Kľúčovým zdrojom vitamínu D je čas strávený na slnku. Počas dní, kedy to nie je možné, si ho jednoducho naservíruj v kuchyni

Snímka obrazovky 2020-05-21 o 8.51.14
Kaufland

Nedostatok vitamínu D si väčšina z nás spája hlavne s rednutím kostí. Málokto však vie aj o jeho významnom vplyve na imunitný systém a o tom, že nás chráni nielen pred infekciami, ale aj nádormi, či autoimunitnými ochoreniami.

Kľúčovým zdrojom vitamínu D je samozrejme pobyt na slniečku. Ak si ho však nemôžeš práve v tomto období dopriať dostatok, môžeš si “déčko” naservírovať aj v kuchyni. Telo sa ti odvďačí nielen zdravými kosťami, ale aj hormónom dobrej nálady − sérotonínom. Ak si chceš imunitný systém nadopovať D-čkom, určite siahni po vaječných žĺtkoch, čerstvých mliečnych výrobkoch, či slnečnicových semienkach.

Náš tip: Skvelým zdrojom vitamínu D sú ryby, najmä tie čerstvé, ako losos či tuniak. Za skvelé ceny a v tej najlepšej kvalite ich nájdeš spolu so širokým sortimentom čerstvého ovocia, zeleniny, ale aj mäsa a mliečnych výrobkov pod jednou strechou v tvojom Kauflande.

zdroj: Kaufland

Recept nadopovaný D-čkom pre vás pripravila food blogerka Lenivá kuchárka

Losos s avokádovou salsou

Ingrediencie na 2 porcie
  • 400 g malých zemiakov
  • 300 g lososa
  • olivový olej K-Bio
  • soľ, mletá červená paprika
  • citrón
  • hrsť baby špenátu
  • ružičky brokolice
  • petržlenová vňať
Marináda na lososa
  • lyžica horčice a lyžica medu
  • pol lyžice olivového oleja K-Bio 
Avokádová salsa
  • zrelé avokádo
  • červená paprika, červená cibuľa
  • šťava z limetky

zdroj: Kaufland

Postup

Umyté zemiačiky prekroj na polovicu, zmiešaj s olivovým olejom, soľou, mletou červenou paprikou a rozprestri v zapekacej nádobe prekrojenou časťou nadol. Vlož do vyhriatej rúry a peč na 200°C cca hodinu.  Medzitým si priprav marinádu. Zmiešaj horčicu, med a olivový olej, pridaj soľ, čierne korenie a potri ňou kúsky lososa z každej strany. Nechaj pôsobiť pol hodinu.

Priprav si avokádovú omáčku zo zrelého, nakrájaného avokáda. Zmiešaj ho s na kocky nakrájanou červenou paprikou a nadrobno nasekanou cibuľou. Pridaj trochu soli a čierneho korenia, pokvapkaj šťavou z limetky a jemne premiešaj. Pred servírovaním odlož do chladničky.

Na panvici zohrej olivový olej a opeč na ňom kúsky lososa z každej strany, potom ho ešte pokvapkaj citrónovou šťavou a servíruj s pečenými zemiačikmi a avokádovou omáčkou. Na záver pridaj hrsť baby špenátu a uvarené ružičky brokolice. Zemiaky i lososa môžeš ozdobiť nasekanou petržlenovou vňaťou, bohatou na vitamín C. Všetky potrebné čerstvé potraviny nájdeš v tvojom Kauflande.

 

zdroj: Kaufland

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech