Ryanair ide ostro do súboja so zákazníkmi. Odmieta odškodniť zákazníkov, ktorým zrušil lety

  • Ryanair zrušil lety takmer 100 000 pasažierom
  • Namiesto snahy o upokojenie situácie ju len zhoršuje
  • Odmieta totiž zaplatiť kompenzácie
aircraft-2410190_1920
pixabay
  • Ryanair zrušil lety takmer 100 000 pasažierom
  • Namiesto snahy o upokojenie situácie ju len zhoršuje
  • Odmieta totiž zaplatiť kompenzácie

Vďaka štrajku personálu, Ryanair nezažíva práve najpríjemnejšie obdobie. Piloti a členovia posádky štrajkovali najmä za zvýšenie platov, zapojili sa odbory v Írsku, Španielsku, Portugalsku a Taliansku.

Podľa Ryanairu cestujúci nemajú nárok na odškodnenie

Zrušenie letu je nepríjemná situácia z akéhokoľvek uhla pohľadu. Či už sa vraciate z dovolenky a zaseknete sa na letisku, alebo sa na dovolenku ani nedostanete, alebo idete na dôležitú služobnú cestu. Za bežných okolností by sa o vás mal prepravca postarať, respektíve vám ponúknuť adekvátnu náhradu.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: Colin Howley

Ryanair ide vlastnou cestou. Nepríjemnú situáciu zhoršil svojim rozhodnutím neodškodniť cestujúcich. Cez akúkoľvek optiku sa na to pozriete, Ryanair si nielenže „píli konár pod zadkom“, ale pomáha si motorovou pílou na urýchlenie celého tohto PR debaklu.

Letecký dopravca sa odvoláva na nariadenie Európskeho parlamentu a rady č. 261 z roku 2004. Argumentuje bodom 14: „Tak ako je to uvedené v Montrealskom dohovore, záväzky prevádzkujúcich leteckých dopravcov by mali byť obmedzené alebo by mali byť od nich leteckí dopravcovia oslobodení v prípadoch, keď bola udalosť spôsobená mimoriadnymi okolnosťami, ktorým sa nedalo zabrániť ani vtedy, keď boli prijaté všetky primerané opatrenia; také okolnosti môžu nastať najmä v prípadoch politickej nestability, meteorologických podmienok nezlúčiteľných s vykonaním príslušného letu, rizík bezpečnostnej ochrany, neočakávaných nedostatkov, ktoré sa týkajú bezpečnosti letu a štrajkov, ktoré ovplyvňujú prevádzku príslušného leteckého dopravcu.“

Hovorca írskeho prepravcu sa vyjadril, že takýto štrajk sa za mimoriadne udalosti považuje.

Ryanairu sa takáto taktika nemusí vyplatiť

Podľa toho istého nariadenia však cestujúci majú právo na kompenzáciu. Minimálna suma, ktorú by mali dostať je 250 EUR. Okrem toho majú aj právo na preplatenie sumy letenky, alebo majú právo na novú letenku. Kompenzačná suma sa môže vyšplhať na úroveň 600 EUR v závislosti od dĺžky meškania letu a dĺžky trvania letu.

Ryanair sa síce tvári, že sú to mimoriadne udalosti, ale táto výhovorka nemusí obstáť. Súdny dvor Európskej únie v apríli tohto roka rozhodol, že prepravcovia budú musieť zaplatiť zákazníkom náhradu, ak ich lety budú meškať kvôli divokým štrajkom. Štrajky by mali pokračovať aj v auguste, hlavne v Írsku. Ryanair už aj tak nemá dobrú reputáciu a týmito krokmi si ju len zhoršuje.

Zdroj: Skynews,Euronews

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech