Kedysi v Partizánskom kraľoval obuvnícky priemysel, dnes tu Zuzana vyrába usňové kabelky. Stále cíti silnú baťovskú tradíciu

  • Zuzana Kubánová sa už viac ako 15 rokov venuje dizajnérskemu remeslu
  • Dnes má vlastnú značku Part, ktorá vzniká v niekdajšom obuvníckom impériu
Zuzana Kubánová
archív Zuzana Kubánová
  • Zuzana Kubánová sa už viac ako 15 rokov venuje dizajnérskemu remeslu
  • Dnes má vlastnú značku Part, ktorá vzniká v niekdajšom obuvníckom impériu

Módny dizajn ju lákal od útleho detstva. Už ako dieťa stále niečo šila či vyrábala. Jej kroky teda nemohli viesť nikam inam, ako na strednú umeleckú školu a potom na VŠVU. Už počas štúdia na vysokej škole vytvorila svoju prvú kolekciu doplnkov. Hovorí, že dizajn je súčasťou jej každodenného života.

Reč je o Zuzane Kubánovej, zakladateľke značky Part, ktorú uviedla na trh v roku 2017. Kedysi spolupracovala s inou firmou, vďaka ktorej nabrala potrebné skúsenosti pre podnikanie na vlastnú päsť. 

Zuzana tvorí a žije v Partizánskom, kde sa prisťahovala za partnerom Lukášom, ktorý je dizajnérom v Noveste. „Je to príjemné malé mesto na život. Stále je tu silná baťovská tradícia a remeselná výroba. Prinieslo mi to veľa možností,“ ozrejmuje podnikateľka, ktorá svoje produkty vyrába v niekdajšom sídle obuvníckeho priemyslu na Slovensku.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PART (@madebypart)

Produkty Part vyrába Zuzana na základe svojich vlastných potrieb a častokrát priamo na želanie zákazníka. V ponuke nájdeme kabelky, peňaženky, ruksaky aj korkové šľapky.

„Momentálne sa tešíme na testovanie našich nových ruksakov do lietadla. Majú presný rozmer príručnej batožiny a už sa nevieme dočkať, kedy ich konečne vyskúšame,“ prezradila dizajnérka.

Usňovú peňaženku s „hlavičkou“ Part kúpite aj za 30 eur. Za kabelku tam však zaplatíte aj viac ako 40 eur. Cena korkových šľapiek je zas 63 a 65 eur.

Doposiaľ najdrahším produktom je kožený ruksak, ktorého cena je 220 eur. V ponuke však nájdete aj lacnejšie varianty vakov.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PART (@madebypart)

Čo je základom dobrej kabelky?

„Základ je výber kvalitného a odolného materiálu. Naša taška musí byť ľahká a nemôže ani po čase stratiť svoj tvar. Ideálne je, keď ju pri nosení ani nevnímate. Niektoré modely z našej dielne vznikli celkom rýchlo. Urobil sa strih, ušili sme prvý prototyp, ktorý sa vyskúšal a s malými úpravami sa hneď začal vyrábať v malej sérii. Niektoré kabelky, hlavne tie usňové, nás veľa krát vytrápia. Konštrukcia a presnosť vypracovania je pri týchto modeloch náročná. Väčšinou trvá výroba jednej kabelky aj niekoľko hodín.“

Pri výrobe využíva najmä talianske usne a gro textilného materiálu nakupuje vo forme zvyškov od rôznych firiem. Výhody svojej značky vidí Zuzana najmä vo vlastnom ateliéri, ktorý je spojený aj s dielňou. „Sme malý lokálny ateliér. Kladieme dôraz na kvalitu a nadčasovosť. Okrem toho svojim klientom opravíme či vyčistíme aj ich staršie  produkty z dielne Part,“ hovorí.

Zuzana uvádza, že vďaka vlastnému ateliéru prebehne od návrhu, cez prototyp, následné vyskúšanie až po finálny výrobok pomerne krátka doba. „Vieme si ustrážiť kvalitu výroby a výhodou je tiež flexibilita. Dokážeme vyrobiť produkt lokálne s minimálnym dopadom na životné prostredie,“ približuje Zuzana.

„Od ostatných značiek na trhu sa dokážeme odlíšiť aj individuálnym prístupom k naším zákazníkom,“ dodáva.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PART (@madebypart)

Inšpiruje ju okolie i zákazníci 

Inšpiráciu pri tvorbe návrhov hľadá na cestách. Veľakrát ju nadchne atmosféra či farebnosť miesta, kde sa nachádza a nápad je na svete. Výborné podnety jej však prinášajú aj zákazníci a pri návrhoch si častokrát necháva poradiť aj od partnera Lukáša, s ktorým spolupracuje.

Do značky mladá podnikateľka investovala veľkú časť úspor, ale hlavne svoj čas. Stále platí, že každý produkt prejde mojimi rukami, tvrdí Zuzana. Značka Part má na trhu od samého počiatku veľký úspech.

Máme veľmi dobrú odozvu na nové produkty, zákazníci sa k nám vracajú po ďalšie modely, alebo nás odporúčajú známym. Je príjemné, ak vám niekto napíše správu, že balíček dorazil a  taška alebo korkáče sú ešte krajšie, ako si predstavoval. Snažíme sa viac budovať osobný prístup, objasňuje.

Sú Slováci ochotní investovať do malých lokálnych výrobcov? Máme stálych zákazníkov, ale stále pribúdajú noví, ktorých viac zaujíma, odkiaľ produkt pochádza a kto ho vyrobil. Je im sympatické, že im vec vyrobíme na želanie a ocenia to,“ hodnotí Zuzana.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PART (@madebypart)

Sociálne siete ako efektívna voľba pre marketing

Konkurencia nie je výnimkou ani v módnom priemysle. Podľa Zuzany je zdravá konkurencia fajn v každom odvetví. Na to, aby sa udržala v popredí, je pre ňu je najdôležitejšia spokojnosť zákazníka a odporúčanie ďalej.

Pre efektívne využitie marketingu využíva sociálne siete ako Facebook či Instagram. Práve tam sa snaží svojim klientom ukázať výrobu produktov a necháva ich nahliadnuť do zákulisia značky. Do platenej reklamy ale neinvestuje, skôr sa usiluje o prezentáciu na dizajnových marketoch.

Produkty Part Zuzana predáva najmä cez portál Sashe. Aktuálne pripravujeme vlastný e-shop a vybrané produkty nájdete aj v niekoľkých kamenných obchodoch, ozrejmuje majiteľka, ktorú vlastná kamenná prevádzka neláka. „Snažíme sa predávať hlavne online a nechceme byť limitovaní určitým miestom, dopĺňa.

Aký je podľa majiteľky must have kúsok, ktorý by mala mať každá žena v šatníku? Pre mňa osobne je to momentálne malá usňová taštička na mobil a pár drobností. Je neskutočne praktická, variabilná a pohodlná na nosenie.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PART (@madebypart)

Svet v súčasnosti čelí pandémii, ktorá ovplyvnila mnohé odvetia. Módna scéna a značka Part teda nie je výnimkou.

Koronakríza zasiahla aj nás. Vypadli nám dizajn markety a tiež kamenné obchody. Tržby výrazne poklesli, mali sme však čas zastaviť sa a premyslieť si, ako ďalej. Ktorým smerom sa chceme uberať. Viac sme navrhovali a čas trávili zatvorení v dielni. V niektorých ohľadoch nám toto zastavenie sa celkom prospelo, hovorí Zuzana.

Do budúcna Zuzana plánuje naďalej rozvíjať značku, ponúkať nové dizajny a rozširovať kolekciu. Mladým ľuďom, ktorí by sa radi pustili do podnikania odkazuje, aby tvrdo pracovali a boli trpezliví.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá