Slovenský startup Spotibo dosiahol rekordnú investíciu vo výške 240 000 eur

  • Spotibo je ukážkovým príkladom ako tvoriť produkt s pridanou hodnotou
  • Tento projekt dokázal, že aj malá firma vie osloviť významného investora
spo
Archív: Spotibo
  • Spotibo je ukážkovým príkladom ako tvoriť produkt s pridanou hodnotou
  • Tento projekt dokázal, že aj malá firma vie osloviť významného investora

Spotibo patrí medzi úspešné slovenské startupy, ktorým sa podarilo priniesť na trh produkt, do ktorého sú investori ochotní investovať tisíce eur. Mnohí odborníci sa dnes zhodujú, že budúcnosť, ktorá je cítiť už dnes, je práve v optimalizácii pre vyhľadávače.

Spotibo tak vsadil na správnu kartu a vyvinul SEO nástroj, ktorý analyzuje webové stránky. Na základe tejto analýzy je možné stránky upraviť tak, aby boli úspešnejšie napríklad vo vyhľadávači Google.

„Chceme získať zákazníkov, ktorí nie sú spokojní s používaním a s možnosťami ostrieľaného SEO nástroja Screaming Frog. Spotibo je jednoduché na používanie, je v cloude a špecialista s ním ušetrí hodiny času,” vyjadril sa tím Spotibo.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: archív:Spotibo

Aj keď je v súčasnosti cieľovou skupinou inovatívneho startupu užšia skupina profesionálov, ktorí sa orientujú v SEO tématike, nejde o čisto marketingovú záležitosť. Dobre zoptimalizovaný web umožňuje prechádzať stránky napríklad aj nevidiacim.

„Našim cieľom je dosiahnuť webovú prístupnosť pre všetkých. Aj keď Spotibo vznikol na Slovensku, určený je predovšetkým pre zahraničné trhy. Ani Slovensko nám však nie je ľahostajné, práve preto uplatňujeme takzvané negatívne SEO určené na boj proti extrémizmu.“

Za celým projektom stojí Ján Januška, ktorý v minulosti pôsobil v marketingovej agentúre H1.cz. Neskôr pracoval ako SEO špecialista na voľnej nohe pre spoločnosti Petit Press či ZOOT. Nakoľko mu na trhu chýbal SEO nástroj, ktorý by spĺňal jeho požiadavky na kvalitnú SEO analýzu, začal na ňom sám pracovať. Pred takmer dvoma rokmi naprogramoval prvú verziu nástroja Simulyzer, ktorý sa približne o rok na to premenoval na Spotibo a vďaka súčasnej investícii sa zároveň zmenil na reálny biznis.

Ďalším členom tímu je Ľubomír Jochim, poradca pre online stratégie. Ľubo nakopol svoju kariéru ako obchodný riaditeľ v spoločnosti TREND, kde pôsobil 10 rokov. V súčasnosti v Spotibo figuruje nielen ako finančný investor, ale hlavne ako partner a poradca v oblasti podnikania.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: archív:Spotibo

O pregresívnom smerovaní slovenského startupu so svetovým potenciálom veľa nasvedčuje aj získanie seed investície vo výške 240 000 eur, na rozvoj nástroja. Do Spotibo vložila dôveru Prvá slovenská investičná skupina, a.s. s výškou investície 220 000 eur.

Cieľ startupu sa však podarilo naplniť aj vďaka Jánovi Januškovi, ktorého príspevok však nie je považovaný za investíciu v pravom zmysle slova. S jeho vstupom sa však Spotibo finančná investícia vyšplhala nad štvrť milióna eur.

„Investíciu chceme využiť predovšetkým na ľudí v tíme, ktorí budú ďalej rozvíjať produkt a pracovať na jeho marketingu. Zároveň budeme investovať do platenej reklamy. Pre mladých startupistov máme jeden konkrétny tip a to, aby si poriadne preštudovali knižku od Andreja Kisku mladšieho, v ktorej zistia ako investori nad projektmi uvažujú. Zároveň by však mali vedieť, kam to chcú s projektom dotiahnuť a aký je jeho potenciál. Musia mať jasnú predstavu ako to chcú zrealizovať a pretaviť to celé do biznis plánu,“ vyjadril sa zakladateľ Spotibo, Ján Janušku.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá