Vladimír je odborník na vývoj softvéru, no na Slovensko priniesol vlastný obchod Nezmoknem plný škandinávskych kúskov

  • Vladimír Bartošík je vyštudovaný IT-čkar, ktorý sa rozhodol dať si ročnú pauzu od každodenného vývoja softvéru
  • Počas roku bez kódovania sa pustil do rozbiehania vlastného obchodu Nezmoknem
  • Ten ponúka tie najlepšie veci do búrky či vetra
aq
Nezmoknem
  • Vladimír Bartošík je vyštudovaný IT-čkar, ktorý sa rozhodol dať si ročnú pauzu od každodenného vývoja softvéru
  • Počas roku bez kódovania sa pustil do rozbiehania vlastného obchodu Nezmoknem
  • Ten ponúka tie najlepšie veci do búrky či vetra

Našiel dieru na trhu

“Myšlienku obchodu Nezmoknem, ktorý ponúkne ľuďom štýlové nepremokavé odevy a kvalitné dáždniky som v hlave nosil už dlhšie. Ako to tak býva, nápad sa zrodil z vlastnej skúsenosti – sám som nevedel zohnať pršiplášť, v ktorom by som nevyzeral akoby som išiel na ryby. Zároveň som vo veternej Bratislave pravidelne vídaval v košoch odhodené dolámané dáždniky,” hovorí o prvom impulze na vznik ochodu Vladimír pre Startitup.

Vlado preto urobil prieskum a ukázalo sa , že záujem o kvalitné dáždniky aj o elegantné pršiplášte by bol. Rozhodol sa, že do tejto výzvy pôjde ako do možnosti získať skúsenosti z maloobchodu a podnikania. To znamenalo, že do rozbehu obchodu Nezmoknem dá všetko úsilie aj prostriedky, ale ak to nevyjde, nebude to vnímať ako tragédiu. Dnes jeho obchod Nezmoknem vyhlásil vojnu škaredým pršiplášťom a jednorazovým dáždnikom, ktoré vo svete zanechávajú nepeknú ekologickú stopu.

“Hlavne pri dáždnikoch je bolestivá ekologická stránka veci – zničený dáždnik je zmesou rôznych materiálov a je tak ťažko recyklovateľný. Kvalitný dáždnik vydrží ako dlhoročné používanie, tak aj silné nápory vetra a nesklame svojho majiteľa v najhoršom možnom momente,”

V Nezmoknem momentálne nájdeš len zahraničné značky, pretože na Slovensku sa zatiaľ sortiment takéhoto typu nevyrába. Do obchodu Vlado vyberá veci podľa kvality a dizajnu, no kritériom musí byť aj cena. Aj keď v škandinávskych krajinách je mnoho značiek s veľmi kvalitným a nápaditým nepremokavým oblečením, cenovo sú mimo hľadáčik slovenského spotrebiteľa.

Podľa Vlada sú ľudia dnes  už ochotní si za kvalitu priplatiť, ale stále majú svoje limity. Čo sa týka nadväzovanie prvých kontaktov s dodávateľmi, podľa Vlada išlo o skutočnú výzvu, pretože nemal naozaj nič.

 

“Nemal som známu značku, históriu ani početnú fanúšikovskú základňu. V dnešnej dobe je hodnota značky dôležitá a výrobcovia vedia, že predaj ich produktu v nedôveryhodnom prostredí by mohol ich značku poškodiť. Preto je prvý odoslaný e-mail alebo telefonát dôležitý, tak ako prvý dojem v reálnom svete. Musel som znieť, že viem čo robím a čo chcem. Tomu predchádzal prieskum, ako proces veľkoobchodného predaja vôbec prebieha. Nikto z obchodného oddelenia výrobcu nemá čas vám v e-mailoch vysvetľovať, ako to funguje,” hovorí Vlado.

Z piatich oslovených výrobcov sa mu však podarilo nadviazať spoluprácu s tromi, s ktorými má dobré obchodné vzťahy dodnes.

Pre Slovensko nie je práve typické upršané počasie? Nebojíte sa nedostatočného dopytu?

“Čo sa týka dáždnikov,skladacie sa predávajú stále, pretože ich majú ľudia so sebou ako ochranu pri prehánkach. Tu sa teda znižovania dopytu nebojím. Čo sa týka pršiplášťov, tak tie sú sezónnou záležitosťou, ale prichádzajú na rad aj pri festivaloch a vďaka jednoduchému strihu som videl ich nosenie aj mimo dažďa, pretože zároveň dobre chránia aj pred vetrom. Správne ale poukazujete na klímu na Slovensku a do budúcna bude určite treba sledovať ako sa bude u nás vyvíjať,” hovorí Vlado.

Mladý IT-čkár má s Nezmoknem ambiciózne plány. Okrem rozširovania sortimentu by rád rozšíril pôsobnosť obchodu aj v rámci Českej republiky a pokračoval vo zviditeľňovaní značky aj na podujatiach, kde je možnosť získať priamu spätnú väzbu od zákazníka. Na poslednom zimnom podujatí s názvom Urban market malo Nezmoknem aj vlastný stánok a priamy kontakt s ľuďmi sa tu podľa Vlada ukázal ako veľmi cenný.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech