Bratislava ako posledné krajské mesto stále nemá vyriešený najväčší problém 21. storočia

  • Primátor nášho hlavného mesta už po niekoľkýkrát nepresvedčil zastupiteľstvo o tom, že zaviesť parkovaciu politiku do bratislavských ulíc je potrebné čo najskôr
  • Bratislava je na Slovensku posledným krajským mestom, ktoré má zásadný problém
  • Dôvodom má byť stále nepripravená MHD a záchytné parkoviská
8061242732_c1c1d250cf_k
flickr.com
  • Primátor nášho hlavného mesta už po niekoľkýkrát nepresvedčil zastupiteľstvo o tom, že zaviesť parkovaciu politiku do bratislavských ulíc je potrebné čo najskôr
  • Bratislava je na Slovensku posledným krajským mestom, ktoré má zásadný problém
  • Dôvodom má byť stále nepripravená MHD a záchytné parkoviská

Cestuješ do nášho hlavného mesta za prácou každý deň alebo si jej hrdým občanom? Tak to určite vieš, že hoci má Bratislava mnoho krás, je niekoľko „drobností“, ktoré pohyb v nej neuľahčujú. Sú to neustále stojace autá na chodníkoch a miestach, kde by si ich skutočne nečakal. Problém s parkovaní tu teda nevzniká len pre domácich, ale aj pre každodenných návštevníkov z mesta. Jedným z riešení by podľa súčasného primátora mesta, Iva Nesrovnala, mohlo byť čo najrýchlejšie zavedenie rezidenčného parkovania.

Na svojom Facebooku sa k opätovnému predloženiu návrhu štatútu primátor vyjadril: „Všetci vnímame, že v Bratislave je z roka na rok hustejšia doprava a menej miesta na parkovanie. Čiastočne je to následkom ekonomickému rozvoja mesta, najväčší podiel na tom však má absencia pravidiel rezidenčného parkovania. Naše hlavné mesto je tak posledným krajským mestom na Slovensku bez takýchto pravidiel.“ Vo priloženom videu tiež podotkol, že každý deň do nášho hlavného mesta dochádza za prácou či štúdiom 150-tisíc ľudí, ktorí svojimi vozidlami zaberú plochu 200 futbalových ihrísk.

O všetkom samozrejme rozhoduje mestské zastupiteľstvo, ktoré ani po asi šiestykrát parkovaciu politiku neschválilo. Podľa Jozefa Uhlera, šéfa dopravnej komisie, je pri schvaľovaní tohto všeobecne záväzného nariadenia niekoľko diskutabilných bodov. Podľa bratislava.dnes24.sk vidí najväčšiu zmenu v tom, že viac nebude obmedzený počet rezidenčných kariet na jeden byt a tiež nariadenie, ktoré hovorí, že prevádzkovateľom parkovacích miest už môže byť len právnická osoba so 100 % účasťou mesta alebo mestskej časti.

Ján Budaj, predseda Bratislavného klubu zase vedeniu mesta upozorňuje, že na tak závažné zmeny nie je pripravená napríklad mestská hromadná doprava a mesto nemá vybudované záchytné parkoviská. Vyzerá to tak, že schvaľovanie sa bude musieť odložiť až do budúceho volebného obdobia.

V komentároch pod videom primátora Bratislavy, sa občania taktiež prikláňajú k vybudovaniu niekoľkých mestských parkovacích domov, ktoré by mohli politiku parkovania posunúť o niečo viac vpred a aby regulované parkovanie malo aj pre návštevníkov mesta zmysel. Nuž, uvidíme.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá