Taxify využilo stratu konkurenta vo svoj prospech a finančne si prilepší. Hnevá si ale vodičov

  • Uber tu už nie je dlhšiú dobu a Taxify sa z toho rozhodlo ťažiť
  • Spôsob, akým to robia, ale nevzbudzuje sympatie ich vodičov
  • Kvalita aplikácie by tiež mohla byť lepšia
Taxify Bratislava 12.2016
Taxify
  • Uber tu už nie je dlhšiú dobu a Taxify sa z toho rozhodlo ťažiť
  • Spôsob, akým to robia, ale nevzbudzuje sympatie ich vodičov
  • Kvalita aplikácie by tiež mohla byť lepšia

My za Uberom smútime, ale Taxify sa môže tešiť. Potom ako Uber dostal zákaz mal Taxify viacero dôvodov na radosť. Prišiel o konkurenta, ktorý mu razil cestu na našom trhu a takmer všetci šoféri prešli k nemu. V takejto chvíli by si asi čakal, že urobí nejaký ťah, ktorým by presvedčil svojich nových vodičov, že sa odlišuje od Uberu. Niečo, čím by poukázal, že v čom je lepší.

Ako si nezískať sympatie svojich zamestnancov

Podobne rozmýšľalo vedenie Taxify na Slovensku. Došlo k svetobornému zvýšeniu provízie. Najskôr lákali vodičov na to, že firma berie nižšiu províziu ako konkurencia (15 %) a keď tu konkurencia už nie je, tak to zvýšili na 20 %. Treba uznať, že je to geniálny ťah, keďže vodiči nemajú ku komu prebehnúť.

Samozrejme takéto zvýšenie nákladov pre vodiča treba odôvodniť. V tomto prípade sa vždy dá spoľahnúť na osvedčenú formulku o skvalitňovaní služieb pre všetkých zúčastnených, čím nemyslia len zákazníkov, ale aj vodičov.

V konečnom dôsledku je vodičovi aspoň hneď jasné, na čo prispel zo svojho platu, keď Bratislavu zaplaví vizuálny smog vo forme bilbordov, ktoré hlásajú zľavy do výšky až 50 %. Nech Taxify len nekrivdíme, okrem marketingu, časť peňazí investujú do bonusu pre vodičov, ktorí získajú po splnení daných podmienok, jedná so o istý počet jázd počas špičky.

Nedostatky, ktoré treba riešiť

Na druhej strane si však treba naliať čistého vína, aplikácia Taxify má svoje nedostatky. Sú si toho vedomí vodiči, ale aj zákazníci. Koľkokrát sa stane, že si objednáš Taxify, odhadovaná doba príchodu je 3 minúty, no na mieste stojíš 15 minút a zrazu meškáš na stretnutie. Aplikácia totižto neberie do úvahy kolóny a iné faktory, ktoré majú vplyv na cestnú premávku. Navigácia v aplikácií tiež nefunguje tak ako by mala. Podľa vodičov to mal Uber vyriešené lepšie, tým pádom sa radšej spoliehajú na Waze.

Unikátna legislatíva a konkurenčná výhoda

Jedinečnej výhody, z ktorej by mal Taxify ťažiť, vďačí nedokonalosti slovenského súdnictva alebo skôr zle podanej žalobe. Zatiaľ čo jeden sudca zakázal Uberu činnosť, druhý ju Taxify povolil, aj keď ide o analogické služby. Namiesto ťaženia z tejto výhody si Taxify momentálne ziskávs svojich vodičov. Otázka ale je, čo urobí, ak sa Uberu podarí dohodnúť s vládou a vráti na náš trh.

Zdroj: Taxify

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK