Lancia Delta Integrale je späť vo verzii Futurismo, jej cena ťa nepoteší

  • Najúspešnejšie auto v histórii rally je späť
  • Na svedomí ho má taliansky multimilionár a fanúšik legendárnej ikony
  • Je to limitovaná edícia, čo má obrovský vplyv na cenu
Screen Shot 2018-09-07 at 17.06.58
Automobili Amos
  • Najúspešnejšie auto v histórii rally je späť
  • Na svedomí ho má taliansky multimilionár a fanúšik legendárnej ikony
  • Je to limitovaná edícia, čo má obrovský vplyv na cenu

Lancia Delta Integrale, ikona 80-tych a 90-tych rokov. Špinavá od bahna po tom, ako dojazdila ďalšiu etapu na rally v bielo-modrých Martini farbách. Tak si ho pamätajú staršie generácie fanúšikov automobilových športov, či áut všeobecne. Auto, ktoré má status legendy. Nejeden automobilový nadšenec by ho rád prevetral na trati alebo na Passo dello Stelvio.

Za oživením rally legendy stojí talianský milionár Eugenio Amos, ktorý by sa po tomto počine mohol kludne pasovať do pozície fanúšika originálnej Lancie číslo jedna. Jeho firme Automobili Amos futurista vdýchla legendárnemu vozu druhý život. Ak by ste si chceli predstaviť ako to približne funguje, tak si predstavte to čo robí firma Singer pre modely Porsche 911  rady 964.

Auto bolo predstavené na úvodnom ročníku výstavy Grand Basel, v nádhernej zelenej farbe, ktorá nesie označenie Verde Brinzio. Ako základ poslúžil model Delta Integrale 16v a požičiava si prvky z modelu Delta 4S Stradale.

 

View this post on Instagram

 

I’m really proud of the interiors. Thank you so much @marco_riper @borromeodesilva !! #MakeLanciaGreatAgain 📷: @degler_studio

A post shared by Eugenio Amos (@automobili_amos) on


Auto si prešlo úplnou zmenou dizajnu, telo je robené z ručne opracovaného hliníku a celý predok je robený z uhlíkových vlákien. Vozidlo poháňa štvorvalcový dvojliter s turbom so silou 330 koní. Originálna verzia mala silu len 210 koní. Konštruktéri taktiež prepracovali množstvo prvkov ako sú nápravy auta, nasávanie vzduchu, intercooler či výfukový systém.

 

View this post on Instagram

 

This is not a press release. Automobili Amos is a serious company that doesn’t take itself so seriously. Today everyone is asking us for the numbers. How much does it weight? 1250kg. Good. How much horsepower? About 330. Fantastic. How much does it cost? About 300.000€. Expensive. The question I yet have to hear is ‘Why, Eugenio?’. Nobody has asked for an explanation so far. And I really don’t get it! In the end the numbers really mean nothing in this context. Because I’m talking about passion and nostalgia and euphoria and these feelings are not measured in numbers. So, why? Well, this car means a lot to me. It represents my romantic vision in a world that is too aseptic, too fast, that runs like the wind, superficial and intangible. This car means that I had enough of the car world, both as a client before and as a manufacturer now. I long for a bygone, idealized time when men, values and substance were at the core of the product. Therefore this car is pure, analogic, raw and essential. It took a ton of work from some very talented people but we managed to cut away all the fat and leave only what really matters to me. I chose the Delta because it’s the car that made me fall in love with cars in the first place. I was 7 years old. My father had a beautiful Giallo Ginestra. I don’t know why but it made me feel special. Those memories are made of smells, of that soft Alcantara touch, of confused noises. This is what I always look for in a car. This is what I can offer. I can only offer what I like, even if it’s an end in itself, apparently useless. #AutomobiliAmos #LanciaDeltaFuturista #MakeLanciaGreatAgain

A post shared by Eugenio Amos (@automobili_amos) on


Dokopy vymenili viac ako tisíc súčiastok. Auto vo finálnej verzii váži 1 250 kilogramov. Interiér sa dočkal luxusného spracovania. Volant vyrobený na mieru je rovnako ako Recaro sedačky odetý do Alcantary. To všetko znie úžasne, ale koľko ťa to bude stáť? Cena ťa veru nepoteší, tá sa totiž bude pohybovať  na úrovni 300-tisíc EUR. Je to pochopiteľný krok, keďže Lancia má byť vyrobená len v limitovanom počte 20 kusov.

Zdroj:Autoblog

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech