Lidl predstavil na Slovensku dlhoočakávaný e-shop. Nakúpiš v ňom už čoskoro

  • V roku 2004 otvoril Lidl na Slovensku svojich prvých 14 predajní, dnes ich má 137
  • Reťazec tak tento rok oslavuje okrúhle, 15. narodeniny
  • Pre zákazníkov si pripravil hneď niekoľko noviniek
archív Startitup, Lidl Slovensko
  • V roku 2004 otvoril Lidl na Slovensku svojich prvých 14 predajní, dnes ich má 137
  • Reťazec tak tento rok oslavuje okrúhle, 15. narodeniny
  • Pre zákazníkov si pripravil hneď niekoľko noviniek

Lidl sa po dlhých prípravách rozhodol vstúpiť do digitálneho priestoru a byť tak bližšie k zákazníkovi. Predstavuje nový internetový obchod, ktorý už čoskoro nájdeš na webovej adrese www.lidl-shop.sk. E-shop je momentálne prístupný len pre zamestnancov Lidlu a ich priateľov, ktorí ho majú možnosť testovať. Pre celé Slovensko bude spustený už v pondelok 7. októbra.

Cieľom diskontu bolo už od začiatku zostaviť jednoduchý online obchod, v ktorom sa zákazník jednoducho zorientuje a nakúpi. Sortiment je v ňom rozdelený do šiestich kategórii, konkrétne: Móda, Dielňa a záhrada, Šport a voľný čas, Bývanie, Domácnosť a Detský svet. 

zdroj: lidl.shop.sk

V čom bude e-shop iný ako tie ostatné? V ponuke budú napríklad týždňové akcie. Také, ktoré zákazníci bežne poznajú aj z letákov. 

Veľkou výhodou má byť podľa spoločnosti aj sekcia Predpredaj, kde nájdeš veci, ktoré budú v predaji až nasledujúci týždeň. Tovar si síce budeš môcť objednať online v predstihu, no expedovať sa začne až v momente, keď sa pustí do predaja aj v kamenných prevádzkach. Čo sa týka bežného sortimentu, Lidl chce garantovať doručenie do troch dní a to prostredníctvom Slovenskej pošty či kuriérov Geis. 

My sme sa na podrobnosti ohľadom nového e-shopu pýtali priamo head of digital spoločnosti Lidl, Petra Gaža. Viac nám však povedal aj o celkom novom vernostnom programe Lidl Plus, ktorý bude výlučne digitálny, čím sa diskont jasne odlíši od konkurencie. Fungovať bude cez mobilnú aplikáciu reťazcu a na slovenských trh by sa mal dostať začiatkom budúceho roka.

Čo je primárnym cieľom spustenia e-shopu? Čo si od tohto projektu sľubujete?

Primárnym cieľom spustenia e-shopu je priniesť zákazníkom ďalší kanál, prostredníctvom ktorého môžu náš tovar nakupovať. Aktuálne máme na Slovensku 137 predajní plus jednu outletovú. Tým, že otvoríme e-shop, možnosti pre zákazníkov budú neobmedzené či už priestorovo alebo časovo. Tovar si tak budú môcť nakúpiť aj mimo bežných otváracích časov predajní.

Prečo nebolo možné do e-shopu zaradiť aj potraviny?

Máme skúsenosti aj z iných krajín, kde tento e-shop funguje. V prvom kroku sa venujeme nepotravinovému tovaru.  Či už sú to nové projekty alebo inovácie, vždy chceme, aby išlo o stabilné a funkčné produkty, s ktorými je zákazník spokojný. 

Tým sme možno aj výnimoční, že nejdeme s niečím rozrobeným na trh, radšej chceme mať projekt pod kontrolou. Keď budeme mať k dispozícii e-shop, ktorý bude funkčný a zákazníci s ním budú stotožnení, našim cieľom je následne aj rozširovať ponuku a venovať sa inováciám. E-shop s potravinami tak do budúcna nevylučujeme, ale aktuálne sa venujeme nepotravinovému tovaru. Cieľom je, aby išlo o dobrý a stabilný produkt. 

zdroj: Lidl

Neriešili ste predstavením e-shopu aj problém, keď sa mnohí ľudia k akciovým výrobkom na predajniach vôbec nedostali, nakoľko sa rýchlo vypredali?

Nie je to primárny cieľ, no určite ide o vec, ktorú vieme e-shopom ovplyvniť. Toto sa naozaj dialo. Naše výrobky sú natoľko atraktívne, že veľa zákazníkov príde na predajňu v deň, kedy sa spustí akcia a niekedy nestačíme uspokojiť dopyt zákazníkov. Stávali sa aj prípady, kedy zákazník nedostal tovar a odchádzal nespokojný. 

Online shop však nebude riešením tohto problému. Mal byť možnosťou pre zákazníkov, ktorí chceli nakúpiť online, no doteraz takúto možnosť nemali. Zákazníkom zároveň dávame možnosť predpredaja. Našim cieľom je v rámci e-shopu postaviť stabilný a dlhodobý sortiment, ktorý bude k dispozícii zákazníkom počas celého roka. 

Dopravu produktov nechávate na tretej strane, čiže na Slovenskej pošte a kuriéroch Geis. Neobávate sa komplikácií? 

Ide o bežnú prax. Dlho sme rokovali a nastavili sme si podmienky tak, aby boli na jednej strane realizovateľné, a zároveň akceptovateľné zákazníkom. Zatiaľ sa počas testovania nevyskytli žiadne problémy, ktoré by naznačovali, že by v tomto smere mohol byť nejaký problém. Uvidíme, keď naši zákazníci zaťažia e-shop plošne. Máme očakávané množstvá balíkov, ktoré sme avizovali a podľa toho sme nastavení a zazmluvnení s dodávateľmi.

Okrem e-shopu ste predstavili aj nový, plne digitálizovaný vernostný program s názvom Lidl Plus? Čo od tohto produktu očakávate? Nebudete touto službou diskriminovať napríklad starších ľudí, ktorí nevlastnia smartfón, a tak nemajú možnosť Lidl Plus využiť? 

Lidl Plus je výlučne digitálnym vernostným programom, preto to bez smartfónu nebude fungovať. Na druhej strane však čím ďalej tým viac, napríklad aj dôchodcov je digitalizovaných. Je to taktiež požiadavka samotných zákazníkov, mať to bližšie pri sebe a pozrieť sa na ponuku. Tento produkt sme nazvali Lidl Plus práve preto, lebo to nebude slúžiť ako náhrada doterajších zliav. Pôjde o dodatočný benefit, niečo naviac.

Ak sa zákazník bude chcieť zapojiť, či už má 18 alebo 70 rokov, tak sa zapojiť môže, v tomto smere žiadna diskriminácia nie je. Tým, ako sa mení spoločnosť, ako sa digitalizuje, tak sa mení aj nákupné správanie zákazníkov, ktorí očakávajú stále modernejšie trendy. Preto sme nešli do toho s tým zrušiť všetky staré zľavy, skôr obohatiť ponuku. 

Bude váš vernostný program ponúkať aj personalizované ponuky? Čiže zľavy na produkty, ktoré zákazník najčastejšie nakupuje? 

Je to určite možnosť do budúcna. Aktuálne, keď pôjdeme na trh s touto aplikáciou, bude ponúkať základné funkcionality. To bola aj naša stratégia. Akonáhle sa s tým zákazníci vžijú a my budeme vedieť, že ide o etablovanú aplikáciu, ktoré povedzme nepadá, tak máme naplánované už ďalšie kroky a budú pribúdať aj nové možnosti. Už teraz je naozaj veľa vecí vo vývoji. 

Slovenský trh si žiada samoobslužné pokladne. Kedy ich Lidl na Slovensku zavedie?

Pracujeme na tom, testujeme a akonáhle to bude v takej fáze, v akej je momentálne napríklad e-shop, tak ich odprezentujeme. Vieme, že si to trh pýta. No nechceme ísť von s „poloproduktom“ a niečím, čo nebude funkčné a nebude spĺňať nadštandardné kritéria zákazníkov. Samozrejme, je to aj otázka priestorových možností našich predajní. Určite však budeme samoobslužné pokladnice testovať aj priamo v konkrétnych predajniach.

Najnovšie video