Michaela Seewald pre Slovensko a Česko vybojovala časopis Vogue. Onedlho vychádza prvé číslo a my poznáme detaily

  • Michaela Seewald začínala svoju kariéru ako právnička, dnes stojí na čele mediálnej spoločnosti, ktorá k nám prináša módnu bibliu, časopis Vogue.
  • Jej príbeh je natoľko zaujímavý, že sme sa ju rozhodli vyspovedať.
collage
V24/Unsplash
  • Michaela Seewald začínala svoju kariéru ako právnička, dnes stojí na čele mediálnej spoločnosti, ktorá k nám prináša módnu bibliu, časopis Vogue.
  • Jej príbeh je natoľko zaujímavý, že sme sa ju rozhodli vyspovedať.

Michaela, vieme o vás, že ste vyštudovali Právnickú fakulty Karlovej Univerzity v Prahe a po škole ste pôsobili v niekoľkých advokátskych kanceláriách, až kým ste nezaložili svoju vlastnú, SV Law. Môžete nám prezradiť, na aké právo sa špecializujete?

Pracovala som hlavne v oblasti práv duševného vlastníctva a k umeniu a móde som mala vždy veľmi blízko.

Máte za sebou aj skúsenosti s redakčnou či publikačnou činnosťou?

To bohužiaľ nemám, ale práca v redakcii ma vždy veľmi lákala. A teraz mám obrovské šťastie, možnosť pracovať v najlepšom módnom časopise na svete. Najbližšie k publikačnej či redakčnej činnosti som mala ako advokátska koncipientka, pri externej práci pre Český rozhlas v hlavnej budove v Prahe.

Práve vám môžu módni nadšenci v našom regióne poďakovať za to, že táto módna biblia bude dostupná aj u nás. V médiách sa prvé informácie o odkúpení licencie objavili koncom februára. Môžete nám aspoň v skratke priblížiť, akými štádiami obchod prešiel?

Bola to dlhá a náročná cesta. Vydavateľstvu Conde Nast sme museli predstaviť víziu a plán. Následne to bol samotný vydavateľ, ktorý nás dal s Fabricem dohromady s tým, že  máme rovnaké plány a víziu a že by bolo fajn, aby sme spojili sily a začali na časopise spolupracovať. Urazili sme kus úžasnej cesty, ktorá bude korunovaná prvým číslom československého Vogue (pozn. redakcie – prvé číslo vychádza už 17. augusta).

Ako dlho predtým, než ste informáciu o odkúpení licencie pre náš región zverejnili, prebiehala komunikácia?

Komunikácia s hlavným vydavateľom Conde Nast prebiehala približne 2 roky. Náročné boli  vyjednávania o licenčných podmienkach. Nakoniec sa nám licenciu podarilo získať na 10 rokov, čo berieme ako veľký úspech.

Je to nezvyčajný krok presedlať z práva na fashion. Čo vás k tomu viedlo?

Chápem, že sa to tak môže zdať, ale oblasť práv duševného vlastníctva môže mať k umeniu a móde blízko. Moji klienti boli práve z týchto oblastí – umelci, návrhári, osoby, ktoré podnikali v móde, a mňa svet módy a umenia vždy intenzívne zaujímal. Keď sa objavila možnosť, ako elegantne spojiť prácu a záujem v projekte Československého Vogue, neváhala som ani minútu.

Agentúru V24 ste založili v spolupráci s Fabricem Biundom, prezradíte nám, ako máte pri práci na Vogue rozdelené povinnosti?

Zoznámili sme sa počas vyjednávania s vydavateľstvom Conde Nast International a myslím, že to bolo pre všetkých šťastné rozhodnutie. S Fabricem se skvele doplňujeme. Ja sa sústredím na strategické smerovanie firmy a prispievam právnymi znalosťami i svojimi kontaktmi. Fabrice je skúsený mediálny profesionál s obrovským rozhľadom a kontaktmi v mediálnej sfére. Zameriava sa tak na časopis samotný, ale aj na jeho personálnu a technickú stránku.

V akom štádiu sa prípravy na prvé číslo, resp. fungovanie celého Vogue na Slovensku a v Česku nachádzajú? Meno šérfredaktorky ste už prezradili a je ňou Andrea Běhounková, ktorá má v tejto oblasti bohaté skúsenosti. Máte už kompletnú redakciu? Čo marketing, fotografia, digitálna sféra?

Redakčný tým už je takmer kompletný, stále ale hľadáme nové talenty. Hlavná časť redakcie funguje a naplno sa sústredí na prípravu prvého čísla. Veríme, že pod Andreiným vedením vytvoríme unikátny časopis, ktorý na českom ani slovenskom trhu zatiaľ nebol a chýba.

Komunikačnú kampaň ani digitálnu platformu nebudem komentovať, všetko nechávame ako prekvapenie. Máte sa ale na čo tešiť a čakať už netreba dlho, československý Vogue bude o pár dní realitou.

Necháme sa teda prekvapiť. Je v niečom náš trh špecifický?

Ako špecifikum vidím napríklad to, že trh je rozdelený na český a slovenský, a pritom majú obe krajiny toľko spoločného. Preto si prajem, aby bol Vogue skutočne československý. V móde hranice neexistujú. Česi i Slováci majú svoj osobitý štýl a môžu sa vzájomne veľmi obohatiť.

Máme dostatok umelcov, ktorých tvorba či príbehy dokážu zaplniť stránky nášho domáceho Vogue? Čo mladé talenty?

Myslím, že umelcov a talentovaných ľudí je tu dosť, len možno nedostávajú toľko priestoru, pretože sa média venujú hlavne mainstreamu. Preto je jedným z našich cieľov dostať týchto tvorcov na výslnie k verejnosti a prispieť tým ku kultivácii módy a štýlu.

Čo všetko je potrebné pri tvorbe tohto ikonického časopisu dodržať?

Vysoká kvalita obsahu je samozrejmosťou, či už grafická, tlačová, alebo obsah samotný. Musíme dodržiavať technické parametre pri výrobe, pri predaji, a ďalšie zmluvné podmienky. A čo je skvelé, obsah bude z 80 % iba náš československý.

A ešte nám skúste prezradiť, aké ciele ste si s Vogue na Slovensku a v Česku stanovili?

Chceme, aby bol Vogue prvým skutočne módnym časopisom na československom trhu. Chceme, aby svet spoznal skvelých talentovaných ľudí z Čiech i Slovenska a aby sme začali byť viac hrdí na svoju kultúru. Bude zodpovednosťou každého z nás, kto pracuje, či sa bude podieľať na tvorbe VOGUE Československo, demonštrovať inkluzivitu, podporovať rozmanitosť a rovnoprávnosť vo všetkom čo robíme, aby tí, ktorí sa cítili byť vylúčení, vedeli, že sa môžu presadiť v spoločnosti, v podnikaní. VOGUE Československo je tak i platformou pre dievčatá a ženy, aby získali nadhľad a maximalizovali svoj potenciál v živote. Naše ciele sú vysoké, ale nič menšie v prípade Vogue ani nie je možné.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá