V Bratislave nebolo krčmy, ktorú by nemali pod kontrolou. Takáčovcov napokon popravili sýkorky
Sulík prezradil, kedy by sa mohli otvárať terasy reštaurácií. Ten deň je doslova za rohom
„Najzbytočnejší startup na svete“ získal investora, ale aj vlnu hejtu od žien. Vymyslel ružové menštruačné rukavice
Legendárna Felícia sa vracia tak, ako to nikto nečakal
- Pri tejto správe možno mnohých prepadne malá nostalgia. Škoda Auto sa vráti k menu Škoda Felicia. Má to byť elektromobil, ktorý by prišiel na trh po roku 2020.
- Pri tejto správe možno mnohých prepadne malá nostalgia. Škoda Auto sa vráti k menu Škoda Felicia. Má to byť elektromobil, ktorý by prišiel na trh po roku 2020.
Podľa nemeckého magazínu Auto Build, by celé meno nového vozidla v budúcnosti malo znieť Škoda Felicia E. Avšak koncept novinky zatiaľ oficiálne nesie pôvodné označenie Vision E, preto ho tak naďalej budeme názývať.
Koncept Vision E automobilka Škoda predstavila na autosalóne v Šanghaji. Koncept s týmto názvom už raz síce mala, no zjavne to nevadí. Tentokrát ide o crossover podobný Kodiaqu, avšak so splývajúcim zadkom a bez masky. To prvé kvôli tomu, že je to moderné a koncern VW chce dohnať BMW X6, Mercedes GLE a iné podobné modely. Bez masky preto, lebo žiadnu masku chladiča nepotrebuje, kedže v tomto modeli chladič nenájdeš.
Vision E je čistý elektromobil, založený na novej platforme MEB s akumulátormi umiestnenými v podlahe a dvoma elektromotormi so spoločným výkonom 225 kW alebo 306 koní.
Je len otázka vkusu, čo nám môže pripomínať celkom nemý výraz vozidla. Niekomu môže evokovať Teslu, inému v rámci nostalgie aj embéčku. Dizajnéri Škody veľký priestor v prednej časti vynaliezavo rozdelili dvoma linkami svetiel, ktoré zaujímavo spájajú estetické a funkčné hľadisko.
Z futuristického interiéru zmiznú takmer všetky tlačidlá a mechanické ovládače. Miesto nich je prostredie rozdelené do takzvaných informačných vrstiev. Na čelnom skle je veľký head-up displej, na vrchu palubnej dosky sú dve veľké obrazovky, tretia dotyková je pod nimi na stredovom panele. Vodič v tejto štruktúre nemá výsadné postavenie, k funkciám a ovládačom má rovnoprávny prístup aj spolujazdec.
Škoda Vision E láka okrem dizajnu aj pokročilými autonómnými funkciami, takzvanou 3 fázou. To znamená, že vozidlo je schopné zaparkovať a vyparkovať bez zásahu vodiča a zvládne aj jazdu po diaľnici bez akéhokoľvek ľudského zásahu. Vision E tak zostane v pruhu alebo odbočí bez tvojej pomoci. To je Simply Clever riešenie, ktoré by sme v zápchach či na dlhých trasách uvítali už teraz. Dojazd Vision E je pritom úctyhodných 500 kilometrov. Je to síce všetko len rozprávka budúcnosti, ale počúva sa to veľmi dobre.
Elektrifikácia modelovej palety značky Škoda bude zahájená už v roku 2019 uvedením modelu Škoda Superb s plug-in-hybridným pohonom. Do roku 2025 značka rozšíri svoju ponuku o 5 čisto elektricky poháňaných automobilov z rôznych segmentov.