Prvé dve stredné školy na Slovensku dostali virtuálne učebne anatómie, za desiatky tisíc eur

  • Medici z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského inovujú štúdium lekárstva. Tomáš Brngál so svojím tímom vymyslel spôsob, ako zatraktívniť lekárstvo pomocou aplikácie Virtual Medicine.
facebook.com/VRMedicine/youtube.com
  • Medici z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského inovujú štúdium lekárstva. Tomáš Brngál so svojím tímom vymyslel spôsob, ako zatraktívniť lekárstvo pomocou aplikácie Virtual Medicine.

Stačí si len nasadiť špeciálne okuliare a vďaka aplikácii sa dostaneš do virtuálnej pitevne, kde si môžeš prezrieť časti ľudského tela v 3D podobe. Táto technologická vychytávka sa už dostala na dve stredné školy na Slovensku. Jednou z nich je Stredná zdravotnícka škola na Strečnianskej ulici v Bratislave ale aj Stredná zdravotnícka škola v Michalovciach.

„Študenti budú môcť vďaka aplikácii vidieť jednotlivé štruktúry ľudského tela z rôznych perspektív. Môžu ich interaktívne otáčať, nakláňať, zväčšovať či oddeľovať tak, akoby mali reálne sústavy ľudského tela pred sebou,“ vysvetľuje doktor Tomáš Brngál, ktorý spolu s informatikom Milošom Svrčekom aplikáciu vytvorili a založili startup Virtual Medicine.

Anatómia je strašiakom väčšiny študentov zdravotníckych škôl. Ide o náročný predmet, na ktorého zvládnutie bolo potrebné si preštudovať množstvo hrubých kníh. Aj vďaka moderným technológiám si môžu študenti učenie anatómie výrazne uľahčiť a získať k predmetu bližší vzťah a záujem. Interaktívny spôsob výučby nezvyšuje len motiváciu študentov, ale zlepšuje aj ich sústredenosť a zapamätateľnosť učiva.

„Je to nosný predmet vo všetkých zdravotníckych študijných odboroch. Virtuálna realita predstavuje pre študentov nenáročný spôsob, ako získavať poznatky formou akejsi hry a osvojiť si ich tak jednoduchšie a rýchlejšie už na hodine,“ hovorí riaditeľ michalovskej strednej zdravotníckej školy Dušan Žaludko.

Aplikácia, ktorú tvorcovia upravili pre potreby strednej školy, obsahuje všetky zložky ľudského tela, teda svaly a kosti, cievy, nervy, orgány či jednotlivé sústavy. Školy plánujú, že virtuálnu realitu na štúdium anatómie denne využije do 100 žiakov prevažne prvých ročníkov.

.„Veríme v budúcnosť virtuálnej reality v medicínskej praxi. Sme veľmi radi, že v spolupráci s partnermi sa nám podarilo túto technologickú inováciu priniesť na stredné školy, ktoré vychovávajú budúcich zdravotníckych pracovníkov. Keďže tých je na Slovensku nedostatok, aj takýto projekt by mal pomôcť prilákať mladých ľudí k tomuto odboru,“ zdôraznila Dana Miňová, riaditeľka ľudských zdrojov siete polikliník ProCare a siete nemocníc Svet zdravia.

Technologickým partnerom projektu je spoločnosť Samsung Electronics, ktorá školám venovala vybavenie pozostávajúce z desiatich setov pre virtuálnu realitu (Samsung Galaxy S8 a Samsung Gear VR) a jednej 55-palcovej Smart signage interaktívnej obrazovky s výkonným operačným systémom TIZEN. Celkové náklady na zriadenie jednej virtuálnej učebne sa vyšplhali na takmer 40-tisíc eur.


Najnovšie video