Nová Škoda Octavia dostane v najšportovejšej verzii poriadnu porciu koní

  • Nie je to tak dávno, čo sa na svet oficiálne dostal kontroverzný dizajn faceliftovanej Škody Octavia 3. generácie
  • Toto auto rozdelilo verejnosť na tých, ktorým sa páči a na tých, ktorí ho nenávidia
  • Pre mnohých bude teda dobrou správou fakt, že už čoskoro sa dočkáme nástupcu rozporuplného faceliftu
  • Ten by sa mal vyznačovať konzervatívnejším dizajnom ako tomu je teraz
Skoda_Octavia_10_5b644a67ef346
AutoŽivě
  • Nie je to tak dávno, čo sa na svet oficiálne dostal kontroverzný dizajn faceliftovanej Škody Octavia 3. generácie
  • Toto auto rozdelilo verejnosť na tých, ktorým sa páči a na tých, ktorí ho nenávidia
  • Pre mnohých bude teda dobrou správou fakt, že už čoskoro sa dočkáme nástupcu rozporuplného faceliftu
  • Ten by sa mal vyznačovať konzervatívnejším dizajnom ako tomu je teraz

Škoda totiž v posledných mesiacoch intenzívne testuje prototyp novinky, ktorá by sa na trh mala dostať už začiatkom roku 2020. O tomto aute by sa dalo povedať, že bude zastávať takmer každú časť svojho segmentu.

Podľa nedávno zistených informácií, by Octavia 4. generácie mala prísť s viacerými možnosťami pohonu, slabšími motormi a v extrémnej verzii, ktorá bude najvýkonnejšia doposiaľ. Poďme na to ale pekne od začiatku. Novinka by mala stáť na modernizovanej platforme MQB, ktorá bude okrem Octavie dostupná aj v novom Golfe či Leone. Čo to ale pre nás bežných ľudí znamená? Ide o to, že český bestseller bude dostupný s mild-hybridným pohonom so 48-voltovou sieťou. Ak si myslíte, že toto je jediný posun k ekológii tak Vám poviem, že nie!

Plug-in hybrid?

V Mladej Boleslavi totiž intenzívne pracujú na tom, aby sa ich najpredávanejší model dal kúpiť aj s dobíjacím káblom ako plug-in hybrid. Takýto pohon by sa mal skladať s preplňovanej benzínovej jednotky 1,5 TSI v kombinácii s elektromotorom. To by v konečnom dôsledku mohlo Octavii priniesť až 185 kW. Pripomínam, že najsilnejšia verzia RS245 mala „len“ 180 kW. Aby toho nebolo málo, pohon by sa mohol dať kombinovať aj s jednotkou spalujúcou CNG.

Od základu až po korunu

Medzi klasické benzínové spalovacie motory sa potom zariadia staré známe agregáty 1,0 TSI, ktorá by mala mať výkon na úrovni 70 respektíve 85 kW či 1,5 TSI s výkonom 110 alebo 145 kW. Diesel príde v agregátoch 1,6 TDI vo verziách 70 alebo 90 kW a taktiež 2,0 TDI, ktoré by malo mať 120 až 140 kW. To ale samozrejme nebude vrchol ponuky.

Ten by sa mal odohrať pri verzii s označením RS, ktorá by sa mala stať najsilnejšou Škodovkou aká doteraz opustila brány mladoboleslavskej továrne. Podľa zistených informácii Octavia RS 4. generácie prinesie prepĺňaný motor s výkonom 215 kW, čím sa z nej stane poriadna beštia.

„Oktávka“ bude okrem verzie RS dostupná pravdepodobne v klasických výbavách ako poznáme teraz. To znamená, že základ bude tvoriť Active, nad ním bude Ambition, Style, Scout, no a napokon Laurin&Klement. Zaujímavosťou je, že sa česká automobilka pohráva aj s myšlienkou autonómneho riadenia 3. úrovne.

To by v praxi znamenalo, že za určitých okoností sa Octavia bude vedieť riadiť sama. To všetko je ale hudba budúcnosti. Ešte pred 4. generáciou úspešného modelu sa na našich cestách dočkáme modernizovanej Fabie, elektrického modelu Citigo, nástupcu Rapidu, faceliftu vlajkovej lode Superb či malého SUV vychádzajúceho z konceptu Vision X.

Zdroj: startstop.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá