Legendárny CEO Zľavomatu a expodielnik končí vo funkcii

  • „Moje milované Slovensko, môj drahý Zľavomat, budete mi chýbať,“ píše na sociálnej sieti CEO Zľavomatu
  • Prišiel čas sa rozlúčiť, no konštatuje, že to bolo krásnych sedem rokov
Instagram/Mlátilík
Instagram/Mlátilík
  • „Moje milované Slovensko, môj drahý Zľavomat, budete mi chýbať,“ píše na sociálnej sieti CEO Zľavomatu
  • Prišiel čas sa rozlúčiť, no konštatuje, že to bolo krásnych sedem rokov

„Moje milované Slovensko, môj drahý Zľavomat, budete mi chýbať,“ píše na sociálnej sieti odchádzajúci CEO Zľavomatu Aleš Mlátilík. Uvádza, že prišiel čas sa rozlúčiť, no konštatuje, že to bolo krásnych sedem rokov.

Zľavomat je dnes jedna z najznámejších a najrešpektovanejších značiek, hovorí Mlátilík: „Z nuly na 1 milión profitu (EBITDA) počas 4 rokov (2016 – 19).“

Roky poctivej práce

Približuje, že reputáciu značky budovali poctivo. Za úspechom podľa jeho slov stojí aj robustný business model a tímová súdržnosť. Práve kombináciu týchto faktorov označuje Mlátilík ako dôvod, prečo sa im podarilo prežiť oba roky pandémie bez toho, aby sa firma prepadla do straty: „A to aj napriek dôležitému rozhodnutiu nepristúpiť k prepúšťaniu.“

Aj napriek tomu, že zvládli pandémiu mimoriadne dobre, Mlátilík v minuloročnom rozhovore pre Startitup priznal, že prvé mesiace koronavírusu boli „peklo“.

„Pracovali sme komplet firma celé dni nonstop. No v takýchto situáciách sa ukáže sila tímu, kreativita, veci, ktoré sme vymysleli. Táto kríza je najväčšia, no už v minulosti sme mali niekoľko kríz. Je to čudné, ale mňa krízy skrátka bavia a tvorí sa vďaka tomu tímový duch.“

V tom, ako by mala vyzerať cesta k úspechu, mal jasno: „DNA našej firmy je veľká etika. Nie je pre mňa dôležité dostať sa o 10-tisíc eur vyššie a úplne si pokaziť meno. Radšej tie peniaze oželieme a sústredíme sa na to, čo chceme a vieme robiť, pretože veríme, že sa ten úspech vráti.“

Mlátilík ďalej v čerstvom príspevku na sociálnej sieti hovorí, že neoddeliteľnou súčasťou identity a DNA ich značky sa stalo pomáhanie handicapovaným ľuďom a tiež tým, ktorých postihol smutný osud. „Toto poslanie bude spoločnosť v budúcnosti ešte viac a lepšie upevňovať vďaka novozaloženej Nadácii Zlavomat.“

Zľavomat na svojom webe píše, že ich poslaním je prinášať ľuďom do životov inšpiráciu a nové zážitky. „Ako spoločensky zodpovedná firma myslíme i na tých, ktorí toľko šťastia v živote nemali a o svoje základné potreby musia bojovať tvrdšie než my ostatní.

Priamo preto zapájajú subjekty tretieho sektora a podporujú tak jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením i sociálne vylúčené skupiny. Píšu, že kladú veľký dôraz na podporu najmenších, ktorí si nevedia pomôcť sami. Nezabúdajú ani na seniorov či zvieratá: „Dobročinné projekty radi podporíme finančne.“

Firma však bude aj naďalej hlavne napĺňať podstatu svojej existencie, a tou je motivovať Slovákov a Slovenky k tomu, aby spoznávali svoju krajinu prostredníctvom zážitkov.

Aleš Mlátilík uvádza, že sa Zľavomat trikrát ocitol v rebríčku 10 najatraktívnejších zamestnávateľov portálu Profesia.sk na Slovensku. Nadácia Pontis ocenila Zľavomat ako jednu z najzodpovednejších značiek v rámci ocenení Via Bona pod záštitou slovenskej prezidentky Zuzany Čaputovej.

Zľavomat sa nachádza aj v 2022 Superbrands Slovakia: „Najväčším ocenením je pre mňa však vidieť nadšenie a zapálenie mojich kolegov, ich radosť z práce a nekončiaci osobnostný rast.“

Zdroj: Instagram/Mlátilík

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá