Slováci z Fit-day vymysleli raňajkový „zázrak“. Každé ráno môžeš mať kvalitné jedlo

  • Ak sa každé ráno ponáhľaš do práce alebo do školy a nemáš čas na raňajky, nie je ťažké to zmeniť.
  • Česká spoločnosť Fit-day to dokázala.
untitled-4
Jakub Molnár
  • Ak sa každé ráno ponáhľaš do práce alebo do školy a nemáš čas na raňajky, nie je ťažké to zmeniť.
  • Česká spoločnosť Fit-day to dokázala.

Veľká časť Slovákov, ktorá inklinuje k zdravému životnému štýlu vás už možno pozná. Avšak určite sa nájdu ľudia, ktorí o vás nepočuli. Predstavte nám preto značku Fit-day.

Fit-day je obchodná značka našej spoločnosti, ktorá vznikla pred piatimi rokmi. Nebol to normálny vznik spoločnosti, ale trošku viac zaujímavý. Spolu s manželkou sme totiž hľadali raňajky alebo desiatu, ktorú by sme si mohli dať kedykoľvek, kdekoľvek a príprava by nám nezabrala viac než pár minút. Okrem toho sme, samozrejme, chceli, aby bola zdravá, vyvážená a zasýtila nás aspoň na pár hodín. Začali sme si najskôr sušiť rôzne zdravé sušienky, až sme nakoniec došli k tomu, že je pre nás najlepšia tekutá forma. Chceli sme tiež raňajkovať niečo, čo nebude obsahovať iba cukry, ale tiež dostatok proteínov. Prvý produkt, ktorý sme pre seba vytvorili bol proteín, a ten raňajkujeme do dnes :). Postupom času sme začali vytvárať aj raňajkové smoothie, ktoré obsahujú nielen proteín, ale tiež 100% sušené ovocie. Naše raňajky nenadchli len nás, ale aj naše okolie, a tak sme si povedali, že je o mnoho viac ľudí, ktorí by chceli raňajkovať tak ako my.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Ako prebiehal vznik vašej firmy?

Na štart podnikania potrebujete okrem 24-hodinového pracovného nasadenia aj peniaze. Mali sme v živote veľké šťastie a okrem všetkých úspor sme našli obchodného partnera v mojom otcovi, ktorý sa za nás zaručil v bankách a my sme si vďaka tomu požičali na štart 8 miliónov korún a ešte k tomu vzali hypotéku na našu továreň. Verili sme nášmu nápadu a ak chcete v rámci potravinárstva podnikať a mať nejaké výsledky musíte všetky peniaze dať do marketingu, aby o vašej myšlienke ľudia vedeli. Nie je to len o dobrom nápade, ale taktiež o dobrom marketingu. Stavili sme najviac na sociálne médiá, na ktorých sme počas jedného roka vytvorili komunitu viac ako 58 tisíc ľudí. Všetky naše zarobené peniaze už druhý rok reinvestujeme práve do propagácie a vďaka tomu môžeme ľuďom ukázať zdravý životný štýl bez múky, pridaného cukru a olejov.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Odkiaľ máte suroviny do vašich výrobkov?

Najťažšie na procese vzniku našej spoločnosti bolo nájsť kvalitného dodávateľa surovín. V dnešnom svete aditív totiž v každom výrobku nájdete veľa prídavných látok, a to vrátane sušeného ovocia – výrobcovia pridávajú rôzne maltodextríny, sladidlá, arómy. Týmto smerom sme nechceli ísť. Naše produkty sú založené na čisto prírodnej báze, obsahujú iba sušené ovocie a zeleninu v tej najvyššej kvalite. Suroviny máme z celej Európy, od španielskeho manga až po české jabĺčka. Samozrejme, napríklad banány alebo kakaové bôby, ktoré nerastú u nás, musíme dovážať z Brazílie.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Je na Slovensku možné uživiť sa v tejto oblasti?

Slovenský trh v rámci zdravej stravy je veľký a neustále sa rozširuje. Už aj supermarkety chcú mať v sortimente zdravé produkty, a tak sme aj my uzavreli partnertstvo so slovenskými obchodmi Terno, kde nájdete naše produkty. Potom, samozrejme, nás nájdete v zdravých výživách.

Máte aj mnoho zahraničných odberateľov, ako sa k ním dostávate?

Je ťažké nájsť zahraničného partnera. Zvolili sme zo začiatku osobnú taktiku. Takže po prvotnom kontakte emailom alebo telefónom sme jednoducho sadli do auta alebo lietadla a išli sme odprezentovať našu myšlienku. Mali sme veľký úspech a vďaka tomu uzavreli pre nás dôležité partnerstvo na tru vo Veľkej Británii, kde predávame u najväčšieho distribútora. Dnes jazdíme na rôzne veľtrhy a alebo nás vďaka našim reklamám kontaktujú ľudia sami a chcú náš sortiment, pretože je populárny.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Chcete vaše produkty postupne rozšíriť o niečo nové?

Urobili sme základný rad siedmich produktov a vďaka dopytu od zákazníkov ich dnes ponúkame cez tridsať. Do konca leta pridáme tiež produkty v organickej kvalite a na jeseň sa môžete tešiť na novú tajnú radu našich produktov. Stačí sledovať naše sociálne siete.

Prečo by si mali ľudia kúpiť vaše výrobky?

Svet potrebuje zmenu. Už je v obchode dosť produktov, ktoré obsahujú veľa prídavných látok, chémie, aróm, a tak ďalej. Tieto látky sú v určitej miere Európskou úniou povolené, ale nikto vám nepovie, čo s vami tieto látky urobia po niekoľkých rokoch ich konzumácie.

Naše produkty obsahujú iba sušené ovocie alebo zeleninu, a vďaka tomu ponúkame kvalitný start do dňa, ktorý je plný bielkovín bez pridaného cukru.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Máte nejaký profil spotrebiteľov, na ktorých sa zameriavate?

Naše produkty môže konzumovať každý od štyroch rokov. Takže záber našich zákazníkov je dosť široký. Najviac konzumujú ženy od 25 rokov, mamičky s deťmi, manažéri, vodiči, ľudia, ktorí chodia veľmi skoro do práce a nemajú čas si pripravovať kvalitné raňajky. Títo ľudia si zamilujú Fit-day, pretože je pripravený do jednej minúty.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Kde môžu ľudia nájsť produkty Fit-day?

Na Slovensku nás nájdete v obchodní sieti Terno a v zdravých výživách. Tiež naše produkty nájdete na www.chytrasnidane.cz odkiaľ ich posielame aj na Slovensko.

Ako riešite vlastný marketing?

Máme v tíme mladých ľudí, ktorí sú zameraní iba na sociálne médiá. To nám dáva náskok pred ostatnými spoločnosťami, ktoré sa ľuďom až tak veľmi nevenujú. Každá otázka napríklad na našom facebooku je zodpovedaná do piatich minút, a to nám ich príde denne okolo stovky. Každý člen marketingového tímu tiež fotí svoje raňajky, desiaty, obedy, a vďaka tomu máme naše siete plné krásnych fotiek. Taktiež sme vybudovali youtube štúdio, kde práve pripravujeme náš seriál o zdravej strave.

Plánujete do budúcna aj vlastný kamenný obchod alebo je e-shop výhodnejší?

Online predaj je smer budúcnosti, a aj keď nás to mrzí, tak svet sa mení a nie je možné ho v tomto zastaviť. Takže kamenné obchody neplánujeme, práve naopak, čím ďalej, tým viac sa zameriavame na online predaj – web

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Jakub Molnár

Aké sú výhody vašich produktov?

Naše produkty sú plné proteínov zo zeleniny, a vďaka tomu ponúkame kvalitné palivo pre vaše telo. Naše výrobky sme testovali za pomoci expertov z Bostonskej Univerzity, ktorí zistili, že naša bielkovina je veľmi kvalitná so skvelou vstrebateľnosťou. Takže vaše svaly majú veľa energie.

Predajte ich našim čitateľom jednou vetou.

Vytvorili sme raňajkách pre všetkých, ktorí sa chcú cítiť sviežo, byť plní energie a mať dokonalé ráno.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK