Letáky cez Viber a Messenger. Tak ťa o novinkách poinformuje Kaufland a Lidl už aj u nás

  • Letáky v schránke už nie sú populárne. Nikto ich nečíta a vo viacerých prípadoch končia v koši
  • Veľké obchodné reťazce Lidl a Kaufland začínajú so svojimi zákazníkmi komunikovať cez mobilné aplikácie
  • Prihlásiť k odberu sa môže každý
unsplash
zdroj: unsplash
  • Letáky v schránke už nie sú populárne. Nikto ich nečíta a vo viacerých prípadoch končia v koši
  • Veľké obchodné reťazce Lidl a Kaufland začínajú so svojimi zákazníkmi komunikovať cez mobilné aplikácie
  • Prihlásiť k odberu sa môže každý

Lidl aj Kaufland ponúkajú zákazníkom už dlhšiu dobu pozerať si ich akciové produkty v aplikácii, ktorú si môžu veľmi pohodlne stiahnuť do svojho telefónu. Tá ich informuje o všetkých novinkách, týždenných akciách, ale aj konkrétnych predajniach. Taktiež pomáhajú lepšie sa orientovať v nákupnom priestore či získať prehľad o otváracích hodinách. Výhodou je, že so svojou rodinou či priateľmi môžeš zdieľať svoju nákupnú polohu, skúsenosti alebo dokonca nákupné zoznamy.

Ekologický a expresný spôsob

V rámci znižovania papierových letákov, ktoré sa niekoľkokrát týždenne ocitnú v schránkach spotrebiteľov, padlo rozhodnutie stopnúť túto nákladnú masovú produkciu a začať inovatívnejšie a ekologickejšie pristupovať k biznisu.

Trvalá udržateľnosť je dôvod prečo sme sa rozhodli optimalizovať naše letáky, čím ročne ušetríme takmer 2400 ton papiera. V obchodnom roku 2018 sme prešli z letáku tlačeného vo formáte A3 na rozmer A4. Na ročnej báze sme tým dosiahli úsporu viac ako 1520 ton papiera. Od začiatku tohto obchodného roka sme zrušili distribúciu letákov približne v tretine regiónov, čím ušetríme ďalších 850 ton,“ povedal pre Startitup hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák. Elektronický leták od Lidlu dostávaš do Messengera každý pondelok.

Podľa hovorkyne spoločnosti Kaufland Lucie Langovej, táto obchodná sieť z papierových letákov neupustila. Roznosové oblasti však optimalizovali.

unsplash
zdroj: unsplash

Obe potravinové siete majú stále dostupné newslettre a aj aplikácie. Komunikačné siete Messenger a Viber sú však dobrou strategickou voľbou.

Podľa dostupných informácií je služba Viber využívaná a prostredníctvom nej vieme rozšíriť našu komunikáciu na ďalšie platformy. Zákazník sa môže sám prihlásiť na odber správ, ktoré ho budú informovať o aktuálnej ponuke, receptoch, či iných novinkách a súťažiach,“ dodáva Lucia Langová zo spoločnosti Kaufland Slovensko.

Aplikačné platformy si však vieš personalizovať.

V  prvom kroku sa Lidl Bot spýta na dve preferencie – či zákazník nakupuje produkty detskej rady Lupilu a či chce každý týždeň dostávať inšpiratívny recept z Kuchyne Lidla,“ doplnil hovorca. Tým pádom ťa zbytočne neotravujú niečím, na čo nemáš chuť.

Možnosť osloviť zákazníka prostredníctvom najpopulárnejších aplikácií spadajúcich pod hlavičku sociálnych sietí je celkom dobrý a premyslený strategický ťah. Výhodou e-letákov je rýchle, časovo nenáročné a pohodlné doručenie, oveľa väčší dosah na zákazníka a širšie spektrum pôsobnosti.

 

To, či chceš alebo nechceš letáky odoberať, niekedy nebolo možné ovplyvniť. Fyzická verzia sa ocitla u teba doma dokonca v niekoľkých exemplároch. Dnes sa k ich odberu môžeš v prípade záujmu prihlásiť presne tak, ako keď odoberáš v maili newsletter.

Z predošlých autorských aplikácií Lidl ani Kaufland neupúšťa. Hľadá jedine cestu, ako sa efektívnejšie skontaktovať so zákazníkom.

 

Najnovšie video