Ako dlho vydržia Slováci pracovať v jednej firme? Toto sú najnovšie štatistiky

  • Medzinárodný web Paylab.com zverejnil výsledky prieskumu, ktorého cieľom bolo zistiť, ako dlho sa oplatí byť lojálny voči svojmu zamestnávateľovi
  • Na túto otázku odpovedalo takmer 60-tisíc respondentov z 12 štátov Európy, medzi nimi aj Slováci
  • Výsledky ukázali, že väčšina ľudí si vie predstaviť pôsobenie v jednej firme maximálne do 5 rokov
adult-business-chair-380769
pexels.com
  • Medzinárodný web Paylab.com zverejnil výsledky prieskumu, ktorého cieľom bolo zistiť, ako dlho sa oplatí byť lojálny voči svojmu zamestnávateľovi
  • Na túto otázku odpovedalo takmer 60-tisíc respondentov z 12 štátov Európy, medzi nimi aj Slováci
  • Výsledky ukázali, že väčšina ľudí si vie predstaviť pôsobenie v jednej firme maximálne do 5 rokov

Ako by si odpovedal na otázku „Ako dlho sa oplatí byť lojálny voči svojmu zamestnávateľovi?“ Presne na ňu odpovedalo v poslednom období viac ako 10-tisíc Slovákov prostredníctvom mzdového portálu Platy.sk. Prieskumu sa venoval medzinárodný web Paylab.com, ktorý zastrešuje platové portály v jednotlivých krajinách sveta a pravidelne monitoruje trendy v oblasti odmeňovania a benefitov zamestnancov. Na výsledkoch sa odrazili názory presne 57 719 respondentov z 12 štátov Európy (napr. Maďarsko, Slovinsko alebo Fínsko)

Až 39 % respondentov, teda najväčšia skupina z opýtaných, preferuje čas venovaný jednému zamestnávateľovi v rozmedzí od 3 do 5 rokov. Necelých 28 % preferuje lojalitu dlhšiu než 10 rokov a ešte stále sú na trhu práce takí, ktorí volia jedného zamestnávateľa na celý život – 8,5 %.

Rozdiely prieskum ukázal medzi Generáciami Y (rok narodenia 1980 – 1995) a Z (rok narodenia 1996 a neskôr). Mladšia generácia preferuje častejšiu fluktuáciu a v nových zamestnaniach hľadá nové výzvy častejšie. Obe skupiny si volili za najčastejšiu odpoveď 3 – 5 rokov a zatiaľ čo pri Generácii Y si túto možnosť zvolilo 41 % respondentov, z Generácie Z ju zvolilo až v 49 % opýtaných.

Dlhšie ako 5 rokov pre jedného zamestnávateľa najčastejšie pracujú respondenti z Fínska, Slovinska a Poľska, pričom na monitorovanom trhu táto skupina tvorí menšinu (len 27,5 %). Slováci podľa prieskumu lojálnosť vo svojom zamestnaní strácajú. Až polovica opýtaných odpovedala, že v súčasnom zamestnaní nie je dlhšie než 2 roky.

Lojalita voči zamestnávateľovi však do veľkej miery súvisí s kariérnym rastom vo firme. V skupine ľudí, ktorí aktuálne pracujú na manažérskych pozíciách v nižšom a strednom a top manažmente je podstatne väčší podiel ľudí, ktorí pracujú pre jedného zamestnávateľa dlhšie ako 5 rokov. Do veľkej miery to súvisí s tým, že ľudia sa na svoju kariérnu úroveň museli v rámci spoločnosti postupne prepracovať.

Práca na manažérskych pozíciách tiež častokrát poskytuje zamestnancom širšiu perspektívu a realizáciu v dlhšom horizonte a taktiež zaujímavý mix finančných a nefinančných benefitov. 47 % respondentov si myslí, že lojalita sa jednoducho oplatí. Naopak 32 % opýtaných si myslí, že že noví zamestnanci majú častokrát porovnateľné výhody ako zamestnanci, ktorí pracujú pre zamestnávateľa dlhšie.

Zdroj: Profesia.sk/TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech