Lidl pomohol slovenským firmám s exportom. V hre sú obrovské peniaze

  • Podpora domácich producentov je veľkou témou mnohých obchodných reťazcov a aj nemeckého Lidla
  • Vďaka tomuto reťazcu mohlo 48 dodávateľov zo Slovenska umiestniť na zahraničné trhy tovar v hodnote takmer 45 milióna eur
  • Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti Agro Tami, Mecom či Rajo
17727795261_c3f415bdd1_k
flickr.com
  • Podpora domácich producentov je veľkou témou mnohých obchodných reťazcov a aj nemeckého Lidla
  • Vďaka tomuto reťazcu mohlo 48 dodávateľov zo Slovenska umiestniť na zahraničné trhy tovar v hodnote takmer 45 milióna eur
  • Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti Agro Tami, Mecom či Rajo

Spoločnosť Lidl sa pochválila tým, že spolupracuje so 48 slovenskými producentmi, ktorých výrobky exportuje do svojich prevádzok na zahraničnom trhu a naše výrobky tak nájdu zákazníci na pultoch v Rakúsku, Belgicku, Švajčiarsku aj Nemecku. Pozitívnou správou je, že v nedávno skončenom obchodnom roku narástol export slovenských firiem prostredníctvom nemeckého diskontného reťazca na takmer 45 miliónov eur, pričom oproti predošlému roku ide až o 20 %-ný nárast.

Medzi najväčších slovenských vývozcov patria spoločnosti Agro Tami, Mecom, Rajo, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue a celkovo sa našim producentom podarilo exportovať viac ako 200 druhov výrobkov do 12 krajín Európy. Najčastejšie putovali do susedného Česka, Maďarska, Poľska, ale aj do Belgicka alebo Bulharska a záujem je o mliečne výrobky, alkohol aj mäso.

Hoci je práve nemecký Lidl často kritizovaný za veľmi nízky pomer domácich produktov vo svojej ponuke, snaží sa na odozvu trhu reagovať. Slovenských producentov sa rozhodol podporiť napríklad jedným zo svojich tematických týždňov – Vyrobené  na Slovensku a každý týždeň sa v ponuke popri zahraničných produktoch objaví aj „5 cenových hitov zo Slovenska“. Aj vďaka výzve slovenským spoločnostiam, „Daj o sebe vedieť“ z minulého roka, sa porfólio domácich dodávateľov pre Lidl zvýšilo o 10 % a momentálne ich je približne 150.

Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu, dodáva: „Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, schopnosť dodávať nami požadované množstvá a cena. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo.

Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality.“

Zdroj: TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech