Lidl sa rozhodol podporiť šikovných Slovákov. Ich výrobky si medzi ľuďmi získali masívnu podporu

  • Potraviny od lokálnych výrobcov a pestovateľov sú čoraz žiadanejšie
  • Darí sa im aj na pultoch diskontu Lidl
Lidl sa rozhodol podporiť šikovných Slovákov. Ich výrobky si medzi ľuďmi získali masívnu podporu
Ilustračná foto:, Freepik/ aleksandarlittlewolf, Lidl
  • Potraviny od lokálnych výrobcov a pestovateľov sú čoraz žiadanejšie
  • Darí sa im aj na pultoch diskontu Lidl

Potraviny od lokálnych výrobcov hľadá v regáloch obchodov čoraz viac ľudí. Každý potravinový reťazec sa chváli podporou slovenských dodávateľov. Používa pri tom rôzne argumenty, najčastejšie podiel vystavených domácich produktov v regáloch, percento slovenských výrobkov v letákoch či počet predaných kusov.

Na konci dňa je však najdôležitejší jeden údaj – objem finančných prostriedkov, ktoré slovenskí potravinári dostanú od konkrétneho reťazca na svoje účty. Lidl v uplynulom roku zaplatil domácim dodávateľom viac ako pol miliardy eur v nákupných cenách.

520 miliónov eur

Títo dodávatelia pre Lidl zaviezli tovar v hodnote 435 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %. O ďalších 83 miliónov eur sa postaral export slovenských výrobkov na pulty zahraničných Lidl predajní. Slovenskí potravinári teda od diskontu zinkasovali takmer 520 miliónov eur.

„Lidl je veľmi prísny obchodný partner, čo sa týka kvality a logistiky. Na druhej strane je seriózny, konštruktívny a perspektívny obchodný partner. Určite by som rád spomenul aj výbornú platobnú disciplínu. Vo väčšine prípadov nám uhradí svoje záväzky skôr, ako je lehota splatnosti,“ povedal Stanislav Kurčík, výkonný riaditeľ Pekárne Dráhovce.

pekk
zdroj: Pekáreň Drahovce

Oplatí sa spomenúť, že vedenie pekárne pochádza zo starého rodu pekárov, ktorí si svoje skúsenosti v tomto tradičnom remesle odovzdávajú z pokolenia na pokolenie už od roku 1928.

„Teší nás, že objem spolupráce so slovenskými dodávateľmi každým rokom rastie, dokonca rýchlejšie než náš obrat. Potvrdzuje to, že Lidl je dôležitým, stabilným a dôveryhodným partnerom pre domácich potravinárov. Samozrejme, stále hľadáme a pozývame k spolupráci nových dodávateľov zo všetkých oblastí,“ uviedol konateľ Lidla zodpovedný za nákup Martin Nagy. 

Podporuješ lokálnych producentov nákupom ich potravín?

K stálym slovenským dodávateľom reťazca patrí napríklad aj lokálny pestovateľ Paradajkovo. Dôkazom toho, že ľuďom tieto paradajky chutia, je aj fakt, že v obchodnom roku 2022 nakúpili v diskonte takmer 1,3 milióna balení paradajok práve od tohto pestovateľa.

par2
zdroj: Paradajkovo

„Paradajkovo je na trhu už od roku 2014. V našich skleníkoch v Babindole a v Leviciach máme skleníky pod osvetlením, čo nám umožňuje pestovať rôzne druhy paradajok počas leta aj počas zimy. V našom portfóliu máme až 12 odrôd,“ priblížil konateľ spoločnosti Paradajkovo Erik Csatári.

„Lidl je náš najväčší obchodný partner. Považujeme ho teda za strategického partnera, s ktorým si vzájomne pomáhame. V zime, keď je paradajok na trhu menej, sme pre Lidl prínosom my. A naopak v lete, keď je paradajok všade dostatok, nám dokáže pomôcť s najväčším odberom. Prináša nám stabilitu a konštantný odber produktov. Spoluprácu teda rozhodne odporúčam aj iným spoločnostiam,“ dopĺňa svoje postrehy Erik Csatári.

par1
zdroj: Paradajkovo

Dá sa to aj bez éčok

Ďalším lokálnym partnerom je aj dobre známa Zvolenská mliekareň, ktorej výrobky sú súčasťou jedálnička státisícov Slovákov. Firma sa navyše spolu s diskontom pustila do unikátneho projektu. Spoločne sa im podarilo vyvinúť jogurt bez éčok s exkluzívnou receptúrou, ktorý sa predáva pod privátnou značkou Pilos.

263A2997
zdroj: archív Lidl

Platí, že výrobky privátnych značiek sú pod neustálou kontrolou kvality nielen v interných kruhoch, ale aj pod prísnym dohľadom nezávislých expertov a renomovaných kontrolných inštitúcií či laboratórií. Inak to nie je ani pri vylepšených smotanových jogurtoch Pilos.

„Kvalita a inovácie sú naším krédom, ktorým žijeme a tvoríme svoju budúcnosť. Sme presvedčení o tom, že mliekarenské výrobky sa dajú robiť tak poctivo, aby si zákazník nemusel čítať zloženie,“ uviedla Zuzana Žubor Kágerová, riaditeľka obchodu a marketingu Zvolenskej mliekarne.

263A3023
zdroj: archív Lidl

Spolupráca medzi Lidlom a Zvolenskou mliekarňou začala ešte v roku 2009. Odvtedy sa predaj produktov z tejto mliekarne v Lidli znásobil z počiatočných 5 miliónov kusov produktov ročne na súčasných takmer 19,5 milióna kusov. Aj z týchto čísel je zrejmé, že Slováci dokážu oceniť kvalitné lokálne potraviny aj poctivú prácu našich výrobcov a pestovateľov. Na pultoch veľkých reťazcov by tak mali mať čestné miesto.

Zdroje: Lidl, pekaren-drahovce.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá