Len 12 ročné dievča vytvorilo státisícový biznis, ktorým bojuje proti rasizmu

  • Smutnou pravdou je, že rasizmus je stále veľkým problémom
  • Jeho obeťou sú často krát deti, ktoré to môže značne psychicky zasiahnúť
  • Avšak, Kheris Rogersová sa nezľakla a vytvorila značku, ktorou oslavuje sebavedomie na vlastnej koži
flexininmycomplexion.com
  • Smutnou pravdou je, že rasizmus je stále veľkým problémom
  • Jeho obeťou sú často krát deti, ktoré to môže značne psychicky zasiahnúť
  • Avšak, Kheris Rogersová sa nezľakla a vytvorila značku, ktorou oslavuje sebavedomie na vlastnej koži

Kheris Rogersová má ešte len 12 rokov, no už šéfuje firme, ktorej sa naozaj darí. Za pomerne krátke obdobie predala desaťtisíce tričiek. Jej módna značka nesie názov Flexin’ In My Complexion a pozitívne posolstvo. Mladé dievča sa snaží ľudí povzbudiť k tomu, aby sa vo vlastnej koži cítili pohodlne a sebavedomo. Ale poďme pekne poporiadku.

Nápad vytvoriť niečo podobné vzišiel z nepríjemných skúsenosti so šikanovaním, ktoré zažila na vlastnej koži. Jej staršia sestra, Taylor Pollardová spomína na to, keď Kheris prosila o to, aby mohla ostať vo vani dlhšie, pretože verila, že jej koža bude vďaka tomu svetlejšia a nebude už viac vyčnievať z davu a prestanú na ňu ukazovať prstom.

„Vtedy som si uvedomila, že šikanovanie, ktorého bola obeťou v prvej triede, naozaj zanechalo dôsledky,“ uviedla pre CNBC Taylor Pollard

V jej triede boli síce štyria ďalší afroameričania, avšak Kherisina pokožka bola omnoho tmavšia. Rozdielneho zaobchádzania sa jej dostalo bohužiaľ aj zo strany učiteľov. Každý zo žiakov mal za úlohu nakresliť sám seba a zatiaľ čo Kheris dostala do rúk čiernu farbičku, ostatní Afroameričania dostali hnedú.

Na jar v roku 2017 Taylor uverejnila na Twitteri fotku svojej sestry s hashtagom #FlexinInHerComplexion. Tento tweet sa podľa Taylor stal okamžite virálnym a prichádzalo jej neuveriteľné množstvo podporných a pozitívnych správ. To bolo prvým impulzom k nápadu dať tento nápis na tričko.

Oficiálne bola značka Flexin’ In My Complexion predstavená v apríli minulého roka. Prvých necelých 80 eur investovala Kheris na svojpomocné vytvorenie webovej stránky a zriadenie domáceho garážového predaja za domom ich matky v L.A. Od predaja svojho prvého trička za cenu od 13 do 17 eur ubehlo zopár mesiacov a Kheris sa podarilo zarobiť už viac ako 175 000 eur. Okrem toho si medzi svoje úspechy môže zapísať to, že sa stala ambasádorkou značky Nike a stala sa najmladšou dizajnérkou a návrhárkou, ktorá sa objavila na New York Fashion Week.

My jej odhodlanie a odvahu chválime a držíme palce. Jej húževnatosť a snaha poukázať na to, že každý by sa mal vo svojej koži akejkoľvek farby cítiť sebavedomo a rasizmus kvôli farbe pleti by mal úplne zmiznúť. To, že sa jej nápad a podnikateľský plán stretol s obrovským úspechom vyzdvihuje aj fakt, že sa podpory dočkala od svetových hviezd ako napr. Snoop Dog alebo Alicia Keys.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa snoopdogg (@snoopdogg),

zdroj: bbc.com; cnbc.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Kuruc z Pracujúcej chudoby: Matovič má rád vypäté situácie, nevieme, kam až zájde

Najnovšie