Eduard zo Senca vybudoval svoj biznis na aloe vera. Spoluprácu s korporáciami odmieta

  • Projekt s názvom Aloemed je na Slovensku ojedinelý
  • Môže však poslúžiť ako motivácia, že sa dá živiť tým, čo máte radi, teda svojím koníčkom
  • Stačí vo svoj nápad veriť a pracovať na ňom
alooo
facebook.com/aloemed
  • Projekt s názvom Aloemed je na Slovensku ojedinelý
  • Môže však poslúžiť ako motivácia, že sa dá živiť tým, čo máte radi, teda svojím koníčkom
  • Stačí vo svoj nápad veriť a pracovať na ňom

Všetko sa to začalo v roku 2000, kedy sa Eduardovi Kubalovi do rúk po prvýkrát dostalo aloe. Postupom času si uvedomil, že to je výnimočná rastlina a postavil na nej svoj biznis. Svoju značku začal kreovať v Senci, v meste, ktoré je okrem svojich jazier známe aj ako oblasť s najväčším počtom slnečných dní v roku. A práve toto sa Eduard snaží naplno využiť na svojej plantáži, kde sa venuje pestovaniu aloe. Zveľaďovanie plantáží aloe vera berie ako poslanie, no zároveň aj ako vášeň a prácu na plný úväzok.

Prvé zoznámenie verejnosti s Eduardovým aloe sa spája s rodinným kvetinárstvom, kde ľudia už okolo roku 2008 mali možnosť na vlastnej koži vyskúšať účinky čerstvého gélu. Ohlasy boli viac ako pozitívne, a tak sa mladý Slovák utvrdil v tom, že idem správnou cestou.

V roku 2014 nastal zlomový moment. Eduard založil stránku aloemed.sk a od tohto okamihu sa snaží premeniť svoj koníček na živobytie. S rastlinkami aloe skúša šťastie na trhoviskách, burzách, príležitostných trhoch či festivaloch. Ani si to nestihol uvedomiť a ocitol sa aj v centre hlavného mesta na Námestí SNP v Starej tržnici.

Pritom keď s aloe začínal nenachádzal pochopenie ani u svojich priateľov a najbližších. Dokonca aj dnes, kedy už jeho koníček prerástol do živobytia, sa nájdu ľudia, ktorí sa ho pravidelne pýtajú, ako chce konkurovať spoločnostiam, ktoré sú na trhu už 20 rokov a pôsobia nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

„Moja odpoveď je jednoduchá: tieto spoločnosti neberiem ako konkurenciu. Som im vďačný, že naučili ľudí takmer všetko o účinkoch zázračnej rastlinky aloe vera,“ píše na svojej stránke Eduard.

„Zvláštne je, že keď som sa začal zaujímať o aloe, spomínané spoločnosti sa mi odrazu ozývali samé. Chceli, aby som propagoval ich značku, predával ich produkty. Som však človek, ktorý sa snaží riadiť pocitmi, a tak som spolupráce odmietal.“

Podľa slov mladého podnikateľa jeho presvedčenie mu nedovolí predávať produkt, o ktorom nie je na 100 % presvedčený, že ho pozná. Aj kvôli takýmto skúsenostiam vybudoval vlastnú poctivú spoločnosť, vrámci ktorej má možnosť prepdávať niečo, čomu plne dôveruje.

Eduard sa pustil na cestu, ktorá bola a je kľukatá. Nájsť totiž v dnešnej dobe spoľahlivých spolupracovníkov a výrobcov nie je vôbec jednoduché. Pochopil však, že sa nemôžem zamerať na kvantitu, ale kvalitu, pod ktorú sa podpíše vlastným menom. Aj vďaka tejto skutočnosti sa dnes môže pochváliť značkou, za ktorou stojí celým svojím ja.

Do každého produktu sa pritom snaží zapracovať čo najvyšší podiel čerstvej dužiny z aloe bez toho, aby použili akékoľvek chemikálie na konzervovanie.

“Aj kvôli tomuto sme počas posledných dvoch rokov vývoja dotiahli do finálnej podoby zatiaľ iba tri produkty. Ja viem, konkurencia ich má asi aj tristo, ale ja mám hodiny tvrdej práce, premýšľania, tvorby a aj keď to môže znieť chválenkársky – dokonalosti,” dodáva Eduard.

zdroj: aloemed.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech