju dieru v kolekcii mal každý kút Slovenska, lebo ten problém sa týka naozaj celej krajiny. „Musím povedať, že dlho sme výtlky hľadať nemuseli, čo len podčiarkuje závažnosť situácie,“ dodáva.

Scestná kolekcia reálne existuje. V najbližších dňoch niekoľko kusov z nej poputuje vybraným influencerom a médiám. Produkty z nej budú taktiež verejne vystavené. Pár z nich sa dostane aj do súťaží. 

zdroj: FOTO: Martin Tomečko, Andrej Kupka

Kampaň okrem hero videa, ktoré je nasadené na YouTube, Facebooku a Instagrame, sprevádza aj ďalších päť krátkych videí, sponzorský odkaz v dopravnom servise, samostatná webstránka, vizuály v pobočkách a pribudnú aj špeciálne OOH plochy vsadené do verejného priestoru.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá