Lidl ponúka v susednom Česku pre všetkých skvelé podmienky

  • Stravovacie karty nahrádzajú u zamestnávateľov klasické papierové stravné lístky už takmer dekádu
  • Spoločnosť Lidl v Českej republike si na trhu so stravovacími kartami chce posilniť pozíciu vďaka bezkonkurenčne najlepším podmienkam ponúknutým všetkým stranám
  • Až pre 3/4 českých zamestnancov sú stravenky najatraktívnejším zamestnaneckým benefitom
4337754674_24bb346e3c_o
flickr.com
  • Stravovacie karty nahrádzajú u zamestnávateľov klasické papierové stravné lístky už takmer dekádu
  • Spoločnosť Lidl v Českej republike si na trhu so stravovacími kartami chce posilniť pozíciu vďaka bezkonkurenčne najlepším podmienkam ponúknutým všetkým stranám
  • Až pre 3/4 českých zamestnancov sú stravenky najatraktívnejším zamestnaneckým benefitom

Médiá minulý rok zverejnili niekoľko zaujímavostí vyplývajúcich z prieskumu agentúry ACRC. Z odpovedí viac ako tisícky respondentov vo veku od 20 do 60 rokov vyplynulo, že až takmer 80 % zamestnancov pri výbere zamestnania prihliada na ponuku benefitov a boli by kvôli nim ochotní svoju prácu dokonca aj zmeniť.

Najviac na Slovensku uprednostňujeme stravné lístky s hodnotou vyššou ako stanovuje zákon (38,6 %), dovolenkové dni navyše (36 %) a darčekové poukážky. Viac ako 55,8 % si tiež myslí, že firmy by sa mali starať aj o regeneráciu a oddych zamestnancov.

V susednej Českej republike zamestnanci taktiež považujú stravné lístky za vítaný benefit a dokonca až pre 3/4 z nich je najatraktívnejším spomedzi všetkých. Tejto situácií sa snaží spoločnosť Lidl prispôsobiť a podstupuje kroky, ktorými si svoje miesto na trhu s tzv. stravenkami posilňuje. Svojim partnerom začne už od apríla ponúkať vlastnú stravovaciu kartu Naše stravenka, ktorá má hneď niekoľko výhod.

Na rozdiel od klasických papierových stravných lístkov nebude mať zostatok na karte obmedzenú dobu splatnosti, výhodou tiež je, že z karty bude možné denne čerpať až 1600 korún (62,88 eur), čo je najvyšší limit ponúkaný na trhu. Naše stravenka od firiem nebude pýtať žiadnu províziu a v prípade reštaurácií to bude len 2,5 %, zatiaľ čo pri konkurenčných kartách je to omnoho viac (cca 7 %). Lidlu má pomôcť spolupráca s partnermi MasterCard, ČSOB a Asociáciou hotelov a reštaurácií ČR.


Podľa prieskumov platí stravenkami prí nákupe potravín v Česku 12% obyvateľov. Od minulého roka, kedy sa na trhu objavila karta spoločnosti Lidl, ňou pravidelne platí približne 20 000 zamestnancov Lidlu a Kauflandu v približne 4000 reštauráciách a 360 obchodoch a ďalší zamestnanci z 1700 firiem.

Ani na Slovensku nie je platba stravovacou kartou novinkou. Už 8 rokov u nás funguje karta Ticket Restaurant od Edenred, karta DOXX, Vaša stravovacia karta, Stravenka aj Up Slovensko – LE CHEQUE DEJEUNER s.r.o. alebo karta Callio Gastro. Na otázku, či spoločnosť Lidl, podobnú ponuku stravovacej karty plánuje predstaviť aj u nás, sme dostali odpoveď: „Spoločnosť Lidl Slovenská republika zatiaľ nad modelom vlastných stravných lístkov resp. elektronickej karty neuvažuje.“

Už v polovici minulého roka Zväz obchodu SR navrhol povinne vymeniť klasické papierové „gastráče“ pre približne 750-tisíc stravníkov za karty. Pre zamestnancov vidí výhodu v tom, že z lístka sa nevydáva a prostredníctvom karty môžu platiť presnú sumu.

Reštauračným zariadeniam by sa zase mohlo uľaviť od administratívnej práce a kontrolným orgánom od nákupu drahých strojov pre počítanie lístkov v 80 rôznych nominálnych hodnotách od štyroch najväčších vydavateľov.

Zdroj: ihned.cz

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá