Klub Slováka na Miami bude hostiť jednu z najočakávanejších afterparty po Super Bowl

  • Už tento víkend sa bude konať udalosť, na ktorú čaká celá Amerika
  • Super Bowl k obrazovkám každoročne priláka desiatky miliónov divákov
  • Chýbať nesmie ani poriadna afterparty
  • Tá tohtoročná sa bude konať v klube Studio23 na Miami, za ktorým stojí Slovák Marco Vicel
archív Studio 23, pexels.com
  • Už tento víkend sa bude konať udalosť, na ktorú čaká celá Amerika
  • Super Bowl k obrazovkám každoročne priláka desiatky miliónov divákov
  • Chýbať nesmie ani poriadna afterparty
  • Tá tohtoročná sa bude konať v klube Studio23 na Miami, za ktorým stojí Slovák Marco Vicel

Dlho očakávaný už 54. Americký Super Bowl sa tento rok koná 2. februára 2020. Ide o finálový zápas, ktorým vrcholí play-off severoamerickej National Football League v americkom futbale. Hraje se každoročně od roku 1967.

Každý poriadny Super Bowl musí byť samozrejme zakončený aj poriadnou afterparty.  Jednou z najväčších “dojných kráv” pre umelcov, bude tento víkend Studio 23 na Miami Beach. Podľa portálu TMZ tu napríklad Nicki Minaj má za jeden večer zinkasovať 125-tisíc dolárov, americký reper Gucci Mane  100-tisíc dolárov a reper známy ako Gunna si má pripísať 60-tisíc dolárov.

Mnohí netušia, že za týmto klubom stojí mladý Slovák, ktorý na Miami žije už viac ako 10 rokov. Volá sa Marco Vicel. Spolu s otcom sa venujú viacerým aktivitám, no jednou z nich je práve nočný klub Studio 23.  Aktuálne pripravujú aj druhý nočný klub, cez deň zase robia consulting pre hedge fondy.  Ich veľkým biznisom je však firma na dovoz ovocia a zeleniny z Južnej Ameriky.

„Klub sme otvorili v decembri 2016. V čase, keď sme ho otvárali, fungovalo 21 klubov. Dnes nás je na Miami Beach 9. Veľa klubov sa pozatváralo, veľa vecí sa tu menilo. Veľa z novootvorených prevádzok vydrží 6 mesiacov a zatvorí sa,” prezradil Marco pre Startitup.

Pýtaš sa ako je to možné? Podľa Marca je to kvôli náročnému trhu.

„Síce si povieš Miami Beach, každý sa sem príde zabávať, ale musíš vedieť, ako na ľudí. My sme vedeli, čo ideme robiť, mali sme jasný plán, čo chceme dosiahnuť. No zároveň priznávam, že sme mali aj šťastie. Od začiatku sme si povedali, že sa budeme sústreďovať na „urban crowds“ (pozn. redakcie – Afroameričania). Vymysleli sme dobrý koncept, ktorý má dnes skvelé vzťahy s viacerými umelcami,” objasňuje Marco.

Čo však robí podnik inak? Marco konštatuje, že klub nie je tak veľký, má kapacitu 500 až 600 ľudí. Tým pádom je možné lepšie si ustrážiť , kto ide dnu a kto nie. To podľa Marca robí podnik exkluzívnejším.  Aj preto sem celebrity chcú chodiť, radi sa tu ukazujú, či sú to raperi, alebo americkí futbalisti. Marco však priznáva, že na začiatku to nebolo ľahké. 

„ k Museli sme nájsť dobrých promotérov. Musím povedať, že máme vynikajúceho partnera, ktorý je hlavný operátor. Rieši dennodenné záležitosti. Ja som skôr zodpovedný za „big picture“. Postupne sme fungovanie klubu začali „rysovať“, chodilo k nám stále viac a viac ľudí a v rámci hip hopu sme v TOP 3 na Miami,” dodáva Marco.

Čítaj viac: Slovák má svoj nočný klub na Miami. Chodí tam takmer každá hip hopová hviezda

Super Bowl sledujú desiatky miliónov divákov

V Spojených štátoch má špičkovú sledovanosť aj v porovnaní s nešportovými televíznymi programami. Sledovanosť finálového súboja sa odhaduje na 90 miliónov divákov (nielen z USA), ženy tvoria 40%. Super Bowl, hraný vo februári 2010, bol vôbec najsledovanejším televíznym programom v americkej histórii. Prenos sledovalo 106,5 milióna divákov a dokonca prekonal rekord poslednej epizódy seriálu M * A * S * H, ktorá sa na čele rebríčka držala 27 rokov.

Samostatnou kapitolou sú prestávky v polčase Super Bowlu. Tie sú pravdepodobne najžiadanejším mediálnym priestorom pre inzerentov televíznych reklám vôbec. 

Priemerná cena 30 sekundového spotu v 42. ročníku stála 2,7 milióna dolárov (86 000 dolárov za jednu sekundu). Niektoré spoty sa vyrábajú špeciálne a len pre tento okamih. 

Nepísaným pravidlom posledných niekoľkých rokov je, že spoty, ktoré sú vo finále Super Bowlu odvysielané, spravidla patria medzi najvtipnejšie, najdômyselnejší a najprecíznejšie vyrobené televíznej reklamy vôbec.

Deň Super Bowlu je považovaný za jeden z neoficiálnych amerických sviatkov a je dňom, kedy sa v USA konzumuje vôbec najväčšie množstvo jedla, hneď po Dni vďakyvzdania. Američania kvôli tejto udalosti minú na potraviny 55 miliónov dolárov. 

Zaujímavé fakty: V deň konania Super Bowlu Američania zjedia 15 tisíc ton zemiakových lupienkov, 4 tisíc ton popcornu, 3,6 tisíc ton avokádovej omáčky guacamole. Naopak deň po Super Bowl sa zvyšuje predaj “vyprošťovákov” a liekov proti prekysleniu žalúdka o pätinu. Štyri hodiny pred začiatkom finále sa zase na území USA zvyšuje výskyt dopravných nehôd až o 41%.

Zdroje: tmz.com, wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech