Šéfredaktor Denníka N Kostolný: Moja duša sa nedá kúpiť Pentou

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Ivan Mikloš: Obávam sa, že Matovič nemá na to zmeniť Slovensko.

Legendárna Felícia sa vracia tak, ako to nikto nečakal

  • Pri tejto správe možno mnohých prepadne malá nostalgia. Škoda Auto sa vráti k menu Škoda Felicia. Má to byť elektromobil, ktorý by prišiel na trh po roku 2020.
s12
newatlas.com
  • Pri tejto správe možno mnohých prepadne malá nostalgia. Škoda Auto sa vráti k menu Škoda Felicia. Má to byť elektromobil, ktorý by prišiel na trh po roku 2020.

Podľa nemeckého magazínu Auto Build, by celé meno nového vozidla v budúcnosti malo znieť Škoda Felicia E. Avšak koncept novinky zatiaľ  oficiálne nesie pôvodné označenie Vision E, preto ho tak naďalej budeme názývať.

Koncept Vision E automobilka Škoda predstavila na autosalóne v Šanghaji. Koncept s týmto názvom už raz síce mala, no zjavne to nevadí. Tentokrát ide o crossover podobný Kodiaqu, avšak so splývajúcim zadkom a bez masky. To prvé kvôli tomu, že je to moderné a koncern VW chce dohnať BMW X6, Mercedes GLE a iné podobné modely. Bez masky preto, lebo žiadnu masku chladiča nepotrebuje, kedže v tomto modeli chladič nenájdeš.

Vision E je čistý elektromobil, založený na novej platforme MEB s akumulátormi umiestnenými v podlahe a dvoma elektromotormi so spoločným výkonom 225 kW alebo 306 koní.

Je len otázka vkusu, čo nám môže pripomínať  celkom nemý výraz vozidla. Niekomu môže evokovať Teslu, inému v rámci nostalgie aj embéčku. Dizajnéri Škody veľký priestor v prednej časti vynaliezavo rozdelili dvoma linkami svetiel, ktoré zaujímavo spájajú estetické a funkčné hľadisko.

Z futuristického interiéru zmiznú takmer všetky tlačidlá a mechanické ovládače. Miesto nich je prostredie rozdelené do takzvaných informačných vrstiev. Na čelnom skle je veľký head-up displej, na vrchu palubnej dosky sú dve veľké obrazovky, tretia dotyková je pod nimi na stredovom panele. Vodič v tejto štruktúre nemá výsadné postavenie, k funkciám a ovládačom má rovnoprávny prístup aj spolujazdec.

Škoda Vision E láka okrem dizajnu aj pokročilými autonómnými funkciami, takzvanou 3 fázou. To znamená, že vozidlo je schopné zaparkovať a vyparkovať bez zásahu vodiča a zvládne aj jazdu po diaľnici bez akéhokoľvek ľudského zásahu. Vision E tak zostane v pruhu alebo odbočí bez tvojej pomoci. To je Simply Clever riešenie, ktoré by sme v zápchach či na dlhých trasách uvítali už teraz. Dojazd Vision E je pritom úctyhodných 500 kilometrov. Je to síce všetko len rozprávka budúcnosti, ale počúva sa to veľmi dobre.


Elektrifikácia modelovej palety značky Škoda bude zahájená už v roku 2019 uvedením modelu Škoda Superb s plug-in-hybridným pohonom. Do roku 2025 značka rozšíri svoju ponuku o 5 čisto elektricky poháňaných automobilov z rôznych segmentov.

Najnovšie video

Najnovší podcast

Plavíš sa a na brehu horí ľudské telo, vedľa toho stojí krava. India je šialená

Najnovšie