Koncepčná agentúra Barney spraví tvojmu startupu dokonalý marketing

  • Koncepčná agentúra Barney vyznáva filozofiu kvality práce, ktorej hovorí „slow agency"
  • Agentúra ponúka svoje služby aj startupom, výmenou za podiel v spoločnosti
  • Aktivity má rozbehnuté už i na Ukrajine, v USA, Litve či na Blízkom východe
zdroj: Barney agency
  • Koncepčná agentúra Barney vyznáva filozofiu kvality práce, ktorej hovorí „slow agency"
  • Agentúra ponúka svoje služby aj startupom, výmenou za podiel v spoločnosti
  • Aktivity má rozbehnuté už i na Ukrajine, v USA, Litve či na Blízkom východe

Ako vznikla marketingová agentúra Barney a kto za ňou stojí? Aké boli vaše doterajšie skúsenosti s marketingom?

Za našou koncepčnou agentúrou aktuálne stojí pevný tím ľudí. Na jeho čele som ja, Dennis Fino, kreatívec s osemročnými skúsenosťami v marketingu (najmä content, branding a positioning, stratégie) a dlhoročnými skúsenosťami v reklame pre klientov ako ŠKODA AUTO Slovensko, Staropramen, Lipton, Nestville.

V rámci našej agentúry sa sústredím na business development, a z časti aj na kreatívu, pričom skúsenosti som nabral aj v prácach pre štátnu správu. Na zaujímavých projektoch spojených so slovenskými potravinami pracujem aj s dobrým priateľom Martinom Bajaníkom, ktorý ma nielen mentoruje, ale s ktorým sa mi aj fantasticky robí.

Okrem mňa je u nás Simi, projektová manažérka, ktorá je zodpovedná za dennú exekutívu výstupov, Matúš, môj dlhoročný kamarát a koncepčne mysliaci, mimoriadne kreatívny človek, ktorý nám pomáha s vecami a tím ďalších šiestich ľudí.

Definujete sa ako koncepčná agentúra, klientom teda poskytujete viac, ako len čiastkové zákazky. Čo všetko nájdeme v portfóliu vašich služieb?

Našimi hlavnými oblasťami sú content a design, ale aj komplexné marketingové stratégie. Robíme tiež unikátny kreslený dizajn, keďže disponujeme šikovnými ilustrátorkami.

Druhým významom koncepčnej agentúry, ako sa nazývame, je to, že sa sústredíme na oblasti marketingu ako na celky. Buď teda robíme celú OOH (“out-of-home”) kampaň, prípadne online kampaň, alebo vymyslíme koncept kampane.

Keď k nám príde podnikateľ, ktorý má peniaze, ale nevie, kam by ich mal dať, spravíme mu analýzy a rešerš trhu. Ak napríklad chce gastro podnik, spracujeme štúdiu uskutočniteľnosti, nájdeme skvelé miesto, navrhneme kompletný brand a marketingovú stratégiu, postaráme sa o dizajn interiéru a stanovíme message. Čerešničkou na torte je tvorba menu, ktorá podnik v danej lokalite odlíši.

zdroj: Barney agency

Čím sa najvýraznejšie odlišujete od bežných agentúr? Prečo by si mali klienti vybrať práve vás a nie agentúru fungujúcu už dlhé roky?

Z vyššie spomenutých vecí je to, čím sa odlišujeme, najmä tvorba biznis konceptov a okrem toho, aj naša unikátna služba Equity Marketingu pre startupy. Tá funguje tak, že si nás zavolá perspektívny startup, ktorý nechce alebo nemôže používať svoje zdroje na marketing. O celú túto časť sa postaráme my, výmenou za podiel v spoločnosti.

Aj v rámci marketingu však máme niekoľko odlišností. Nefungujeme na hodinovej sadzbe ako väčšina konkurencie, pretože veríme, že ide o zastaralú a netransparentnú formu merania hodnoty práce. Pracujeme teda projektovo, preto majú naši klienti istotu, že u nás nevznikajú žiadne vymyslené hodiny navyše, ktoré sa prakticky nedajú overiť.

Spomenuli ste, že jedným z vašich cieľov je robiť marketing pre startupy výmenou za podiel v spoločnosti. O aký podiel ide? Prečo sa zaujímate práve o startupy?

Niektoré projekty sa vďaka nedostatočným zdrojom nedostanú do povedomia ľudí, ktorých potrebujú. A práve preto sme tu my. Výmenou za podiel v spoločnosti sa postaráme o všetko, čo súvisí s propagáciou, vrátane dizajnu, obsahu, brandingu a podobne. Konkrétny podiel sa definuje s každým partnerom osobitne, záleží to aj od globálneho potenciálu firmy. Chceme pomôcť rozšíriť povedomie o skvelých projektoch medzi čo najväčšie množstvo ľudí.

zdroj: Barney agency

Čo všetko startupom ponúkate?

V podstate všetko, čo môže koncepčná, respektíve reklamná agentúra robiť pre konvenčných. Marketingovú stratégiu, branding, dizajn materiálov a kampaní, online a offline marketing. Jednoducho všetko. Vďaka našim predošlým skúsenostiam so startupmi a dlhoročnému know-how s rôznymi sektormi sme pripravení aj na kampane v zahraničí.

Ako prebieha spolupráca medzi vami a klientom?

Vždy tak, aby bola klientovi po chuti. Do maximálnej možnej miery sa mu snažíme prispôsobiť vo všetkých jeho potrebách. Kľúčom k dobrej spolupráci je fungujúca, tá správna chémia, komunikácia a informácie. Niektorí klienti nám dávajú voľnejšiu ruku, iní majú veci presne dané a musíme sa pohybovať v istých mantineloch.

Snažíme sa byť poradcom – klientovi vždy odporučime iba to, čo preňho má podľa nás zmysel. Pre nás to nie je o naháňaní peňazí, ale o dobrej práci. S klientom sa najprv naladíme na jednu vlnu a potom to všetko odsýpa jedna radosť. :)

Aké startupy a firmy už využili vaše služby?

V rámci startupov je to z poslednej doby je to napr. Benjamin Button, najúspešnejší slovenský projekt na Kickstarteri. Spolu s kolegom Matúšom Drienom sme sa starali o sociálne siete, do istej miery o digitálny dizajn a dizajn tlačovín a okúsili sme aj komunikáciu s influencermi a oblasť salesu. Veľmi nás to bavilo, keďže išlo o mimoriadne inovatívny projekt.

Keďže nemáme konkrétne segmenty, ktorým sa výhradne venujeme, pracovali sme a pracujeme so značkami Intersport, Heineken, DOXX alebo Nestville.

zdroj: Barney agency

Nazývate sa aj “slow agency”. Čo tento výraz predstavuje?

Veci robíme tak, aby boli hlavne pedantne urobené a niekedy chce práca naozaj svoj čas. Kvalita nad kvantitu. “Slow” je prístup k robeniu čohokoľvek poctivo a dobre. A rovnako ako sa tento princíp uplatňuje napríklad pri jedle, dá sa využiť aj v reklame. Je to úplne jednoduché. :)

Stretli ste sa už s tým, že sa vaše predstavy výrazne odlišovali od požiadaviek klienta? Ako ste takúto situáciu riešili?

Samozrejme, stretli. V každom prípade sa snažíme našim klientom poradiť, čo je pre nich podľa nás najlepšie. Ak majú konkrétne predstavy, snažíme sa nájsť kompromis medzi ich a našim riešením alebo im vyhovieť a výsledok spracovať tak, aby boli spokojní nielen oni, ale aj ich potenciálny zákazník. Podstatné je, aby medzi oboma stranami fungovala komunikácia.

Napriek tomu, aké je Slovensko malé, tu existuje pomerne veľa marketingových agentúr. Ako vnímate vašu konkurenciu? Plánujete sa zamerať aj na zahraničný trh?

Nielenže plánujeme, ale na zahraničnom trhu už figurujeme. Máme rozbehnuté aktivity nielen na Ukrajine, ale aj v USA, v Litve, na Blízkom východe a v ďalších krajinách v Európy. Veríme, že kto chce, si klientov nájde, a poctivý prístup sa skôr či neskôr ukáže. Nepredražujeme, neklameme, neuľahčujeme si cesty. Pracujeme pre klientov.

zdroj: Barney agency

Tento článok bol vytvorený v spolupráci s Barney Agency.