Predali auto za takmer 3 milióny eur. Jeho cena ešte výrazne porastie

O 9 idú do práce, o 10 sú na káve a o 11 majú aperitív. Sám neviem, kedy Taliani pracujú

Veronika Remišová: Štátne IT bolo jedno veľké eldorádo. Po novom ušetríme milióny

Lidl dáva šancu slovenským pekárom. Do ponuky zaradil aj ich bezéčkový kváskový chlieb

  • Už naši predkovia si pripravovali kváskový chlieb, ktorý je pre naše telo lepšie stráviteľný ako ten klasický
  • V dnešnej modernej dobe je však v obchodoch naozaj ťažké nájsť poctivo pripravené pečivo bez rôznych umelých "vylepšovákov"
  • Lidl sa preto rozhodol priniesť tradične pripravený chlieb do svojich predajní
pixabay.com- Ilustračná foto
  • Už naši predkovia si pripravovali kváskový chlieb, ktorý je pre naše telo lepšie stráviteľný ako ten klasický
  • V dnešnej modernej dobe je však v obchodoch naozaj ťažké nájsť poctivo pripravené pečivo bez rôznych umelých "vylepšovákov"
  • Lidl sa preto rozhodol priniesť tradične pripravený chlieb do svojich predajní

Chlieb je medzi Slovákmi jeden z najobľúbenejších výrobkov, na ktorý jednoducho nedáme dopustiť. Nástupom reťazcov sa však akosi vytratila jeho tradičná, poctivá výroba. Nájsť chleba len zo základných ingrediencií ako je múka, voda, kvások a soľ, vie byť naozaj náročné.

zdroj: unsplash.com - Ilustračná foto

Rôzne prídavné látky sa v posledných desaťročiach stali súčasťou potravinárstva a to až do takej mieri, že sa ich prítomnosť všeobecne považuje za úplne prirodzenú. Napríklad bežný rožok obsahuje asi 30 ingrediencií a asi len 50 % múky. Podobne je na tom aj chlieb, ktorého výroba prešla rôznymi zmenami. Klasický chlieb kvasí aj 5 hodín, no dnešná rýchla doba vyžaduje aj rýchle riešenia, akým je napríklad rýchlokvasenie, kedy je hotový už za 2 hodiny.

zdroj: unsplash.com - Ilustračná foto

Pekárenské výrobky tak dnes vo veľkej miere obsahujú viacero emulgátorov a iných pridaných látok, známych aj ako „éčka“. Je to však jediný spôsob ako zákazníkom ponúknuť chutné a čerstvé pečivo?

Vôbec prvým diskontným reťazcom s celoslovenskou pôsobnosťou, ktorý sa rozhodol dať priestor aj poctivému pečivu, je Lidl. Na Slovensku dnes ponúka vo všetkých svojich predajniach tri pekárenské výrobky bez éčok: okrem rožku a chleba je to aj kváskový pšeničný chlieb. Ten je pripravený z čistého kvásku, bez droždia a konzervantov. 

zdroj: unsplash.com - Ilustračná foto

Bezéčkový chlieb je o návrate k tradičnej receptúre a surovinám, čo však na jeho konzumáciu hovorí odborník na výživu? 

Kváskové pečivo je pripravované tradičnou metódou pomalého kvasenia baktériami. Tie rozkladajú obsiahnutý lepok, na pre nás stráviteľné peptidy. Vďaka tomu sú živiny z takéhoto pečiva dostupnejšie a tiež tým znižujeme obsah lepku vo svojej strave. To je dôležité, pretože lepok, presnejšie pšeničný gliadin má tú vlastnosť, že otvára tesné spoje v čreve, vďaka čomu potom prispieva k zvýšenej črevnej priepustnosti,” objasňuje pre Startitup Adam Česlík, odborník na tréning a výživu z blogu risebyperformance.cz.

„Zaujímavé je aj to, že túto vlastnosť má primárne moderná pšenica a nie pôvodné odrody, ktoré sa spolu s kváskom tradične dodnes používajú v Taliansku. To napokon vysvetľuje, prečo môžu Taliani jesť toľko pečiva,” dodáva.

Kváskový bez éčkový chlieb nájdeš balený v predajniach Lidl. Jeho a dodávateľom sú výhradne Prievidzke pekárne. Obyčajný bezéčkový chlieb však dodávajú všetci drobní pekári, ktorí sa pustili do spolupráce s reťazcom.

A čo na túto spoluprácu hovoria samotní dodávatelia?

Chlieb pre mňa znamená veľmi veľa, treba ho robiť s úctou a láskou. Naše staré mamy piekli v dávnych časoch chlieb z prírodných surovín bez pridania emulgátorov. Takýto chlieb chutil, vyživoval, chránil náš organizmus,” hovorí Kornélia Dimičová, konateľka pekárne Nela.

zdroj: unsplash.com - Ilustračná foto

Sme veľmi radi, že v spolupráci so spoločnosťou Lidl môžeme pre zákazníkov priniesť na trh ďalšiu novinku. Lidl týmto krokom opätovne potvrdil, že robí maximum pre spokojnosť svojich zákazníkov a nás teší, že sa môžeme spolupodieľať na tomto projekte,” vyjadril sa Stanislav Kurčík, výkonný riaditeľ Pekáreň Drahovce.

Lidl sa neustále snaží svojim zákazníkom prinášať novinky, ktoré môžeme zaradiť do kategórie – udržateľné. „Pracujeme na znižovaní pridaného cukru a soli v našich vlastných značkách, čoraz viac sa sústredíme na udržateľné suroviny, obmedzujeme a nahrádzame plasty. Snažíme sa ponúknuť zákazníkom produkty, ktoré sú zdravšie, vyrobené z najlepších surovín a s ohľadom na trvalú udržateľnosť. Výsledkom tejto snahy je aj konzumný chlieb bez éčok,“  vyjadril sa Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu.

Najnovšie video