Takmer polovica opýtaných Slovákov chodí do práce na bicykli, no aj tak večne stojíme v zápche

  • Podľa najnovších prieskumov to vyzerá tak, že Slováci majú jazdu na bicykli naozaj v obľube
  • Tento ekologický spôsob dopravy pritom nepreferujú len počas voľného času, ale aj pri ceste do práce
  • Ukázal to prieskum nákupného spoločenstva Cashback World
  • Ten odhalil aj to, koľko sme ochotní pri kúpe bicykla utratiť
pop
Cyklokoalícia
  • Podľa najnovších prieskumov to vyzerá tak, že Slováci majú jazdu na bicykli naozaj v obľube
  • Tento ekologický spôsob dopravy pritom nepreferujú len počas voľného času, ale aj pri ceste do práce
  • Ukázal to prieskum nákupného spoločenstva Cashback World
  • Ten odhalil aj to, koľko sme ochotní pri kúpe bicykla utratiť

Cestovanie bicyklom je lacnejšie, zdravšie a neraz aj rýchlejšie. Nemusíš hľadať miesto na parkovanie, platiť drahé poistenie a kúpu bicykla si môže dovoliť prakticky každý. Aj preto má zmysel hovoriť o bicykli ako jednej z alternatív voči automobilom. Faktom však ostáva, že v Bratislave sa stále nemôžeme chváliť dostatočnou sieťou cyklistických trás. To sa však slimačim tempom začína meniť.

Už z letmého pohľadu na jarné mesto je vidieť, že bicykel v Bratislave začína byť čoraz populárnejší. Potvrdil to aj najnovší prieskum nákupného spoločenstva Cashback World, ktorý uverejnil portál aktuality.sk. Podľa tohto prieskumu takmer 50 % opýtaných využíva bicykel na prepravu do práce či za inými povinnosťami. Prieskumu sa zúčastnilo tento rok v marci takmer 3-tisíc respondentov nad 18 rokov.

To, že Slováci sú naozaj naklonení k využívaniu cyklodopravy v meste, môže byť spôsobený nielen pekným počasím, ale aj drahým benzínom, dopravnými zápchami či uvedomením ľudí, že cestovanie na dvoch kolesách je omnoho zdravšie. Stačí zobrať do úvahy fakt, že veľké percento ľudí si v práci jednoducho odsedí 8 hodín.

V prieskume väčšina opýtaných (57 %) uviedla, že v prípade priaznivého počasia svoj bicykel používa na prepravu intenzívne. Až štvrtina Slovákov (25 %) dokonca obľubuje tento aktívny životný štýl celoročne, teda aj v zime. Iba necelá pätina Slovákov (18 %) sa na bicykli prepravuje iba zriedkavo.

Koľko sú Slováci ochotní minúť na bicykel?

Dnes už je na trhu taká rôznorodá škála bicyklov, že vybrať si môže naozaj každý. Výnimkou nie sú ani bicykle s cenovkou, za ktorú by ste si dokázali kúpiť auto. Prieskum však ukázal, že ľudia nesiahajú po tých najlacnejších ani po exkluzívnych modeloch, ale vyberajú si zlatú strednú cestu.

Opýtaní, ktorí zvažujú kúpu nového bicykla na dopravu, sú vo väčšine ochotní naň minúť do 500 eur. Uviedlo to až 65,1 % respondentov, pričom najviac 1 000 eur si na tento účel vymedzilo 27,6 % respondentov. Iba 7,3 % chce do kúpy bicykla, ktorý by im slúžil ako prepravný prostriedok, investovať viac ako 1 000 eur.

Zaujímavé je i zistenie, že bicykel vlastní až 84,3 % opýtaných. Aj napriek priaznivému vzťahu Slovákom k cyklodoprave je jej rozvoj v mestách stále nedostatočný. Napríklad v Bratislave celkom absentujú hlavné cyklistické radiály z mestských častí do centra. Mnohé úseky nevedú nikam. Chýbajú riešenia križovatiek pre cyklistov, aby sa netlačili na úzkych ostrovčekoch a nemuseli niekoľkokrát zosadať z bicyklov. Ani sa nemožno čudovať, že mnoho Slovákov by na bicykloch naozaj rado jazdilo, no boja sa.

Pritom Bratislava si spoločne s ďalšími slovenskými mestami zaslúži viac ako len pár nakreslených cyklistických piktogramov na cestách. Netvrdíme, že každý by mal jazdiť na bicykli, ale zrejme by sme mali tlačiť na vytvorenie naozaj kvalitných cyklotrás, keď už tu nemáme ani to metro. Potom ich budú môcť využívať všetci tí, čo na bicykli chcú naozaj jazdiť. A nebudú pritom musieť denno-denne na cestách bojovať o holý život.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá