Lancia Delta Integrale je späť vo verzii Futurismo, jej cena ťa nepoteší
- Najúspešnejšie auto v histórii rally je späť
- Na svedomí ho má taliansky multimilionár a fanúšik legendárnej ikony
- Je to limitovaná edícia, čo má obrovský vplyv na cenu
- Najúspešnejšie auto v histórii rally je späť
- Na svedomí ho má taliansky multimilionár a fanúšik legendárnej ikony
- Je to limitovaná edícia, čo má obrovský vplyv na cenu
Lancia Delta Integrale, ikona 80-tych a 90-tych rokov. Špinavá od bahna po tom, ako dojazdila ďalšiu etapu na rally v bielo-modrých Martini farbách. Tak si ho pamätajú staršie generácie fanúšikov automobilových športov, či áut všeobecne. Auto, ktoré má status legendy. Nejeden automobilový nadšenec by ho rád prevetral na trati alebo na Passo dello Stelvio.
Za oživením rally legendy stojí talianský milionár Eugenio Amos, ktorý by sa po tomto počine mohol kludne pasovať do pozície fanúšika originálnej Lancie číslo jedna. Jeho firme Automobili Amos futurista vdýchla legendárnemu vozu druhý život. Ak by ste si chceli predstaviť ako to približne funguje, tak si predstavte to čo robí firma Singer pre modely Porsche 911 rady 964.
Auto bolo predstavené na úvodnom ročníku výstavy Grand Basel, v nádhernej zelenej farbe, ktorá nesie označenie Verde Brinzio. Ako základ poslúžil model Delta Integrale 16v a požičiava si prvky z modelu Delta 4S Stradale.
Auto si prešlo úplnou zmenou dizajnu, telo je robené z ručne opracovaného hliníku a celý predok je robený z uhlíkových vlákien. Vozidlo poháňa štvorvalcový dvojliter s turbom so silou 330 koní. Originálna verzia mala silu len 210 koní. Konštruktéri taktiež prepracovali množstvo prvkov ako sú nápravy auta, nasávanie vzduchu, intercooler či výfukový systém.
Dokopy vymenili viac ako tisíc súčiastok. Auto vo finálnej verzii váži 1 250 kilogramov. Interiér sa dočkal luxusného spracovania. Volant vyrobený na mieru je rovnako ako Recaro sedačky odetý do Alcantary. To všetko znie úžasne, ale koľko ťa to bude stáť? Cena ťa veru nepoteší, tá sa totiž bude pohybovať na úrovni 300-tisíc EUR. Je to pochopiteľný krok, keďže Lancia má byť vyrobená len v limitovanom počte 20 kusov.
Zdroj:Autoblog