KitKat v Japonsku vymenil plastové obaly za papierové, z ktorých si vyskladáš origami

  • Takmer všetky obaly obľúbených sladkých dobrôt sú vyrobené z plastu
  • Tie zaťažujú našu planétu, proti čomu sa snaží Nestlé bojovať
  • Do roku 2025 chce ponúkať výhradne 100% recyklovateľné obaly
flickr.com/nestlejapan_media
  • Takmer všetky obaly obľúbených sladkých dobrôt sú vyrobené z plastu
  • Tie zaťažujú našu planétu, proti čomu sa snaží Nestlé bojovať
  • Do roku 2025 chce ponúkať výhradne 100% recyklovateľné obaly

Populárna značka sladkostí KitKat sa v Japonsku rozhodla k ráznemu kroku smerom k odbremeneniu našej planéty od plastov, informuje lokálny portál japantoday.com. Zmeny sa netýkajú samotnej sladkej pochúťky, ale jej plastového obalu, ktorému povedala spoločnosť koncom septembra sayonara a nahradila ho 100% recyklovateľnou papierovou verziou, ktorá v sebe ukrýva ešte o niečo viac.

View this post on Instagram

本日2019年9月30日より、”キットカット”の大袋4種類(キットカット ミニ 14枚、キットカット ミニ オトナの甘さ 13枚、キットカット ミニ オトナの甘さ 抹茶 13枚、キットカット ミニ オトナの甘さ 濃い抹茶 12枚 )の外袋がプラスチック素材から紙の素材に変わります。   今回の外袋の変更は、2022年までに日本における”キットカット”の、「すべてのパッケージ素材を100%リサイクル、もしくはリユース可能な素材にする」という目標や、未来の環境に配慮した活動を進めていくプロジェクトです。   「ネスレ日本」の"キットカット"が地球のためにできることを一歩ずつ。ぜひ店頭で紙素材に変わった”キットカット”をご購入ください。  #キットずっと #mybreak

A post shared by KITKAT Japan (@kitkat_japan_official) on

Matný papierový obal nahradil ten plastový u 5 väčších produktov a na vnútornej strane nového ekologickejšieho obalu sa nachádzajú predznačené línie, ktoré by mali zákazníkovi pomôcť poskladať si z obalu vlastné origami.

Podľa japantoday.com sa spoločnosť snaží zákazníkov nalákať na kúpu produktov s papierovým obalom možnosťou si na vytvorené origami napísať vlastný text a darovať ho blízkej osobe. Vďaka tomu sa z obľúbenej čokoládovej tyčinky stáva okrem chutnej sladkosti aj skvelý spôsob, ako zabiť chvíľu volného času, ako potešiť priateľa či ako spomienka pre turistov v podobe suveníru.

Takáto na pohľad malá zmena by mala podľa odhadov Nestlé ročne odbremeniť planétu až o 380 ton plastového odpadu, informuje itsnicethat.com a portál japantoday.com uvádza dokonca úbytok až o 418 ton plastu ročne. Takto vysoké čísla nie sú vôbec prekvapením, nakoľko sa Japonsko stalo najväčším svetovým trhom KitKat a denne sa podľa fastcompany.com predajú až 4 milióny kusov.

Tieto opatrenia sú súčasťou globálneho cieľa materskej spoločnosti Nestlé, o ktorom sme ťa informovali ešte v januári tohto roka. Spoločnosť v oficiálnom vyhlásení ohlásila svoj odvážny cieľ vyrábať od roku 2025 obaly na všetky svoje produkty výhradne zo 100% recyklovateľných materiálov.

zdroje: japantoday.com; itsnicethat.com; fastcompany.com;

Najnovšie video