Kristína mení vzhľad predajní H&M už niekoľko rokov
- Čo to znamená byť Dekoratér/Visual Merchandiser v H&M
- Dobrý líder vidí potenciál a vie ho rozvíjať
- Diverzita v práci je prioritou
- Čo to znamená byť Dekoratér/Visual Merchandiser v H&M
- Dobrý líder vidí potenciál a vie ho rozvíjať
- Diverzita v práci je prioritou
Väčšina ľudí vníma obchod s oblečením, ako miesto pre kreatívnu prácu, čím nepochybne aj je, ale už málokto vie, že funguje podľa jasne daných pravidiel. Fashion retail sa tak, ako každý iný maloobchod prispôsobuje potrebám zákazníkov.
H&M je jeden z mála reťazcov, kde je pozícia Dekoratéra jasne definovaná kompetenciami. Ako každý iný zamestnanec aj Dekoratér musí byť skvelý/á v zákazníckom servise. Väčšina Visual Merchandiserov v H&M začínala svoju kariéru na pozícií Predajného poradcu. Tak začínala aj Kristína, ktorá momentálne pracuje na pozícií Teamleadra.
„V H&M som začínala, ako Sales advisor/Predajný poradca a o práci Visual merchandiser/Dekoratér som začala premýšľať, až keď mi to navrhla moja prvá manažérka, ktorá vo mne videla potenciál, za čo som jej postupom času veľmi vďačná. V tejto práci som sa skutočne našla! Odmalička ma bavili rôzne kreatívne činnosti a skombinovať to s módou bola pre mňa výhra. Teraz sa ja snažím hľadať potenciál v druhých ľuďoch a pomáhať im kariérne rásť.”
Dekoratér pracuje väčšinou od pondelka do piatku len ranné zmeny a to práve preto, lebo veľa povinností sa musí urobiť pred otvorením predajne.
„Na práci Dekoratéra ma baví úplne všetko od skladania outfitov a styling figurín, stavanie výkladov, príprava nových kampaní až po vzdelávanie seba alebo svojho tímu o nových módnych trendoch. Baví ma starať sa o celý vizuál obchodu, aby bol pre zákazníkov čo najviac inšpiratívny. Samozrejme, nie je to celé len o jednom obchode, vďaka tejto pozícií som mala možnosť zúčastniť sa na organizovaní rôznych akcií, napríklad predstavení kolaborácie Mugler H&M, čo bola nezabudnuteľná a cenná skúsenosť.
Mala som tiež možnosť spolupracovať so zaujímavými ľudmi, vizuálmi z iných krajín. Práca v dynamickom prostredí je niekedy trošku náročnejšia, každý deň sa objavia nové výzvy alebo nečakané situácie, na ktoré treba rýchlo reagovať ale na druhú stanu človek sa aspoň nikdy nenudí a tieto situácie ho môžu posunúť len vpred.”
Diverzita je nielen to, čo charakterizuje Kristínu, ale aj jej prácu v H&M.
Samozrejme, bez dobrého lídra by možno Kristína dnes nebola Visual merchandiser a možno by ju už práca v H&M nenapĺńala tak, ako doteraz. Jednou z najdôležitejších úloh manažéra, ktorý chce byť aj dobrým lídrom je práve hľadanie potenciálu vo svojich kolegoch, ich rozvoj a dôvera, ktorú do nich vkladá.
Vďaka dobrým lídrom je spoločnosť H&M najväčším módnym reťazcom na svete. Tímy v predajniach sú rôzne a zachovanie Diverzity je veľmi dôležité, lebo práve rôznorodosť pomáha spoločnosti napredovať.
V H&M je miesto skutočne pre každého bez ohľadu na jeho vek, sexuálnu orientáciu, vierovyznanie. Vytvárať pracovné prostredie, kde môžete byť sám sebou je základom úspechu dobrého zamestnávateľa.
Je krásne vidieť toľko odlišných ľudí na jednom mieste!
„Páči sa mi, ako H&M stojí za svojimi hodnotami. Ako prijíma a podporuje ľudí v tom, aby boli sami sebou. Pre mňa to bolo prvé miesto, kde som sa tak naozaj mohla cítiť a veľa to pre mňa znamená. Je krásne vidieť toľko odlišných ľudí na jednom mieste a to, ako spolu dokážu fungovať, podporovať sa a každý prispieť niečím svojim.”
H&M dnes pôsobí po celom svete a neustále expanduje. Na Slovensku majú aktuálne 28 predajní, z toho 7 v Bratislave. Ak si zvedavý & zaujímajú ťa možnosti práce v jednej z najväčších a najlepšie prosperujúcich fashion spoločností na svete, tak klikni sem.
Buď sám sebou & viac v H&M!