Slovenské handmade výrobky ohúrili celý svet

  • Natália Messner Bakošová je majiteľkou a zároveň hrdou dizajnérkou ručne vyrábaných drevených dekorácií
  • Produkty z dielne jej firmy svedčia o tom, že jedinečnosť handmade výroby má miesto aj v dnešnej pretechnizovanej dobe
choralis coll
archív: Choralis Wood Art
  • Natália Messner Bakošová je majiteľkou a zároveň hrdou dizajnérkou ručne vyrábaných drevených dekorácií
  • Produkty z dielne jej firmy svedčia o tom, že jedinečnosť handmade výroby má miesto aj v dnešnej pretechnizovanej dobe

Ahoj Natálka. Vytváraš ručne drevené dekorácie. Povedz mi viac o tvojom podnikaní. 

Firma sa špecifikuje presne na to, čo vravíš, na výrobu jedinečných drevených dekorácií. Je tomu už 17 rokov, začali sme v roku 2 000. E-shop sme však spustili v októbri tohto roku.

Celá naša produkcia, od začiatku až po koniec, je 100% hand-made, čo sa v súčasnosti veľmi cení a máme spokojných zákazníkov aj rôznych kútov celého sveta, za čo sme vďační. Aj preto náš e-shop okrem slovenčiny funguje aj v anglickom, nemeckom a talianskom jazyku.

Aký sortiment ponúkate?

Ponúkame osem rôznych druhov edícií. Hravosťou farieb sa jednoznačne vyznačuje hneď prvá edícia a tou je Colorful edition. V tejto kolekcii chceme poukázať na kreatívnosť a skutočný vzhľad dekorácií z javorového dreva.

Tomu, kto obľubuje čerešňové drevo a trblietavé kryštály, určite ulahodí Luxury edition. Práve luxusný vzhľad a štruktúra dreva sú geniálnym výsledkom dokonalosti tejto kolekcie. Všetky kolekcie sú ručne dozdobované rôznymi farbami na prírodnej báze, plátkovým zlatom a taktiež rôznymi kameňmi ako sklo Murano a ďalšími krásnymi kryštálmi. Nakoniec je produkt zabalený v exkluzívne vyrábanom obale, v ktorom výrobok doslova žiari.

Prečo ste sa rozhodli práve pre tento druh obchodu (doplnky a dekorácie)? Prečo práve drevo?

Doplnky a dekorácie, čo sa týka kreatívnosti, nepoznajú hranice – to môžem zodpovedne prehlásiť, nakoľko sa v tomto obore pohybujem mnoho rokov. Kreatívne misie sú pre mňa novou výzvou, chcem ponúknuť zákazníkom stále niečo nové a neobvyklé. Aj tradičné doplnky len s vylepšeniami a inovovanými prvkami vyzerajú úplne inak. Rada pracujem s prírodnými materiálmi, okrem dreva napríklad s bavlnou, sklom, kryštálom. Vôňu dreva však milujem, v pretechnizovanej dobe mi vždy pripomenie, že aj my ľudia sme výtvorom prírody.

Čím sa odlišujete od konkurencie? V čom spočíva pridaná hodnota vašej práce?

Nechŕlime kopy strojových, bezduchých ozdôb. Od konkurencie sa odlišujeme jednoznačne našou precíznou prácou. Tá je unikátna, rovnako ako každá jedna dekorácia. Ako prví sme na trh priniesli niečo neobyčajné a zaujímavé, doslova nenapodobiteľné.

Kto sa vo vašom podniku stará o dizajn a výrobu?

O dizajn sa starám ja s rodinou a čo sa týka výroby, tam sa môžeme spoľahnúť na tím našich usilovných a kreatívnych spolupracovníkov.

Ako na vaše produkty reagujú potenciálni zákazníci, aké máte referencie ?

Reakcie na naše produkty sú veľmi pozitívne. Sme radi, že sa značka Choralis Art páči, a že sa stala obľúbenou už po krátkom čase od spustenia e-shopu. Naše produkty sú univerzálne, hodia sa ako darček napríklad na Deň Matiek, Deň sv.Valentína, narodeniny, krstiny, promócie a podobne. Okrem domácností spestrujú však aj interiér hotelov či kongresových sál.

Akým smerom sa uberáte čo sa trendov týka?

Ideme vždy s dobou, no uprednostňujeme klasiku, nakoľko tá nikdy nevymrie. Nájdete u nás srdiečka či zvončeky vytvorené zakaždým inak, nevyhýbame sa ale ani prírodným motívom. Radi vyhovieme aj extra špeciálnym požiadavkam na mieru zákazníka. Často sa nám stáva, že dostávame objednávky na výrobu doplnkov mimo sortiment nášho e-shopu a radi prijímame aj takéto výzvy.

Podľa všetkého máte globálny záber – odkiaľ, z akých krajín pozorujete záujem o vaše výrobky?

Ponúkame širokú škálu výrobkov, aby sme oslovili všetky národnosti a kultúry. Podľa našich analýz prejavujú záujem o naše výrobky najmä ľudia z anglicky hovoriacich krajín a západnej Európy.

Ako a kam by ste vašu činnosť chceli v budúcnosti posunúť?

V budúcnosti by sme radi stabilizovali a rozšírili naše produkty v rôznych ďalších edíciách. Chceme tiež rozšíriť naše pôsobisko podnikania do rôznych kamenných obchodov po celom svete, radi by sme ale pokračovali aj vo zveľaďovaní nášho e-shopu. Jedným z našich cieľov je udržať pracovné miesta. V roku 2 000, kedy sme začínali, firma z hľadiska počtu personálu narástla. Z počiatočných dvoch zamestnancov máme teraz 70 ľudí. Veľmi sa tomu tešíme.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá