Skvelé nápoje, pôsobivý interiér a neopísateľná atmosféra. To všetko ponúka tajný bar v našom hlavnom meste

  • Michalska Cocktail Room je tiež prezývaný ako Secret bar
  • Tajný je už len samotný vstup, keďže do podniku sa vchádza cez skriňu
urbanbistronov2015_katarinaacel-1
archív Jána Budaja
  • Michalska Cocktail Room je tiež prezývaný ako Secret bar
  • Tajný je už len samotný vstup, keďže do podniku sa vchádza cez skriňu

Kedy a ako vznikla myšlienka na založenie podniku Michalska Cocktail Room?

Ako pri všetkých našich projektoch, myšlienka tu bola už roky predtým. Keď sme zakladali Urban Bistro, tak súčasťou nájmu bolo aj horné podlažie. Už vtedy nám bolo jasné, ako toto podlažie využijeme.

Michalska Cocktail Room je nazývaný aj ako „tajný bar“. Prezraď nám, v čom táto tajnosť spočíva?

Tajný je preto, lebo sa do neho ide cez skriňu, čo má evokovať dobu prohibície v USA, kedy vznikali speakeasy bary s tajnými vchodmi.

Podnikov, klubov a barov je už v Bratislave viacero, a preto je dôležité, úspešne bojovať s konkurenciou. Aj keď Michalska Cocktail Room je iný svojou „tajnosťou“, stále je to podnik, akých je v okolí viacero. Akoby si zhodnotil konkurenciu? Je pre vás náročné zvládať konkurenčné boje?

Konkurencia posúva ďalej nielen nás, ale aj celý trh – vďaka nej je zákazník informovanejší, vie, čo chce a vie si vybrať kvalitu. Takže sme radi za každý poctivý bar, ktorý sa tu v meste otvára. Priťahuje to ľudí do centra mesta, a tiež čím viac kvalitných gastro prevádzok budeme mať, tým lepšie sa dokážeme zviditeľniť aj ako mesto – aby k nám turisti chodili aspoň za týmto…

Ako sa venujete propagácii baru? Dá sa vôbec takýto podnik propagovať, ak je vašou stratégiou jeho tajnosť?

Propagácia sa šíri sama ústnou formou medzi ľuďmi, len treba byť u takéhoto „tajného“ baru zo začiatku trpezlivý a pripravený to dotovať, kým sa to naozaj rozšíri medzi ľudí. :)

Ja si myslím, že gastro podniky na dobrých lokalitách v centre mesta nepotrebujú vôbec robiť marketingové kampane. Stačí si udržovať kvalitu a starať sa poctivo o sociálne média.

Vedenie prevádzky v takejto oblasti je určite namáhavé. Čo pokladáš za najťažšie? Ako by si zhodnotil náročnosť podnikania z hľadiska legislatívy, zákonov a iných nariadení?

Najťažšie je nájsť si kvalitných ľudí za prijateľnú mzdu, motivovať ich, viesť ich a udržať si ich. 80% problémov, čo v gastre riešime, sa týka personálu a vecami s tým spojených. Našťastie Michalska Cocktail Room je po tejto stránke najmenej problémový zo všetkých našich projektov – máme tam najnižšiu fluktuáciu a barmanov, ktorí sú hrdí na to, že tam pracujú a vedia, že sú dôležitou súčasťou zážitku, ktorý hosťovi dávame a dôvodom, prečo sa tam hosť vracia a povie o tom aj ďalej.

Váš interiér je skutočne zaujímavý a netradičný. Ako to vnímajú zákazníci? S akými ohlasmi sa stretávaš?

Vo feedbackoch od hostí je interiér najčastejšie spomínaný ako pozitívum – čo ma veľmi teší. Atmosféra je jedným z hlavných dôvodov, prečo hostia trávia u nás čas – a to sa týka všetkých našich prevádzok.

Nápojový lístok máte plný zaujímavých drinkov. Kde tieto kombinácie vymýšľate? Majú barmani voľnú ruku pri vytváraní drinkov?

Drinky vymýšľajú barmani pod vedením head-bartendera Lukáša Korčeka. Majú v tom voľnú ruku a našu podporu. Vymýšľajú sa priamo v bare, keď je menej roboty. A ja ich len chutnám a dolaďujem :)

Ceny drinkov sú mierne vyššie. Neobával si sa preto nižšej návštevnosti ľudí?

Sú možno vyššie než v mainstreamových baroch, kde sa drinky robia z obyčajných ingrediencii. Ceny našich koktailov odzrkadľujú to, že sú do nich používané prémiové alkoholy a iné zaujímavé ingrediencie, a tiež aj pracnosť prípravy. V rámci nášho segmentu „remeselných“ barov máme ceny koktailov na priemernej úrovni – sú tu aj drahšie bary. Nižšej návštevnosti sme sa neobávali, ľudia si vedia priplatiť za kvalitu. A zohľadňujú aj prostredie, v ktorom si ten drink dajú.

Kto je váš typický zákazník? Na koho sa orientujete?

Zdá sa mi, že viac k nám chodia ženy, nebol to ale vôbec zámer. Je to asi tým, že pitie koktailov je u nás asi ešte stále považované skôr za ženskú vec, a chlapi skôr idú na pivo. :)

Orientujeme sa na náročnejších zákazníkov, čo vedia oceniť kvalitu, neboja sa skúšať nove veci, a chcú si posedieť pri miešaných drinkoch a zabaviť sa v kultivovanom prostredí a zaujímavej spoločnosti. Taký je náš ideálny zákazník. :)

Na čo si v Secret bare najviac hrdý?

Že si ho ľudia obľúbili a v piatok večer tam býva problém bez rezervácie chytiť miesto. A nielen v piatok. Robíme to pre ľudí, takže plný podnik zabávajúcich sa ľudí je to najväčšie potešenie, čo sa môže dostať.

Prečo by ľudia mali navštíviť váš podnik, ak o ňom len prvýkrát teraz čítajú?

Lebo v Bratislave je takýchto podnikov stále málo… A zďaleka tu nejde len o to, že je „tajný“, ale o celkový zážitok, ktorý vieme hosťovi ponúknuť.

Na záver nám prezraď, na čom momentálne pracuješ. Môžeme sa tešiť na nejaké novinky?

Áno, zrovna v tomto období sa má otvárať náš novy projekt, na ktorom už vyše roka pracujeme. Volá sa Old Fashioned Bar, nachádza sa v centre Bratislavy, hneď nad naším Urban House na Laurinskej, nejde sa tam síce cez skriňu – ale tiež ho bude treba lepšie hľadať… Bude o niečo väčší a priestrannejšie zariadený a zameraný na veľmi zaujímavé koktaily z nevšedných ingrediencii v sofistikovanom prostredí. Drinky vyvíja náš nový team remeselných barmanov pod vedením head-barmana Tomáša Mitrika.

Máme pripravených kopec noviniek a vychytávok, ktoré budeme postupne uvádzať. Koncept vyjadruje naše vlastné „urban“ poňatie luxusu. Interiér by mal navodzovať atmosféru tradičného gentlemanského klubu upgradnutú do 21.storočia. A samozrejme celé sa to bude diať v útrobách starej chátrajúcej komunistickej budovy, do ktorej by človeka ani nenapadlo vstúpiť.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech