Maďarský milionár investuje 7-cifernú sumu do slovenského AeroMobilu

  • Aeromobil má ďalšieho investora
  • Je ním maďarský mediálny magnát
  • Aeromobil by mal byť vlajková loď novej iniciatívy
nahlad aktualna udalost-2
Aeromobil
  • Aeromobil má ďalšieho investora
  • Je ním maďarský mediálny magnát
  • Aeromobil by mal byť vlajková loď novej iniciatívy

O Slovenskej firme AeroMobil nie je v poslednej dobe často počuť. Potom ako ohúrila svojim konceptom lietajúceho auta AeroMobil vo verzií 4.0, ako keby sa po nej zľahla zem. Dôveru investorov má však stále. Dôkazom toho je aj investícia od maďarského mediálneho magnáta Zoltána Vargu. So zakladateľom Aeromobilu sa spoznali počas konferencie, pustili sa do reči a zistili, že sú na rovnakej vlne.

Investor so skúsenosťami s letectvom

Zoltán Varga stojí za jedným z najväčších mediálnych domov v Maďarsku, Central Mediacsoport. Vo svojom širokom portfóliu má časopisy aj online publikácie zamerané na vzdelávanie, lifestyle či zábavu. Vydáva 25 časopisov, 25 špeciálnych vydaní a 19 online publikácií. Pri číslach ešte zostaneme. Mesačne si ich online publikácie prečíta viac ako 4,2 milióna jedinečných používateľov, čo je takmer polovica maďarského obyvateľstva, čiže dá sa povedať, že marketing im ide.

Okrem mediálneho domu, má Varga záujmy aj v iných oblastiach. Známy je napríklad aj investíciou do nízko nákladového prepravcu Wizz Air. Jeho investícia mala vtedy ešte neznámu aerolinku nakopnúť k úspechom, ktoré dosahuje dnes. Podľa dostupných informácií by mal investovať do AeroMobilu až sedem cifernú sumu, samozrejme v eurách nie vo forintoch.

„Ja nie som cieľová skupina“

Tieto slová odzneli v jeho rozhovore pre maďarskú verziu Forbesu. Ako sám povedal radšej zostane pevne nohami na zemi a bude sa radšej voziť na bicykli alebo elektrickom aute. Dodal, že samozrejme by však AeroMobil chcel aspoň otestovať, takú šancu by nenechal újsť nikto.

Podľa neho Aeromobil hlavne súperí s veľkými koncernmi, buď po dvoch rokoch bude návratnosť  investície veľká, alebo z toho nebude nič. Čiže v tomto prípade by sa dalo povedať, že ide o čas. V rozhovore pre Forbes vyjadril pevnú dôveru v to, že technológiu AeroMobilu eventuálne odkúpi nejaký veľký výrobca áut.

Prečo práve investícia do AeroMobilu

Varga odôvodnil svoju investíciu do AeroMobilu niekoľkými dôvodmi. Jeden z najpodstatnejších je stratégia jeho mediálnej skupiny na najbližšie tri roky, ktorá počíta s rozšírením na trhy s najväčšou kúpnou silou v strednej Európe. Za takýto trh pokladá aj Slovensko a investícia do AeroMobilu by mala byť prvý krok. To by mu taktiež malo pomôcť k vybudovaniu spoľahlivej sieti investičných kontaktov na Slovensku, ktorú u nás ani v Čechách nemá.

Ako sám vraví, na to, aby na danom trhu mohol pôsobiť, je nevyhnutné, aby mal vybudované investorské vzťahy, či už spoločenské, alebo kultúrne. Práve jeho investícia v AeroMobile by mohla byť cestou k zabezpečeniu týchto vzťahov, keďže do firmy investovalo viacero známych investorov a podporil ju aj štát. Ďalší z dôvodov, ktoré ho presvedčili investovať do tohto projektu, bola túžba podporiť podnikateľské vzťahy medzi Maďarskom a Slovenskom.

 

Podnikateľský most cez Dunaj

Podľa Vargu aj napriek tomu, že Maďarsko a Slovensko sú susedia, podnikatelia a investori sú podnikateľsky vzdialení. Jeho cieľom je toto zmeniť a vybudovať pomyselný podnikateľský „most cez Dunaj“, tak aby si investori mohli navzájom pomáhať pri budovaní mena v ich krajinách. Varga obdivuje hlavne na Slovensku našu otvorenosť novým veciam a inovatívnym riešeniam. Momentálne na svojej domácej pôde hostí investičnú firmu IPM (tiež investovala do AeroMobilu), ktorá práve vstupuje na maďarský trh.

Tá plánuje investovať do firiem v Maďarsku. Pre firmy chcú byť strategickým partnerom a pomôcť im preraziť. Pri firmách, ktorým pomôžu investíciou, neplánujú skorý exit, plánujú skôr investovať dlhodobo a pomôcť im vyvinúť produkt a dostať ho na trh. Podľa IPM je dôležité spojiť sily a inovovať spolu, aby krajiny v okolí Dunaja mohli súperiť so Silicon Valley. Preto sa IPM a Varga rozhodli podporiť Aeromobil ako vlajkovú loď novej iniciatívy „Danube Valley“, tá ma spájať ikonických investorov z Čiech, Maďarska a Slovenska.

„Investíciou do tejto firmy, pán Varga pomáha spoločnosti IPM budovať „mosty“ v údolí  Dunaja, a zas my pomáhame aby sa stalo centrom inovácií v regióne strednej a východnej Európy,“ poznamenal Marián Boček, spoluzakladateľ a manažujúci partner IPM. „Spolupráca v tomto regióne je kľúčová, preto spájame skúsených investorov ako je pán Varga, so stredoeurópskymi jednorožcami ako je AeroMobil. To je jadro DNA firiem IPM a IPM Growth,“ dodáva Marián Gazdík, partner IPM Growth v oficiálnom vyjadrení v tlačovej správe AeroMobilu.

Lietať by malo v 2020

Podľa plánov potrebuje AeroMobil ešte jedno kolo financovania, aby sa ich lietajúce auto dostalo do výroby a následne na trh. Podľa Vargu je však táto investícia na spadnutie, a investícia by mala pravdepodobne prísť z Ázie. AeroMobil predpokladá, že dodá prvé vozidlá v roku 2020. Malo by ísť o jedno z prvých vozidiel, ktoré môže pilotovať sám majiteľ. Konkurencia zatiaľ pracuje na lietajúcich taxíkoch. Uvidíme, kto uvedie svoj produkt na trh skôr.

Zdroj: Forbes, Finweb, Motoring  Aeromobil

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK