Koniec Audi R8? Správy naznačujú problémy krásneho superšportu

  • Ingolstadtská pýcha, Audi R8, po rokoch existencie môže dopadnúť podobne, ako jeho elektrický brat R8 e-tron
  • S priamym nástupcom sa vraj nepočíta
  • Za všetko môžu neuspokojivé predaje terajšej generácie
  • Paradoxne sa na Slovensku má aktuálne predávať v dobrých číslach
Audi
Audi
  • Ingolstadtská pýcha, Audi R8, po rokoch existencie môže dopadnúť podobne, ako jeho elektrický brat R8 e-tron
  • S priamym nástupcom sa vraj nepočíta
  • Za všetko môžu neuspokojivé predaje terajšej generácie
  • Paradoxne sa na Slovensku má aktuálne predávať v dobrých číslach

Vrcholná ponuka nemeckej automobilky Audi, model R8, sa od roku 2015 vyrába už vo svojej druhej generácii. Predaje nie sú zlé, no majú vraj zaostávať za očakávaniami. Hlavný vedúci výskumu, Peter Mertens, oznámil aj to, že s priamym nástupcom pravdepodobne nemáme počítať. Na druhú stranu priznal aj to, že superšport R8 sa nepredáva zle, no Audi s priamym nástupcom tohto modelu už ďalej nepočíta.

Eko-superšport

Ingolstadtská automobilka sa chce radšej zaoberať iným druhom športových automobilov. Pohrávajú sa aj s myšlienkou „eko“ superautomobilu. „Budú sa vyrábať tradičné autá, ktoré majú spaľovací motor, vysokovýkonné batériové autá a nesmieme zabudnúť na športové autá. Naša sesterská automobilka Porsche dokazuje, že plug-in hybridný automobil je skvelou súčasťou nášho portfólia.“ – hovorí Mertens.

Samotných elektrických superšportov R8 e-tron automobilka vyrobila iba sto kusov. Automobil navyše nikdy ani poriadne nepropagovala. Zákazníci však za tento superšport obetovali výraznú kôpku peňazí. Údajne za Audi R8 e-tron dávali milión eur. Záujem o plnokrvnú R8 však ostáva za očakávaním. Minulý rok dokonca aj výroba klesla. Zatiaľ čo v roku 2016 automobilka vyrobila 3 668 kusov R8-čky, tak v minulom roku to bolo viac ako 500 kusov menej – 3 179 kusov.

Horšie predaje

Výroba tohto rýchleho kupé klesla aj medziročne. Z pôvodných 3 050 kusov na 1 888. Vďaka dátam zo serveru Carsalesbase vieme, že predaj tohto automobilu klesol na jeho najhlavnejšom trhu – Európskom. Na európskych trhoch sa za rok 2017 malo predať 1 366 kusov R8, čo činilo o 4 percentá menej, než v roku predchádzajúcom. V USA sa predalo celkovo 772 kusov tohto modelu.

Prvá generácia, ktorá sa na trhu objavila v roku 2011 mala ukážkové predaje. Za rok sa predalo 1 145 kusov a od vtedy sa automobilka k takémuto číslu nedostala. Za malé čísla v predaju môžeme považovať aj to, že Audi R8 je až príliš podobné talianskemu býkovi Lamborghini Huracán. To stojí na rovnakých základoch, počnúc desať-valcovým motor, dvojspojkovou prevodovkou, či pohonom všetkých kolies.

U nás sa jej darí

Rozdiel je badateľný len v luxusnejšej karosérii. R8-čka zaostáva za svojim bratom nielen v exotike, ale aj v predajoch či výrobe. Za posledný rok predaje Huracánu vzrástli o štvrtinu, predalo sa 661 kusov a Lamborghini dokázalo postaviť 2 649 Huracánov, čo je o 230 kusov viac ako za rok 2016. Audi sa aktuálne spolieha na výrobu limitovaných edícií R8, ktorým sa má dariť aj u nás. Napríklad R8 so zadným pohonom si tu už našla nových majiteľov.

Pripravené v spolupráci s StartStop.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech