Bratislava láka turistov. Takmer stovka odborníkov sa podieľala na novej stratégii mesta

  • Bratislava chce preraziť v konkurenčnom prostredí okolitých metropol, inšpirovať podnikateľov a v cestovnom ruchu komunikovať efektívne a zrozumiteľne
  • Odborníci vytvorili nový dokument Marketingová a komunikačná stratégia destinácie Bratislava na roky 2018-2022
  • Tvorcovia sa inšpirovali stratégiami z Kodane, Viedne, Prahy či Barcelony
1331824390_bratislava01
wikimedia
  • Bratislava chce preraziť v konkurenčnom prostredí okolitých metropol, inšpirovať podnikateľov a v cestovnom ruchu komunikovať efektívne a zrozumiteľne
  • Odborníci vytvorili nový dokument Marketingová a komunikačná stratégia destinácie Bratislava na roky 2018-2022
  • Tvorcovia sa inšpirovali stratégiami z Kodane, Viedne, Prahy či Barcelony

Bratislavu máme tendenciu často porovnávať s veľkými európskymi metropolami, ktoré dnes trápia preplnené ulice, vysoké ceny a domáci sa na turistov začínajú sťažovať. Primátor, Ivo Nesrovnal, nášho hlavného mesta vidí situáciu nasledovne: Tento rok oslavujeme 25. výročie Bratislavy ako hlavného mesta, aj keď jej história sa píše už stovky rokov, najväčší rozmach zažíva práve teraz.

Dnes reprezentuje modernú dynamickú metropolu, ktorá koncentruje rozmanitosť Európy na malom území. Napriek tomu tu nie je typický ruch veľkomesta, dlhé rady na pamiatky ani vysoká kriminalita. Bratislava je výnimočná tým, že turisti ešte nevytlačili miestne obyvateľstvo z centra, máme svoju autentickosť, jedinečnosť a to je to, čo robí Bratislavu príjemným miestom pre život a návštevu.“

Práve preto, aby Bratislava prilákala nových návštevníkov a pozitívne nastavila domácich obyvateľov, požiadala takmer stovku odborníkov z odboru marketingu, cestovného ruchu aj akademického prostredia, aby vytvorili komplexný dokument, ktorý upresní smerovanie nášho hlavného mesta. Na svete je teda Marketingová a komunikačná stratégia destinácie Bratislava na roky 2018-2022. Tím jej autorov sa inšpiroval stratégiami Kodane, Viedne, Prahy či Barcelony a jednou z metód bolo sledovanie najväčších pozitív, ako aj problémov týchto úspešných destinácií.

A. Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB), organizácie, ktorá sa bude Marketingovou a komunikačnou stratégiou riadiť, hovorí: „Našou ambíciou je zvýšiť počet návštevníkov na únosnú mieru a ťažiť z nich ekonomické aj reputačné výhody. Využijeme pri tom poznatky, ktoré overene fungujú a sú založené na skúsenosti. Dnešná propagácia nemôže byť založená iba na tradičnej reklame, preferujeme skutočné príbehy s emóciou vo forme blogov, videí či fotografií, s ktorými sa návštevníci sami pochvália. Budú šíriť dobré meno Bratislave, ak budú s návštevou nášho hlavného mesta spokojní.

Preto sa neustále usilujeme rozširovať naše aktivity, zlepšovať produkty a čerpáme inšpiráciu z príkladov úspešnej praxe v cestovnom ruchu v zahraničí. Stratégiu, ktorú dnes máme na stole, vnímame ako veľkú výzvu, ktorá našu činnosť môže posunúť vpred. Na jej vzniku spolupracovali ľudia z brandže, počúvali sme ich názor a my si teraz dávame za úlohu pretaviť teóriu do praxe.“

Zdroj: bratislava.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech