Lidl predstavil najväčší projekt svojho druhu v krajine. Slováci vďaka nemu dostanú potraviny za 2 milióny eur

  • Spolu 2 000 ton jedla pre približne 20 000 ľudí
  • Aj taký je úspech najväčšej potravinovej zbierky na Slovensku
Lidl, potraviny
AI, Lidl
  • Spolu 2 000 ton jedla pre približne 20 000 ľudí
  • Aj taký je úspech najväčšej potravinovej zbierky na Slovensku

Každý šiesty obyvateľ Slovenska, čo predstavuje približne 888 000 ľudí, čelí riziku chudoby alebo sociálneho vylúčenia. Ukazujú to najnovšie údaje Štatistického úradu.

Existuje množstvo organizácií, ktoré každý deň pomáhajú tým najzraniteľnejším skupinám. Táto pomoc sa najčastejšie zameriava na týrané matky s deťmi, seniorov, ťažko zdravotne postihnutých, sociálne slabé rodiny a ľudí bez domova.

Aby mohli dobrovoľníci poskytovať túto pomoc, potrebujú podporu od širokej verejnosti, ideálne pravidelnú. Lidl sa preto opäť rozhodol usporiadať potravinovú zbierku „Podeľ sa a pomôž“, ktorá každý týždeň podporuje takmer sto rôznych regionálnych organizácií po celom Slovensku.

„Matky s deťmi, ktoré prichádzajú do nášho zariadenia majú zvyčajne veľmi málo financií a často sú bez práce. Potravinová pomoc im v začiatku pomáha odbúrať stres o svoju existenciu, kým sa im podarí vyriešiť najväčšie problémy, ktoré prežívajú. Okrem klientov, ktorí bývajú v našom zariadení, pomáhame cca 30 rodinám, ktoré prekonávajú rôzne životné ťažkosti, a delíme sa s piatimi útulkami v blízkom okolí. Celý projekt morálne podporuje nielen danú komunitu, ale aj sociálnych pracovníkov, ktorí sa núdznym rodinám venujú,“ hovorí za Azylový dom Tamara v Trnave PhDr. Andrea Tóthová.

Potravinová zbierka „Podeľ sa a pomôž“ stojí na troch základných pilieroch: pomoc treba poskytovať pravidelne, podpora zostáva v regióne a každá pomoc sa počíta, hoci aj drobná.

„Aspoň raz za rok k nám zavíta takmer každá domácnosť, mnoho z nich pravidelne. Naše predajne sa nachádzajú takmer v každom meste na Slovensku, vo viacerých ich máme hneď niekoľko. Máme pravidelný kontakt s veľkým množstvom zákazníkov a sme ich dobrým susedom. Preto sme pred troma rokmi spustili projekt Podeľ sa a pomôž, v ktorom podporujeme lokálne organizácie pomáhajúce núdznym vďaka drobným darom našich zákazníkov,“ vysvetlila Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty v Lidl Slovenská republika.

Projekt potravinovej zbierky Podeľ sa a pomôž patrí aktuálne k najefektívnejším projektom pomoci.

„Do tejto zbierky sa môže zapojiť každý, kto má chuť pomáhať. V našej organizácii DORKA v Košiciach, Zvolene a v Ružomberku sme zárukou toho, že ju dostanú rodiny s deťmi a mladí dospelí, ktorí sú u nás po ukončení náhradnej starostlivosti. Sú to ľudia najviac ohrození chudobou a bezdomovectvom, ktorí si často nedokážu zabezpečiť základné životné potreby,“ objasňuje Ing. Jolana Šuleková z neziskovej organizácie Dorka.

Pre rodiny je to niekedy jediná forma obživy

Pomoc si pochvaľuje aj sociálne zariadenie DEBORA, ktoré sa stará o matky a deti, ktoré sa ocitli v nepriaznivej  situácii. Okrem sociálnej, psychologickej a duchovnej formy pomoci im tu poskytujú aj materiálnu pomoc, napríklad aj formou potravín, ktoré pochádzajú z potravinovej zbierky „Podeľ sa a pomôž“.

„Potraviny, ktoré klientky dostanú z tejto zbierky, sú častokrát ich jedinou formou obživy. Vieme sami, aká je situácia v mnohých rodinách náročná a nie každý si môže dovoliť podeliť sa aj s ostatnými. Pre niektorých ľudí sú plné nákupné košíky samozrejmosť, no my pracujeme s rodinami, ktoré si musia veľmi dobre rozmyslieť, čo do nákupného košíka môžu vložiť. Vážime si každú vec, ktorú nám darujete,“ hovorí Mgr. Edita Palečková z útulku pre matky s deťmi DEBORA.

Lidl
zdroj: Lidl

V rámci projektu má každá zo 164 Lidl predajní na Slovensku určenú konkrétnu organizáciu, ktorú podporuje. Za pokladnicami sa nachádza špeciálna označená nádoba, do ktorej môžu zákazníci venovať časť svojho nákupu.

Zamestnanci danej organizácie si v pravidelných intervaloch tovar prevezmú a rozdelia ho medzi svojich klientov. Lidl podporuje organizácie darčekovými kartami.

„Spoločne sa nám podarilo vyzbierať 2 000 ton trvanlivých potravín v hodnote viac ako 2 000 000 eur. Vďaka tomuto projektu získava pravidelnú podporu 20 000 ľudí,“ doplnila Z. Sobotová.

O priebežnom výsledku „Podeľ sa a pomôž“ a podpore pre konkrétnu organizáciu informuje diskont priamo v predajniach. S cieľom uľahčiť zákazníkom výber vhodných produktov označil reťazec po porade s organizáciami desiatky výrobkov špeciálnymi cenovkami. Vizuál projektu sa nachádza napríklad aj na obaloch trvanlivých mliek Pilos.

Zdroj: Lidl

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá