Lidl chce zamestnať ľudí utekajúcich pred vojnou, hodnota pomoci sa blíži k miliónu eur

  • Lidl sa zaradil medzi firmy, ktoré značnou mierou pomáhajú ľuďom utekajúcim pred vojnou na Ukrajine
  • V spolupráci s odborníkmi vyvíja aktivity na pomoc tým najzraniteľnejším
  • Vojnovým utečencom nemá problém poskytnúť napríklad aj stabilné zamestnanie
Lidl, Ukrajina
TASR/Martin Baumann, Lidl
  • Lidl sa zaradil medzi firmy, ktoré značnou mierou pomáhajú ľuďom utekajúcim pred vojnou na Ukrajine
  • V spolupráci s odborníkmi vyvíja aktivity na pomoc tým najzraniteľnejším
  • Vojnovým utečencom nemá problém poskytnúť napríklad aj stabilné zamestnanie

Tak ako mnohé veľké spoločnosti, aj Lidl z pozície silnej firmy pozorne vníma potrebu pomoci ľuďom utekajúcim pred vojnou. Diskont chce byť nápomocný nielen, čo sa týka humanitárnej pomoci, preto aktuálne pripravuje procesy podporujúce prijímanie vojnových utečencov. 

„K situácii pristupujeme veľmi zodpovedne a nie je nám ľahostajná. Všetky možnosti pravidelne konzultujeme aj s ostatnými krajinami, aby sme mali čo najkomplexnejší pohľad,“ povedal pre Startitup Tomáš Bezák zo spoločnosti Lidl.

Lidl zároveň pripomína, že pri výbere zamestnancov nepozerá na občianstvo či národnosť konkrétnych zamestnancov, ale na ich ochotu a schopnosti. Zároveň je nutné podotknúť, že pri väčšine pracovných pozícii diskontu je nevyhnutné ovládať slovenčinu – pre bezproblémovú komunikáciu so zákazníkmi či kolegami.

„Vo všeobecnosti sú naše skúsenosti s kolegyňami a kolegami zo zahraničia dobré, úplne rovnako ako so slovenskými zamestnancami. Zamestnávame ľudí viac ako 10 národností, najväčší pomer má česká a maďarská. V Lidl platí aj rovnosť platov, v prípade ak dvaja robia to isté a rovnako dlho – v tom prípade nezáleží na pohlaví, výške, národnosti, váhe, veku.“ 

Lidl deklaruje, že nerobí rozdiely ani v odmeňovaní mužov a žien. Len nedávno to potvrdila medzinárodná certifikácia EQUAL-SALARY. Ide o prvého predajcu potravín, ktorý túto certifikáciu získal.

zdroj: fotografovanie pre Lidl

„Lidl na Slovensku pôsobí v mimoriadne konkurenčnom prostredí a o to viac nás teší úspech tejto spoločnosti v certifikácii EQUAL-SALARY. Lidl nezostal iba pri slovách, ale zvolil si otvorený prístup a konkrétne kroky. Tým, že sa rozhodol podstúpiť nezávislý audit, potvrdil pevnosť svojho presvedčenia a ukázal vysokú mieru transparentnosti. Oceňujeme tento prístup, ktorý môže byť vzorom pre ďalšie firmy,“ povedala Lisa Rubli, výkonná riaditeľka EQUAL-SALARY Foundation. 

Humanitárna pomoc

Diskont navyše spolupracuje aj so Slovenským červeným krížom, ktorý má s poskytovaním pomoci bohaté skúsenosti a ktorého prioritou je zmierňovať utrpenie ľudí.

„Situácia sa mimoriadne dynamicky vyvíja a nikto asi nedokáže spoľahlivo odhadnúť, aká bude o týždeň či o mesiac. Do pomoci sme sa zapojili veľmi rýchlo a už v prvých dňoch sme poskytli humanitárnu pomoc pre utečencov, následne sme spolu s Kauflandom venovali Slovenskému Červenému krížu 500 000 eur a poslali sme aj potravinovú pomoc priamo na Ukrajinu,“ povedal Bezák.

zdroj: TASR/Milan Kapusta

Na Slovensku Lidl podporuje aj Cudzineckú políciu, Slovenskú katolícku charitu či iniciatívu KtoPomôžeUkrajine.

„Hodnota pomoci, ktorú sme doteraz poskytli, sa blíži k miliónu eur. Určite budeme aj naďalej hľadať čo najefektívnejšie cesty, ako pomôcť ľuďom v núdzi. Naši zamestnanci sa zapojili do zbierky oblečenia a ďalších potrebných vecí pre utečencov, majú tiež možnosť venovať časť svojich benefitov na pomoc Ukrajincom.“ 

Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža, vysvetľuje, že situácia je veľmi vážna a mimoriadne zložitá. „Naši ľudia sú v plnom nasadení, riešia situácie, ktoré sme v našej krajine nezažili.“

Hovorí, že tím Červeného kríža sa snaží pomáhať zvládať extrémny nápor, ako najlepšie vie. Pomoc reťazca pre organizáciu podľa Kesegovej znamená možnosť operatívne riešiť problémy, ktoré vznikajú doslova z minúty na minútu. „Preto mi dovoľte poďakovať za všetkých, ktorí sú vonku, cez deň i v noc, i za všetkých, ktorí vydávajú maximum, aby zabezpečili ich podporu,“ dodáva.

Zdroj: Lidl

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá