Lidl odstráni z raňajkových cereálií kreslené postavičky, chce tak zabrániť detskej obezite

  • Vo Veľkej Británii sa z roka na rok zhoršuje riziko detskej obezity
  • Lidl reaguje odstránením rozprávkových postavičiek z krabíc od raňajkových cereálií, tie by tam mali po novom lákať deti menej
  • Inšpiruje sa aj Slovensko?
lidl (2)
Ilustračný obrázok (unsplash.com)/TASR
  • Vo Veľkej Británii sa z roka na rok zhoršuje riziko detskej obezity
  • Lidl reaguje odstránením rozprávkových postavičiek z krabíc od raňajkových cereálií, tie by tam mali po novom lákať deti menej
  • Inšpiruje sa aj Slovensko?

Detská túžba siahať po potravinách s kreslenými postavičkami či známymi rozprávkovými bytosťami je obrovská, píše britský denník The Guardian. To, že sú strategicky umiestňované na sladkosti, detské nápoje ale aj na raňajkové kaše či cereálie, marí rodičom snahu odučiť deti od závislosti na nezdravých maškrtách.

Okrem toho, že prítomnosť cukru sa v takýchto produktoch určených primárne detskému spotrebiteľovi pohybuje vo veľmi vysokých percentách, ich výživová hodnota sa rovná nule.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Desivé je však predovšetkým nedávne zistenie, ktoré potvrdilo niekoľko vedeckých štúdií. Detská obezita je v Británii z roka na rok pálčivejším problémom, a až 4,4 % detí vo veku 10-11 rokov potrebuje lekársku pomoc a akútnu liečbu, potvrdzuje The Guardian.

Lidl chce pomôcť rodičom

V Británii sa nachádza asi 800 potravín nemeckej spoločnosti Lidl. Tie sa zaviazali, že do jari tohto roku odstránia obľúbené kreslené postavičky z 8 krabíc  cereálnych produktov určených na raňajky pre deti. Prečo sa tak stalo?

Spoločnosť Lidl promptne reaguje na tlak rodičov, ktorí po opakovaných odmietnutiach svojich detí kúpiť konkrétny produkt, zažili v supermarkete nepríjemné detské incidenty. Lákavo vyzerajúce produkty im nepomohli k vysvetleniu, že to, čo vyzerá pekne, nemusí byť zaručene aj zdravé. Destkému spotrebiteľovi vo veku šesť až desať rokov však pojem „zdravý“ veľa nehovor a tak s ním rodičia operujú bohužiaľ márne.

Nezdravo znejúce názvy

Ide o všetky tie, obsahujúce v názve slovo „čokoládový“ či „sladký“. Takých je nielen v predajnej potravinovej sieti Lidl, ale v podstate v každej jednej, v konkrétnych regáloch mnoho. Choco Rice, Cereal Cookies či Choco Shelles – znejú krásne, chutne a vyzerajú ešte lákavejšie. Spoločnosť Lidl však deklaruje zníženie obsahu cukru v týchto produktoch o 20 %.

Vieme a uvedomujeme si, že takéto lákadlá spôsobujú boje rodičov a detí v obchodoch a preto dúfame, že odstránenie kreslených postavičiek z krabíc na raňajkových cereáliách tento nátlak na rodičov aspoň čiastočne minimalizuje,“ vyjadrila sa pre portál BBC Georgina Hall, vedúca oddelenia spoločenskej zodpovednosti pre Spoločnosť Lidl vo Veľkej Británii s tým, že reťazec chce pomôcť rodičom a podporiť zdravé stravovanie detí v krajine. Zároveň priznáva dôležitosť informovaného a zodpovedného predaja siete potravín.

Prví, ktorí odstránili sladkosti z regálov pri pokladniach

Stalo sa tak už v roku 2014. Vtedy bol Lidl vlajkovou loďou a inšpirovali sa ním aj iné známe potravinové siete.

Keď sa nedávno objavila informácia o tom, že nezdravé produkty by nemali mať na svojich obaloch populárne detské rozprávkové postavy ako Peppa Pig či Labková Patrola práve kvôli enormne vysokému obsahu cukru, tuku či soli, výrobcovia sa zamysleli, a z reklám takéto lákadlá stiahli.

Detský konzument by tak nemal byť takýmito vizuálnymi znakmi pri výbere potravín ovplyvňovaný.

Na to, či sa podobné pravidlá zavedú aj na Slovensku, sme sa opýtali priamo spoločnostli Lidl. Na ich vyjadrenie čakáme, a o nové informácie budeme článok aktualizovať.

 

 

Zdroje: theguardian.com, bbc.com, huffingtonpost.co.uk, digital.nhs.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech