Ford dostal technológie, ktoré má aj Mercedes. Zachraňuje obľúbený model

  • Sme na svetovej premiére Fordu Focus v Londýne, ktorý dostal príjemný športový dizajn.
  • Medzi top technológie patrí asistent pri úhybnom manévri alebo dokonca sledovanie áut, ktoré vám nemusia dať prednosť.
Drahomir Piok / Startitup
Drahomír Piok / Startitup
  • Sme na svetovej premiére Fordu Focus v Londýne, ktorý dostal príjemný športový dizajn.
  • Medzi top technológie patrí asistent pri úhybnom manévri alebo dokonca sledovanie áut, ktoré vám nemusia dať prednosť.

Ford začal pri svetovom odhalení nového Focusu príjemným prekvapením. Respektíve urobil to, čo si trh žiada, a tak ho premenil na „malé SUV“. Teda konkrétne v jednej z verzii, ktorá dostane vyššiu svetlú výšku a lepšie vlastnosti v teréne. Alebo minimálne v meste pri vychádzaní na obrubníky.

Sleduj naše video z premiéry:

Mali sme si možnosť sadnúť a vyskúšať, ako sa bude cítiť budúci vodič vo Forde Focus. V prvom rade poteší okrem lepšieho podvozku aj nové technológie vrátane špeciálnej aplikácie. K autu a jeho základným údajom tak budete mať prístup odkiaľkoľvek. Zvláštne je len z nášho pohľadu napríklad tlačidlo na naštartovanie auta, ktoré je v štrbine medzi volantom a palubnou doskou.

Ak sa vrátime k modelu Active, tak ten má byť doslovne inšpirovaný vozidlami SUV. Hoci to bude skôr konkurent pre úplne iné modely. Slúžiť má ľúdom, ktorí používajú svoje auto naplno. Je to však hlavne o tom, že dostanete šikovnejšie auto do rôznych podmienok. Avšak Active by nemal dostať žiadnu špeciálnu štvorkolku.

Lepší na cestách

Bude však oproti ostatným Focusom určite komfortnejší. Takéto outodoorové modely často patria k najlepším z celého modelového radu. Majú obvykle prepracovanejší podvozok, poskytujú vďaka tomu vyšší komfort a často sú osadené silnejšími motormi.

Už na prvý pohľad nový Focus vyzerá lepšie ako jeho predchodca. Je dynamickejší, športovejší a navyše pozitívne hodnotíme aj interiér. Jednoducho nie je to nuda. Hoci sme ho dnes iba spoznali, už teraz sa mimoriadne tešíme aj na verziu RS, ktorá bude v novom prevedení vyzerať skvele. Auto pôsobí naživo oveľa dynamickejším dojmom. Navyše Ford uviedol, že autá má lepšiu tuhosť karosérie a vylepší sa aj aerodynamika.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: Drahomir Piok / Startitup

Vďaka novému tvaru je navyše Focus prívetivejší pre ľudí na zadných sedadlách, ktorí dostanú o niečo viac miesta ako doteraz. Rázvor sa totiž predĺžil o päť centimetrov. Auto tak bude zrejme na cestách trošku plavnejšie, no o to lepšie pri dlhých trasách.

Dojem luxusu alebo priestoru v aute však dáva najmä šírka. Predovšetkým ak sa viete pohodlne usadiť. Focus má byť podľa tlačovej správy o až o šesť centimetrov širší. No pozor na úrovni pliec pre zadných cestujúcich.

To, čo je dnes povinnou jazdou pre každého výrobcu automobilov, sú nové technológie. V skratke, dnes už každé auto jazdí aspoň obstojne, no rozdiel pri na tomto poli je často aj priepastný.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: Drahomir Piok / Startitup

Zaujímavé technológie

Ford do Focusu priniesol šikovné technológie z vyšších tried. Nič tu nie je absolútnou novinkou, no to v podobnej kategórii áut ani nie je kľúčové. Naopak pozitívne hodnotíme dostupnosť premietania dôležitých údajov na čelné sklo (head-up displej) či asistenta, ktorý pomáha pri úhybných manévroch.

Už samozrejmosťou je rozpoznávanie chodcov, cyklistov, mŕtvy uhol či automatické brzdenie po nehode. Ford sa však naučil ďalšie novinky z vyšších tried. Napríklad cestu bude osvetľovať prediktívne. LED svetlá dokážu vďaka GPS či aktuálnym podmienkam prispôsobovať svetlo ešte pred zákrutou. Ak Focus uvidí značku stop na neosvetlenej križovatke, rovnako upraví osvetlenie pred vodičom. Niečo podobné robí dnes automaticky Mercedes.

Nechýba ani automatické držanie auta v pruhu alebo pokročilý parkovací systém. A teda netreba už preraďovať stupne alebo brzdiť. Auto s vodičom zaparkuje bez toho, aby čokoľvek robil.

Zobraziť celú galériu (10)
zdroj: Drahomir Piok / Startitup

Vraj najlepší Ford, ktorý postavili na cesty

Vývojári „našťastie“ mysleli aj na jazdné vlastnosti. A keďže prednosťou Fordov bol často podvozok, aj tu sa dočkal zmeny. Zadná náprava bude mať aj nezávislé zavesenie. Podvozok má adaptabilné tlmiče a dokonca vraj Ford sleduje aj výtlky a prispôsobuje tomu reakcie podvozku. Focus je jedným z kľúčových modelov značky Ford, no aktuálne trpí.

Čísla predajov išli v posledných rokoch nižšie. Novinka však má predpoklady to minimálne zastaviť alebo zvrátiť. Vyzerá výborne, potešia aj nové technológie.

Motorovo však „revolúciu“ Focus neprekonal. K dispozícii bude s 1.0 alebo 1.5 l benzínovým motorom, kde sa maximálny výkon dostal na 182 koní. Ten dostanete navyše len s manuálnou prevodovkou. Osemstupňový automat dostanete s benzínom s 1.5 l ecoboostom a výkonom 150 koní. Diesel má v ponuke 1.5 litrový a 2.0 litrový motor. Výkonnostne sa pohybuje od 95 do 150 koní.

Rovnako je k dispozícii aj automatická alebo manuálna prevodovka. Uvidíme, čo prinesú prípadné ďalšie verzie. A nemenej dôležitou súčasťou bude aj zážitok z jazdy. Svetová premiéra sa týkala len statickej prezentácie.

Teoreticky by však podľa špecifickácií mohlo ísť o jeden z najkomfortnejších ą najmodernejších Fordov v súčasnosti. Respektíve Ford niekoľkokrát na prezentácii zopakoval, že je to ich najlepšie auto, ktoré vyrobili. Minimálne niektorými technológiami určite áno.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá